X
مصاحبه مطبوعاتی مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان برگزار شد

 مصاحبه مطبوعاتی مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان برگزار شد

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان گفت: ۶۳ درصد از جمعیت استان در شهرهایی زندگی می‌کنند که وضعیت قرمز آبی دارند.
شنبه، 28 تیر 1399 | Article Rating

محمد طاهری مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان در مصاحبه مطبوعاتی که با حضور جمعی از اصحاب رسانه در ستاد مرکزی این شرکت برگزار شد گفت: در حال حاضر، شهرهای «کرمان، رفسنجان، زرند، جیرفت، بم، ریگان، منوجان، بروات، اسلام‌آباد، هنزا، چترود و کاظم‌آباد» در وضعیت قرمز آبی قرار دارند که این تعداد شهر، شامل ۶۳ درصد از جمعیت استان می شود.

 وی دلیل اختلال در امر آبرسانی و افت فشار آب را گرمای تابستان و لستفاده شبانه روزی از کولرهای آبی  عنوان کرد و گفت: «در شهر کرمان ۲۳۰ هزار واحد مسکونی وجود دارد، اگر برای هر واحد یک کولر در نظر بگیریم و با توجه به اینکه هر کولر، به‌طور متوسط، در ساعت، ۲۰ لیتر آب مصرف می‌کند، براساس کمینه‌ دمای هوا طی ۱۵ روز در کرمان که گرمای مستمری حاکم شد، مشخص بود که کولرها ۲۴ ساعته روشن هستند و این وضعیت، مصرف مداوم حجم زیادی از آب را به دنبال داشت. به این آمار، کولرهای واحدهای تجاری و ادارات و بیمارستان‌ها هم باید اضافه شود».

وی افزود: «اما وقتی دمای هوا دو درجه کم‌تر شد، کولرها در ساعات شب خاموش شدند. همین خاموشی باعث شد وضع ذخیره‌ی مخازن آبی ما بهبود یابد در نتیجه چند روز است که شهرک مطهری و سیدی و همه‌ی نقاط شهر آب دارند».

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان در رابطه با کیفیت آب شرب نیز گفت: براساس آزمایشاتی که شرکت آب و فاضلاب انجام می‌دهد و نظارتی که دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام می‌دهد، آنچه شما در شبکه شهر می‌بینید آب سالم است.

او در ادامه افزود: گل و لای لوله‌ها از آلودگی آب نیست. طول شبکه آب کرمان هزار و ۹۸۰ کیلومتر است که در مقاطع مختلف اجرا شده است و همین امر منجر شده که با بهم خوردن تلاطم آب این مشکلات ایجاد شود.

معاون توسعه و بهره برداری از آب شرکت آب و فاضلاب استان کرمان نیز در این جلسه در خصوص وضعیت پروژه‌های فاضلاب کرمان گفت: پروژه فاضلاب شهر کرمان ظرف ۵ سال آینده، پروژه فاضلاب شهر سیرجان ۲ سال و پروژه فاضلاب شهر زرند ۳ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

عباس سلطانی خاطر نشان کرد: طبق توافق صورت گرفته مقرر شد بخش خصوصی برای اجرای پروژه فاضلاب شهر کرمان ۱۴۶۰ میلیارد تومان و برای پروژه فاضلاب شهر سیرجان ۲۸۰ میلیارد تومان و برای پروژه فاضلاب شهر زرند ۲۱۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کند که در حاضر پیمانکاران در حال اجرای این پروژه‌ها هستند.

او ادامه داد: تاکنون در پروژه فاضلاب شهر کرمان ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۱۲۰ کیلومتر شبکه آن اجرا شده و کارگاه‌های آن نیز تجهیز شده است که در مجموع حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ضمن آنکه در پروژه فاضلاب شهر سیرجان، تا مهرماه تصفیه خانه این پروژه تکمیل خواهد شد.

معاون توسعه و بهره برداری از آب شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با تاکید برآنکه بزرگترین رقم سرمایه‌گذاری در سطح کشور در حوزه فاضلاب در استان کرمان محقق شده است، تصریح کرد: طی حدود یک سال حدود ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بحش خصوصی را در شهر کرمان داشته‌ایم که با اجرای این سه شهر پروژه فاضلاب استان کرمان از استان‌های انتهای جدول کشوری در خصوص پروژه فاضلاب کشور به میانه جدول بالا خواهیم آمد.

تصاویر
  • مصاحبه مطبوعاتی مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان برگزار شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری