X
ورود 5000 میلیارد تومان سرمایه به استان کرمان از طریق پروژه فاضلاب

 ورود 5000 میلیارد تومان سرمایه به استان کرمان از طریق پروژه فاضلاب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: بیش از 5000 میلیارد تومان سرمایه گذاری از طریق اجرای پروژه فاضلاب شهرهای کرمان، سیرجان و زرند وارد استان می شود که اتفاق بزرگی است.
شنبه، 20 دی 1399 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمان، محمد طاهری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گزارشی از اجرای پروژه فاضلاب طی سال جاری در سطح استان ارائه داد و افزود:  فاضلاب شهر کرمان همزمان در 35 جبهه کاری در حال انجام است و سرمایه گذار تاکنون 13.9 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه تاکنون 433 میلیارد تومان توسط سرمایه گذار در این پروژه هزینه شده اظهارداشت: ارزش قرارداد سرمایه گذاری در زمان انعقاد قرارداد  1396 میلیارد تومان بود که امروز ارزش ریالی آن به بیش از سه هزار و 116 میلیارد تومان افزایش یافته است.

اجرای 235 کیلومتر شبکه فاضلاب در کرمان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان حجم کار انجام شده تا پایان آذرماه ماه امسال را 235 کیلومتر شبکه اصلی و فرعی ،10 کیلومتر خط انتقال و10 درصد پیشرفت فیزیکی در احداث تصفیه خانه ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه در طول اجرای این پروژه برای 900 نفر به صورت مستقیم و 200 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال زایی شده بیان کرد: بهره برداری از این پروژه نیز برای 300 نفر ایجاد شغل مستقیم و دائم خواهد کرد.

طاهری افزود:  قرارداد احداث فاضلاب کرمان با سرمایه گذار پنج ساله است که دو سال از آن سپری شده است.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره بوی نامطبوع فاضلاب در محدوده شرف آباد اظهارداشت: این مساله به دلیل آسیب وارد شده به سیستم بالابر بود که در حال حاضر بخش قابل توجهی از این مشکل برطرف شده و شعاع انتشار بوی نامطبوع تا 50 متر یا ورودی ایستگاه بالابر کاهش یافته است.

فاضلاب سیرجان با بیش از 44 درصد پیشرفت

وی پیشرفت پروژه فاضلاب سیرجان را نیز 44.45 درصد ذکر کرد و گفت: تاکنون در این پروژه 391 میلیارد تومان هزینه شده است. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان ارزش سرمایه گذاری در پروژه فاضلاب سیرجان در زمان انعقاد قرارداد را 146 میلیارد تومان عنوان کرد که با نرخ کنونی ارزش این قرارداد در فاز یک بیش از 880 میلیارد تومان برآورد می شود.

به گفته وی حجم کار انجام شده در این پروژه تا پایان آذرماه اجرای 200 کیلومتر شبکه اصلی و فرعی و پیشرفت 52 درصدی در تصفیه خانه بوده است.

انجام 97 میلیارد تومان سرمایه گذاری در زرند

طاهری در ادامه به پروژه فاضلاب زرند اشاره و خاطرنشان کرد: در این پروژه تاکنون 97 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده و سرمایه گذار 12.7 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی اضافه کرد: ارزش سرمایه گذاری این پروژه در زمان انعقاد قرارداد 217.5 میلیارد تومان بود که در حال حاضر این عدد به بیش از 804 میلیارد تومان می رسد.

از بازسازی 237 کیلومتر شبکه فرسوده تا حفاری 30 حلقه چاه

طاهری با اشاره به اینکه هر سال از ابتدای مهر ماه برای مقابله با بحران آب در تابستان سال آینده با این رویکرد که نیاز آبی و توان تولید آب چه مقدار است خاطرنشان کرد: در همین راستا برنامه ریزی ها برای تابستان 1400 از ابتدای مهرماه آغاز و کمبودها شناسایی شد؛ تلاش می کنیم با بررسی های کارشناسی بهترین راه حل های جبران کمبود آب را شناسایی کنیم تا با مشکلی در تابستان روبرو نشویم.

این مقام مسئول در ادامه به ارائه گزارش 9 ماهه سال جاری پرداخت و گفت: طی 9 ماه امسال 237 کیلومتر از شبکه های فرسوده توزیع آب در سطح استان بازسازی شد.

وی اظهارداشت: 139 کیلومتر از شبکه فرسوده توزیع آب شهری و 98 کیلومتر از این شبکه در بخش روستایی در سال جاری بازسازی شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان ادامه داد: همچنین 76 کیلومتر از شبکه توزیع آب شهری و 100 کیلومتر از شبکه توزیع آب روستایی توسعه یافت.

وی با اشاره به اینکه در همین مدت 100 کیلومتر خط انتقال آب در سطح استان اجرا شد خاطرنشان کرد: 63 کیلومتر از عملکرد این بخش مربوط به حوزه روستایی و 37 کیلومتر از آن مربوط به شهرهای استان است.

به گفته طاهری در سطح استان کرمان چندین پروژه برای 285 مجتمع روستایی، 50 هزار مترمکعب مخزن برای تأمین آب شرب شهرها و 30 حلقه چاه نیز حفاری و تجهیز شده است.

85 میلیارد تومان بدهی مردم به آبفا

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان همچنین میزان مطالبات این شرکت از مردم را 85 میلیارد تومان ذکر و خاطرنشان کرد: رسانه ها باید در زمینه فرهنگ سازی در پرداخت به موقع قبوض آب بها این شرکت را یاری کنند چرا که با پرداخت به موقع قبوض خدمات رسانی بهتری انجام خواهد شد.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت سالروز شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: معرفی شخصیت شهید سلیمانی و الگوسازی از ایشان برای جوانان و نسل های آینده یکی از رسالت های مهم رسانه هاست.

طاهری با اشاره به اینکه شهید سلیمانی نه در جغرافیای ایران بلکه در تمام جهان و در میان شیعه و سنی به عنوان یک آزاده شناخته شده بود افزود: هر بعد از شخصیت شهید سلیمانی یک مکتب است و باید زندگی این عزیز را برای نسل های آینده موشکافی کنیم.

حذف پروژه های موازی به دنبال یکپارچه سازی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در ادامه با اشاره به ادغام شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی اظهارداشت: با یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، پروژه های موازی تعریف نخواهد شد چنانچه در گذشته این مساله وجود داشت.

طاهری اضافه کرد: برای مثال پروژه ای در شهربابک در حال اجراست که با شکافتن دل کوه به جوزم و از آنجا به دهج می رسد، در طول مسیر اجرای این پروژه 15 روستا قرار دارد که بعد از آنها نیز روستای خبر در نزدیکی یزد است.

وی گفت: قبل از یکپارچه سازی اگر قرار بود آبرسانی به این روستاها انجام شود باید 80 کیلومتر لوله فولادی با یک خط موازی اجرا می شد اما در حال حاضر یک انشعاب روستاهای بین مسیر و روستای خبر را پوشش خواهد داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان یادآور شد: یکپارچه سازی هم در حوزه ستادی و هم در 23 شهرستان تابعه استان موجب میلیاردها تومان صرفه جویی شده و دیگر پروژه موازی اجرا نخواهد شد؛ ضمن اینکه با همان منابع تلاش می کنیم به روستاها خدمات رسانی بهتری انجام شود.

تصاویر
  • ورود 5000 میلیارد تومان سرمایه به استان کرمان از طریق پروژه فاضلاب
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری