X
عملیات بزرگ رفع حادثه خط لوله اصلی آبرسانی قم انجام شد
طی سه روز کار مستمر و شبانه‌روزی؛

 عملیات بزرگ رفع حادثه خط لوله اصلی آبرسانی قم انجام شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از اجرایی شدن عملیات بزرگ رفع حادثه خط اصلی و تعویض و اصلاح شیرآلات و اتصالات خط آبرسانی رینگ غربی قم طی سه روز کار مستمر و شبانه‌روزی خبر داد.
یکشنبه، 11 آبان 1399 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، علی جان صادق پور از پایان عملیات بزرگ رفع حادثه و تعمیر و بازسازی شیرآلات و اتصالات خط لوله 1400 میلی‌متر رینگ غربی قم خبر داد و گفت: خداوند را شکرگزاریم که این عملیات با همراهی کم‌نظیر دستگاه‌های اجرایی استان و همچنین همکاری خوب مردم عزیز استان به‌ویژه حدود 700 هزارنفری که متأثر از این عملیات بودند، به پایان رسید.

وی با بیان اینکه این عملیات طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته از صبح روز یکشنبه آغاز شد، اظهار داشت: با توجه به اطلاع‌رسانی‌های خوبی که در این زمینه انجام شده بود، مردم برای این امر کاملاً آماده بودند و اکیپ‌های عملیاتی شرکت آب و فاضلاب رأس ساعت مقرر با تمام توان کار خود را شروع کردند.

مدیرعامل شرکت آبفای قم  با اشاره به اتخاذ تدابیر لازم برای ذخیره‌سازی آب کافی در دیگر مخازن اصلی شهر در کنار تأمین آب سیار توسط تانکر و همچنین ذخیره‌سازی آب توسط خود مردم خاطرنشان کرد: در همین راستا بعد از گذشت بیش از 40 ساعت از آغاز عملیات، تماسی مبنی بر قطعی جدی آب و گلایه از سوی مردم نداشتیم.

وی برآورد اولیه برای انجام این عملیات را پنج روز عنوان کرد و یادآور شد: خوشبختانه با استفاده از تمام امکانات و تجهیزات، تعویض شیرآلات و جوشکاری‌های لازم این عملیات زودتر از موعد مقرر و در ساعات اولیه روز سوم به پایان رسید.

صادق پور در خصوص زمان رسیدن شبکه آبرسانی شهر به شرایط عادی نیز گفت: پس از طی فرآیندی چندساعته و آزمایش‌های لازم، جریان اصلی آب تا بعدازظهر و غروب امروز و زودتر از موعد مقرر وصل خواهد شد و همه‌چیز به حالت قبل بازخواهد گشت هر چند شاید در ابتدا شهروندان با آب گل‌آلوده حاصل از عملیات اجرایی مواجه شوند که این موضوع نیز پس از ساعاتی برطرف خواهد شد.

وی از معاون عمرانی استاندار، مدیریت بحران و سایر نهادهای و دستگاه‌های استان که در این عملیات بزرگ یار و یاور شرکت آبفا بودند و همچنین از همراهی و همیاری مردم استان تشکر و تأکید کرد: باید از همکارانم در شرکت آبفای استان که با آمادگی فراوان و با همتی همه‌جانبه، پای کار ایستادند و این عملیات را به سرانجام رساندند نیز قدردانی کنم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، رئیس شورای شهر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری و برخی دیگر از مسئولان نیز در این سه روز از محل حادثه بازدید کردند و ضمن قدردانی از اکیپ‌های عملیاتی شرکت آب و فاضلاب، انجام این عملیات را برای شهر ضروری دانستند.

جلوگیری از بحران در شهر

 محسن بهشتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در بازدید خود در سخنانی گفت: با آسیب‌شناسی و ورود به موقع شرکت آب و فاضلاب برای رفع این حادثه، از خسارت‌ها و آسیب‌های بیشتر جلوگیری شد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی دقیق در خصوص رفع این حادثه و طرح موضوع در جلسه مدیریت بحران استان و برگزاری جلسات کارشناسی اظهار داشت: برای انجام عملیات رفع حادثه برنامه خوبی تدوین و با مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی این کار آغاز شد.

معاون امور عمرانی استاندار قم تلاش گسترده اکیپ‌های عملیاتی شرکت آب و فاضلاب را در رفع این حادثه مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: این کار نشان داد که آبفای استان ظرفیت لازم را برای مواقع بروز بحران و رفع حوادث گسترده را در شبکه آبرسانی شهر دارد.

وی رفع حادثه این خط لوله را در شرایط کنونی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانست و تصریح کرد: باید در این مقطع برای رفع این حادثه ورود می‌کردیم و چاره‌ای جز این راه وجود نداشت.

بهشتی تأخیر در رفع حادثه و اصلاحات بر روی خط لوله 1400 میلی‌متر را منجر به حادثه گسترده‌تر دانست و خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق رخ می‌داد دیگر امکان رفع حادثه ظرف سه روز حادثه وجود نداشت و شاید برای انجام این کار بیش از دو هفته زمان لازم بود که این شرایط بحرانی در مقطع حساس کنونی قابل تحمل نبود.

وی حمایت استاندار قم و مشارکت و مساعدت تمام دستگاه‌های اجرایی استان از جمله شهرداری، صداوسیما، بسیج، راهنمایی و رانندگی و مدیریت بحران استان را به منظور جلوگیری از آسیب‌های جدی‌تر در این حادثه مهم ارزیابی کرد و گفت: با وجود اینکه در شرایط سختی هستیم و خانوارها برای مبارزه با کرونا نیاز به آب دارند اما با اطلاع‌رسانی گسترده، مشارکت مردم و پیش‌بینی‌های لازم در خصوص آبرسانی با تانکر مشکل خاصی در این زمینه نداشتیم.

معاون امور عمرانی استانداری قم با تشکر همراهی و صبوری مردم در رفع این حادثه یادآور شد: با تمهیداتی که شرکت آب و فاضلاب انجام داد این کار با کمترین قطعی آب در مناطق اعلام شده به انجام رسید.

وی با اشاره به اینکه عملیات رفع حادثه خط لوله اصلی رینگ غربی قم به صورت شبانه‌روزی انجام شد، از مدیرعامل و کارکنان شرکت آب و فاضلاب و تمام دستگاه‌های اجرایی استان که در رفع این حادثه همکاری کردند قدردانی کرد.

اقدام ارزشمند آبفا در رفع حادثه خط لوله 1400

عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در حاشیه این بازدید، اصل آبرسانی و پروژه‌های مربوط به آن را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: این کار سختی‌های خاص خود را دارد ضمن اینکه یکی از اساسی‌ترین نیازهای شهروندان را تأمین می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم رفع حادثه خط اصلی آبرسانی 1400 را کار بزرگی دانست و خاطرنشان کرد: وقتی مشاهده می‌کنیم این خط لوله نزدیک به نیمی از شهر با جمعیت قابل توجهی را تحت پوشش قرار می‌دهد اهمیت موضوع را بیش از پیش روشن می‌سازد.

وی اقدام شرکت آب و فاضلاب را در رفع حادثه این خط لوله ارزشمند توصیف کرد و گفت: شرکت آب و فاضلاب در تلاش است قبل از بروز خسارت‌های جدی در شهر، این مشکل را رفع کند گرچه ممکن است ساعاتی شهروندان با افت فشار و یا قطعی آب مواجه شوند اما انجام این کار برای جلوگیری از خطرات آتی و هدر رفت آب ضروری است.

جلالی در خصوص ضرورت تعمیرات و بازسازی این خط لوله اذعان داشت: در هر نقطه از شهر که با مشکل مواجه می‌شویم باید با فوریت و قبل از اینکه حوادث و خطرات دیگری ما را تهدید کند درصدد رفع آن برآییم.

وی تعمیر و اصلاح خط اصلی رینگ غربی قم را نیز از روی الزام و اجبار دانست و تأکید کرد: اگر از روی ضرورت نباشد هیچ‌گاه سازمانی که اصل رضایتمندی آن، در این است که لحظه‌ای آب قطع نشود درصدد بر نمی‌آید برای ساعات و حتی روزهایی قطعی آب را داشته باشد و برای خود مشکلاتی ایجاد کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: بهانه آوردن و اشکال آوردن در انجام هر کاری آسان است اما حل مشکل شهامت و شجاعت طلب می‌کند که در انجام این پروژه این اتفاق رخ داده است.

جلالی اقدام شرکت آب و فاضلاب را در رفع حادثه و تعمیر و بهسازی شیرآلات خط لوله 1400 رینگ غربی قم قابل‌تقدیر دانست و از تمام کسانی که در انجام این کار تلاش می‌کنند قدردانی کرد.

تصاویر
  • عملیات بزرگ رفع حادثه خط لوله اصلی آبرسانی قم انجام شد
  • عملیات بزرگ رفع حادثه خط لوله اصلی آبرسانی قم انجام شد
  • عملیات بزرگ رفع حادثه خط لوله اصلی آبرسانی قم انجام شد
  • عملیات بزرگ رفع حادثه خط لوله اصلی آبرسانی قم انجام شد
  • عملیات بزرگ رفع حادثه خط لوله اصلی آبرسانی قم انجام شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری