X
نماینده مجلس: مشکل آب شهرک های طبیعت و عدالت جیرفت حل شود

 نماینده مجلس: مشکل آب شهرک های طبیعت و عدالت جیرفت حل شود

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی خواستار حل مشکل آبرسانی شهرک های عدالت و طبیعت جیرفت شد.
چهارشنبه، 18 فروردین 1400 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا استان کرمان، ذبیح الله اعظمی در جلسه بررسی مشکلات حوزه آبرسانی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مدیرعامل شرکت آبفا استان، معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان، مدیر امور آبفا عنبرآباد، مدیر روابط عمومی این شرکت و مشاور مدیرعامل در حوزه جنوب استان برگزار شد افزود: با توجه به اینکه آب به ابتدای این شهرک ها رسیده امیدواریم موضوع آبرسانی به این شهرک ها هرچه زودتر به نتیجه برسد.

وی با اشاره به بارندگی 17 میلیمتری در عنبرآباد و کاهش قابل توجه نزولات جوی در شهرستان های عنبرآباد و جیرفت از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور و مدیرعامل آبفا استان خواست به طور ویژه به مسائل این شهرستان ها توجه کنند.

 

مدیرعامل آبفا کرمان: نگاه ویژه ای به جنوب استان داریم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان نیز در این جلسه گفت: این شرکت همچون گذشته به مسائل آبرسانی شهرستان های جنوبی استان توجه جدی دارد.

محمد طاهری با بیان اینکه بزرگترین پروژه های آبرسانی استان در دولت تدبیر و امید در جنوب اجرا شده از پروژه جبالبارز به عنوان یکی از سخت ترین پروژه های آبرسانی در سراسر کشور یاد و خاطرنشان کرد: در این پروژه با دور زدن 12 تونل آب را به جبالبارز رساندیم.

وی در پاسخ به درخواست نماینده مجلس برای حل مشکل آبرسانی شهرک های عدالت و طبیعت اظهارداشت: مجوز خدمات رسانی به این شهرک ها حدود چهار ماه پیش صادر شد.

طاهری با اشاره به احداث یک مخزن پنج هزار مترمکعبی و حفر 2 حلقه چاه برای این شهرک ها گفت: از حدود 50 روز گذشته اطلاع رسانی در خصوص مراجعه مردم برای خرید انشعاب انجام شده است.

به گفته وی درخصوص آبرسانی به این شهرک ها محلی برای نگرانی وجود ندارد و دغدغه نماینده مجلس در سریعترین زمان حل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اشاره به 40 میلیمتر بارندگی در سال آبی گذشته خاطرنشان کرد: مشکلات آبرسانی استان مربوط به دو حوزه ساختاری و خشکسالی است؛ در بحث ساختاری که از گذشته باقیمانده در سال های اخیر اقدامات ارزشمندی انجام شده اما بخش عمده مشکلات مربوط به خشکسالی است.

وی یادآور شد: نزدیک به 1600 روستا در استان وجود دارد که منابعی برای دسترسی تأمین آب ندارند یا روستاهایی با 700 اشتراک با یک لیتر آب وجود دارد.

طاهری با بیان اینکه حوزه جیرفت به تنهایی 696 روستا دارد که معادل تعداد کل روستاها در بسیاری از استان هاست افزود: بیشترین آمار روستاها در استان را در شهرستان جیرفت داریم.

وی با اشاره به وجود 168 روستا در شهرستان عنبرآباد نیز اظهارداشت: علیرغم تلاش های انجام شده نباید انتظار داشته باشیم که همه مشکلات در بدترین شرایط کشور و در کوتاه مدت حل و فصل شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان نرخ بهره مندی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد را 60 درصد اعلام و خاطرنشان کرد: هر چند این رقم از سایر نقاط استان پایین تر نیست اما تمام تلاش خود را برای حل مشکلات موجود به کار خواهیم بست.

وی در بخش دیگری ازسخنان خود از مسئولان آبفا کشور خواست نگاه ویژه ای به مسائل اعتباری استان کرمان بویژه شهرستان های جنوبی داشته باشند.

 

 

 

تصاویر
  • نماینده مجلس: مشکل آب شهرک های طبیعت و عدالت جیرفت حل شود
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری