X
نگاهی به کارنامه آبفای استان همدان در 3 سال گذشته

 نگاهی به کارنامه آبفای استان همدان در 3 سال گذشته

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: رفع تنش آبی شهر همدان و آبرسانی به روستاهای استان از مهمترین اقدامات ما در سه سال گذشته بوده و آبرسانی به 490 روستا در قالب پروژه های جهاد آبرسانی در دستور کار ما قرار دارد تا هم استانی های عزیز از نعمت آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار بهره مند شوند.
یکشنبه، 18 شهریور 1403 | Article Rating
فرهاد بختیاری‌فر پیرامون عملکرد این شرکت در سه سال گذشته، اظهار کرد: احداث 10900 مترمکعب مخزن ذخیره آب شرب، حفر و تجهیز 96 حلقه چاه، توسعه و اصلاح خط انتقال آب شرب به طول 250 کیلومتر، احداث شش باب ایستگاه پمپاژ، آبرسانی سیار به حدود سالانه 220 روستا، توسعه و اصلاح شبکه توزیع آب به طول 300 کیلومتر، اصلاح و بازسازی 3164 رشته انشعاب فرسوده آب، استانداردسازی 5365 رشته انشعاب آب، تعویض 37 هزار و 487 فقره کنتور فرسوده، نشت‌یابی 2101 کیلومتر شبکه توزیع آب و نشت‌یابی 158 هزار و 603 رشته انشعاب آب، توسط همکاران ما در شرکت آب و فاضلاب استان همدان، انجام شده است.

بختیاری‌فر با اشاره به تأمین سالانه هشت میلیون متر مکعب آب شرب با انتقال از رودخانه‌های فصلی در حاشیه شهر همدان، تصریح کرد: بهره‌برداری از 14 دستگاه آب شیرین کن و جایگزینی 467 سامانه گندزدایی ایمن آب ژاول با سامانه های پر خطر گازکلر برای ارتقای کیفیت آب شرب هم‌استانی‌های عزیز، انجام شده است و 17 دستگاه آب شیرین کن نیز در حال احداث است.

وی دررابطه با پروژه‌های جهاد آبرسانی در استان، توضیح داد: آبرسانی به 160 روستا در قالب قرارداد نخست جهاد آبرسانی با اعتبار 509 میلیارد تومان در حال انجام است و این پروژه 88 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. قرارداد دوم جهاد آبرسانی با برنامه‌ریزی جهت آبرسانی به 330 روستا در استان به مبلغ 906 میلیارد تومان نیز منعقد شده همچنین مجمع خیّرین آبرسان استان همدان نیز در سال 1402 آغاز به کار کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به پروژه‌های فاضلاب در استان، بیان کرد: نصب 33 هزار فقره انشعاب فاضلاب، اصلاح و توسعه 99 کیلومترشبکه فاضلاب، واگذاری 45 میلیون متر مکعب پساب به صنایع، ساخت و بهره برداری از هفت تصفیه خانه فاضلاب روستایی، بهره برداری از شبکه فاضلاب چهار روستا و مطالعه شبکه فاضلاب 38 روستاانجام شده و اجرای شبکه فاضلاب 14 روستا نیز در حال اجراست.

بختیاری‌فر پیرامون اعتبارات شرکت آب و فاضلاب استان در سه سال گذشته، عنوان کرد: جمع اعتبارات تخصیص یافته در سه سال گذشته بیش از 14 هزار 534 میلیارد ریال بوده که از این مبلغ حدود چهار هزار و 253 میلیارد ریال از اعتبارات استانی و 10 هزار و 281 میلیارد ریال از اعتبارات ملی بوده است.

وی در رابطه با اقدامات انجام شده برای عبور از تنش آبی تابستان ۱۴۰۱ اظهار کرد: انتقال آب از 72 حلقه چاه استیجاری، حفاری و تجهیز 18 حلقه چاه جدید، توزیع 43 میلیون لیتر آب تانکری و بسته بندی، اصلاح شبکه و تاسیسات آبرسانی و تغییر زون بندی فشاری شبکه توزیع در ایام تنش آبی، انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به عناوین کسب شده توسط شرکت آب و فاضلاب استان، خاطرنشان کرد: کسب رتبه اول در ارزیابی عملکرد مدیران ارشد وزارت نیرو در سال ۱۴۰۰، کسب رتبه اول در شاخص رشد و یادگیری ارزیابی مدیران ارشد با ۱۰۰درصد تحقق اهداف در سال ۱۴۰۰ و 1401، احراز سطح عالی (شرکت‌های گروه اول) در ارزیابی عملکرد مدیران ارشد وزارت نیرو در سال ۱۴۰۱ و 1402، کسب عنوان رتبه برتر در اقدامات ویژه جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۰ و 1402، کسب عنوان مدیر شایسته در ارزیابی جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۱ و کسب رتبه برتر در بخش ویژه و در شاخص پژوهش برتر در حل چالش‌ها و مسائل استان سال 1403 توسط همکاران ما در شرکت آب و فاضلاب استان همدان به دست آمده است.
تصاویر
  • نگاهی به کارنامه آبفای استان همدان در 3 سال گذشته
  • نگاهی به کارنامه آبفای استان همدان در 3 سال گذشته
  • نگاهی به کارنامه آبفای استان همدان در 3 سال گذشته
  • نگاهی به کارنامه آبفای استان همدان در 3 سال گذشته
  • نگاهی به کارنامه آبفای استان همدان در 3 سال گذشته
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری