X
شبکه آبرسانی به 96 روستای استان کرمان به بهره برداری رسید
با دستور افتتاح وزیر نیرو:

 شبکه آبرسانی به 96 روستای استان کرمان به بهره برداری رسید

با دستور افتتاح وزیر نیرو، شبکه آبرسانی به 96 روستای استان کرمان به بهره برداری رسید.
شنبه، 23 اسفند 1399 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمان، محمد طاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در آیین افتتاح آبرسانی به 400 روستا در استان های کرمان، اصفهان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان رضوی، کهکیلویه و بویراحمد و گیلان که به طور همزمان و ویدئو کنفرانسی با حضور وزیر نیرو، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، استاندار کرمان، معاون امور اقتصادی استاندار و جمعی از مدیران استان برگزار شد گفت: با اجرا و بهره برداری از این پروژه ها 31 هزار و 718  نفر در قالب هشت هزار و 768 خانوار به آب آشامیدنی سالم و پایدار دسترسی خواهند داشت.

وی اظهارداشت: برای اجرای این پروژه ها 572 میلیارد ریال اعتبار که عمده آن از محل اعتبارات دولتی، صندوق توسعه ملی و کمک های خیرین هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با بیان اینکه برای تأمین آب این روستاها 26 حلقه چاه در نقاط مختلف استان حفر، تجهیز و وارد مدار شده میزان آبدهی این چاه ها را 336 لیتر بر ثانیه ذکر کرد و افزود: علاوه بر آن 18 باب مخزن با ظرفیت 3760 مترمکعب و 9 ایستگاه پمپاژ احداث شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن 7000 متر از شبکه توزیع اصلاح و بیش از 115 کیلومتر خط انتقال اجرا شده است.

طاهری افزود: همچنین شبکه توزیع بیش از 209 کیلومتر توسعه یافته است.

وی یادآور شد: پروژه های مذکور در شهرستان های ارزوئیه، بافت، رابر، سیرجان، عنبرآباد، جیرفت، کرمان، منوجان، رودبار، قلعه گنج، ریگان، فاریاب، کوهبنان و زرند اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان قول مساعد داد بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار تا نیمه اردیبهشت ماه 1400 در چند پروژه آبرسانی در تعداد دیگری از روستاهای استان سرمایه گذاری خواهد شد و آمادگی داریم پروژه های مذکور را در اقصی نقاط استان به بهره برداری برسانیم تا مردم از نعمت آب آشامیدنی بهره مند شوند.

 

* رشد شاخص بهره مندی روستاهای استان از نعمت آب سالم

طاهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در ابتدای دولت تدبیر و امید استان کرمان شاخص بهره مندی روستاها از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی 52 درصد بود گفت: امروز و در راستای پویش #هرهفتهالفب_ایران و با بهره برداری از پروژه آبرسانی به 96 روستا در سطح استان این شاخص به 67 درصد افزایش یافت.

وی یادآور شد: در حال حاضر در استان کرمان 5626 روستا دارد وجود دارد که 2783 روستا بالای 20 خانوار و 2843 روستا زیر 20 خانوار جمعیت دارند.

تصاویر
  • شبکه آبرسانی به 96 روستای استان کرمان به بهره برداری رسید
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری