X
7 حلقه چاه برای تامین اضطراری آب شهرکرمان به زودی وارد مدار می شود

 7 حلقه چاه برای تامین اضطراری آب شهرکرمان به زودی وارد مدار می شود

استاندار کرمان از اجرای پروژه اضطراری تامین آب شرکت آبفا استان کرمان و حفر ۷ حلقه چاه خبر داد
چهارشنبه، 26 خرداد 1400 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمان، علی زینی وند در حاشیه بازدید از طرح اضطراری تأمین آب شهر کرمان گفت: در شهر کرمان در زمان اوج مصرف بیش از یک‌هزار لیتر در ثانیه کمبود داریم که در خیلی از شهرها هم این مشکل وجود دارد اما شهر کرمان از نظر ما بحرانی‌ست.

استاندار کرمان اضافه کرد:در حال حاضر دو راه وجود دارد؛ یا باید آب را نوبت‌بندی کنند بعضی جاها به‌صورت نوبتی آب قطع شود که بر اساس نظرات کارشناسی این راه از نظر فنی تأیید نشده و انچه که تایید شده اینست که  همین آب را مدیریت کنند و فشار آب را در نقاط مختلف کم کنند.

وی ادامه داد: دومین راه اینست که همه چاه‌هایی که بخش خصوصی، دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌ها دارند و  به لحاظ بهداشتی تأیید می شوند را بتوایم وارد شبکه کنیم و راه اضطراری دیگر آبرسانی سیار است که همه امکانات را بسیج کردیم چهار دستگاه تانکر پیش‌‌بینی و خریداری کنیم و نیز از ظرفیت بخش خصوصی، ارتش، شهرداری‌ها، بسیج و... که تانکر دارند؛ استفاده کنیم و شبانه‌روز به‌صورت سیار آبرسانی کنیم که امیدواریم بتوانیم بر بی‌آبی غلبه کنیم.

زینی‌وند به  حفر 7 حلقه چاه اشاره کرد و افزود: حفر 7 حلقه چاه با دبی ۲۰۰ لیتر در ثانیه  می تواند یک پنجم آب را  پوشش دهد و بر اساس قولی که داده شده در طول تیرماه این ۲۰۰ لیتر وارد شبکه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: کم شدن فشار آب باید برای همه یکسان باشد و اگر بناست کاهش باشد از خانه استاندار شروع شود و مختص مردم حاشیه شهر نباشد و اگر جایی می توان با ۲۰ لیتری مشکلی را حل کنیم دستگاه‌ها نباید دریغ کنند.

زینی وند در خصوص ایجاد آب پایداردر کرمان اضافه کرد: برای ایجاد آب پایدار، تمرکز روی انتقال از آب خلیج فارس گذاشته شد و با جلساتی که برگزار کردیم به جاهای خوبی رسیدیم.

استاندار کرمان تصریح کرد: ما اگر کل خط لوله آب خلیج‌فارس را برای شهر کرمان بیاوریم اما اگر مدیریت صحیح و صرفه‌جویی نباشد بازهم کمبود آب داریم، بنابراین راه حل مشکل آب مدیریت مصرف و ترمیم شبکه است و از مردم می‌خواهم با نهایت دقت و همراهی در مصرف برق و آب مدیریت بهینه داشته باشند تا این شرایط سخت را سپری کنیم.

محمد طاهری در خصوص حفر و تجهیز 7 حلقه چاه برای تامین اضطراری آب شهرکرمان گفت: در بهمن ماه سال گذشته این پروژه شروع شد و زمان اتمام آن تیرماه در نظر گرفته شده است و بالغ بر 400 میلیارد ریال براورد هزینه آن است.

مدیرعامل شرکت آبفا کرمان اضافه کرد: تمام تلاش شبانه روزی  ما این است که در کوتاهترین زمان ممکن ظرفیت 200 لیتری این پروژه به آب شهر کرمان اضافه شود و اگرچه مشکل شهر را حل نمی کند اماتا حدودی جبران بخشی از کمبودها هست و کمکی برای مصرف شهر است.

وی با اشاره به اینکه مصرف آب تابع گرمای هواست خاطر نشان کرد: مشکلی که الان با آن مواجه هستیم روشن بودن دائمی کولرها به دلیل گرمای هواست و ان شاء الله درهفته آینده با کاهش دما و خنک شدن هوا  مشکلات کمتری خواهیم داشت.

طاهری کمبود آب در شهر کرمان را بیش از هزار لیتر در ثانیه عنوان کرد و افزود: ماهزار تا هزار و 100 لیتر آب  در ثانیه در شهر کرمان کمبود داریم و تمام ظرفیت  این پروژه تنها 200 لیتر را جبران می کند و هنوز 900 لیتر کم داریم و چنانچه با افزایش گرمای هوا در مصرف مدیرت نشود دوباره دچار بحران می شویم.

تصاویر
  • 7 حلقه چاه برای تامین اضطراری آب شهرکرمان به زودی وارد مدار می شود
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری