X
عملکرد مأموران قرائت کنتور شرکت آبفا کرمان راستی آزمایی شد
در راستای صیانت از حقوق شهروندان؛

 عملکرد مأموران قرائت کنتور شرکت آبفا کرمان راستی آزمایی شد

قرائت کنتورخوانان شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در راستای صیانت از حقوق مشترکین مورد راستی آزمایی و نظارت قرار گرفت.
چهارشنبه، 28 آبان 1399 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا استان کرمان، این اقدام به دنبال دستور و تأکید مدیرعامل این شرکت و توسط کارگروهی متشکل از حراست، حسابرسی، روابط عمومی و بازرسی و نماینده امور آب و فاضلاب شهرستان کرمان انجام شد.

در قالب این طرح 30 نفر از نیروهای شرکت آبفا کرمان بیش از سه هزار و 200 کنتور را در سطح شهر کرمان به مدت یکماه که به صورت نمونه گیری تصادفی انتخاب شده بود مورد بررسی قرار دادند.

در نهایت داده های بدست آمده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و براساس بررسی های صورت گرفته نتایج مطلوبی در بخش قرائت کنتور، شناسایی و آمار آحاد، طبقه بندی مشترکین به واحدهای مسکونی، تجاری و ... حاصل شد که نشان از صحت عملکرد همکاران در این حوزه بود.

در جریان این اقدام 20 درصد از پمپ های شناسایی شده به صورت "غیرمجاز" نصب شده بودند که از دلایل آن می توان به عدم آگاهی مشترکین از مزایای پمپ مجاز و در عین حال معایب پمپ های غیر مجاز اشاره کرد.

نصب پمپ به صورت غیرمجاز و غیراستاندارد (بدون مخزن) در منازل، علاوه بر نقض قانون و تضییع حق همسایگان موجب بروز مشکلاتی برای مشترک از جمله کشیده شدن گل و لای بوسیله پمب به داخل لوله ها و صدمه زدن به تأسیسات داخلی ساختمان (پکیج، شیرآلات و دستگاه تصفیه آب) می شود.

همچنین، با نصب پمپ غیرمجاز، هوای داخل لوله ها موجب افزایش شماره انداز کنتور شده و در صورتی مخزن در مسیر پمپ نباشد پایداری آب در هنگام قطعی به چند دقیقه کاهش پیدا می کند؛ این در حالیست که مخزن پمپ های مجاز در هنگام قطع شدن آب پاسخگوی نیاز مشترک تا 24 ساعت نیز هست.

روابط عمومی شرکت آبفا استان کرمان ضمن تقدیر از همکاری همشهریان محترم در اجرای این طرح، تقاضا و انتظار دارد جهت ارائه هر چه بیشتر و بهتر خدمات این شرکت به مشترکین عزیز، در صورت مشاهده تخلف از سوی مأموران شرکت و نیز رؤیت هرگونه سوءاستفاده از تأسیسات آبرسانی توسط افراد سودجو از جمله نصب پمپ غیرقانونی، انشعاب غیرمجاز، دستکاری کنتور و ... مراتب را به سامانه 122 این شرکت اعلام کنند تا در سریعترین زمان به آن رسیدگی شود.

تصاویر
  • عملکرد مأموران قرائت کنتور شرکت آبفا کرمان راستی آزمایی شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری