X
حوزه آبرسانی استان کرمان 3200 درصد رشد کرده است
از ابتدای انقلاب تاکنون؛

 حوزه آبرسانی استان کرمان 3200 درصد رشد کرده است

معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون 3200 درصد رشد داشته است که این نشان از خدمات و تلاش های خوب این حوزه است.
دوشنبه، 20 بهمن 1399 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا استان کرمان، مصطفی موسوی آیت اللهی در آیین افتتاح پروژه های مجتمع چاه باغ و مجتمع آزادشهر افزود: پروژه هایی که امروز به بهره برداری می رسد نمونه ای از خدمات خوب این شرکت است که در قالب آن 12 روستا با 941 خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می شوند.

وی در پاسخ به صحبت های امام جمعه قلعه گنج درخصوص نصب کنتور مساجد خاطرنشان کرد: هر توافقی که میان بنیاد و شرکت آبفا درخصوص کمک به حوزه آب و کنتورهای مساجد صورت بگیرد، استانداری نیز از محل کمک هایی که از صنایع و معاون خواهد گرفت به این بخش کمک می کند.

موسوی با بیان اینکه خدمت به روستاها در دستور کار دولت است به ارائه شاخص های حوزه های مختلف پرداخت و افزود: در حوزه برق، روستای بالای 10 خانواری در استان وجود وجود ندارد که برق نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون در حوزه ساخت مدارس 200 درصد رشد داشته ایم عنوان کرد: در حال حاضر 50 درصد از روستاهای استان و 90 درصد در شهرهای استان گاز رسانی شده است.

معاون عمرانی استاندار کرمان میزان توسعه مراکز و خانه های بهداشت را به ترتیب 351 و 1760 درصد ذکر کرد.

توسعه همکاری بنیاد علوی و آبفا

در ادامه این آیین سید حسام حسینی مدیر شهرستانی بنیاد علوی در قلعه گنج اظهارداشت: در سال جاری نزدیک به 5 میلیارد تومان بودجه برای مشارکت بنیاد با شرکت آب و فاضلاب برنامه ریزی شده بود که در همین راستا کار تأمین یک عدد تانکر آبرسان، دستگاه آب شیرین کن و تأمین هزینه یکهزار انشعاب آب انجام شد.

وی با بیان اینکه این بنیاد در حال تدوین سند پیشرفت روستاهاست که در جریان تهیه این سند مهمترین مسائل هر روستا احصاء و برای رفع آن اقدام می شود دامه داد:  یکی از مهمترین مسائل در شهرستان قلعه گنج موضوع آب است که شاید نزدیک به 50 روستای شهرستان نیاز به اجرای پروژه های آبرسانی دارد.

حسینی تأکید کرد: ما برای هر گونه همکاری در این زمینه حاضریم و در سال آینده بودجه ویژه ای را برای مسائل حوزه آبرسانی اختصاص خواهیم داد.

وی ابراز امیدواری کرد با افزایش مشارکت و همکاری بنیاد علوی و آبفا، سال آینده سال پایان روستای بی آب در شهرستان قلعه گنج باشد.

بیشترین حضور مدیرعامل آبفا در جنوب

مدیر شهرستانی بنیاد علوی در قلعه گنج همچنین با اشاره به اینکه مدتی پیش نکاتی در خصوص بی تفاوتی مدیرعامل آبفا نسبت به جنوب مطرح شد تأکید کرد: باید اذعان کرد که ایشان بیشترین میزان حضور را در شهرستان های جنوبی در مقایسه با سایر نقاط استان داشته اند که به سهم خود از مدیرعامل آبفا استان کرمان تقدیر و تشکر می کنم.

خدمات ارزنده ای در حوزه آبرسانی قلعه گنج انجام شده است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قلعه گنج نیز در این آیین با تقدیر از فعالیت های انجام شده در شهرستان قلعه گنج گفت: در شهرستان قلعه گنج خدمات ارزنده ای در حوزه آبرسانی انجام شده است.

حجت الاسلام نجنو افزود: امیدواریم با با تلاش مضاعف مدیرعامل آبفا و مسئولان شهرستان در سایر نقاطی که نیاز به آبرسانی وجود دارد شاهد بهره برداری پروژه هایی از این دست باشیم.

وی همچنین درخواست کرد با توجه به رایگان بودن امتیاز آب برای مساجد، در بحث کنتور نیز ازمحلی این اعتبار تأمین شود که این امر باقیات و صالحات است.

تصاویر
  • حوزه آبرسانی استان کرمان 3200 درصد رشد کرده است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری