X
در بازدید اعضای شورای شهر از تاسيسات آبفا بندرعباس مطرح شد؛

 ساماندهي پساب نيازمند اراده جمعي است/ ضرورت نقش آفريني پارلمان محلي در جلوگيري از ورود پساب به دريا

​در بازدید اعضای شورای شهر از تصفيه خانه فاضلاب بندرعباس بر ضرورت نقش آفريني شورا به عنوان پارلمان محلي در متقاعد سازي صنايع غرب در خريد پساب و تامين منابع مالي قرارداد فروش پساب به شهرداري به منظور جلوگيري از ورود اين سرمايه ملي به دريا، به عنوان يكي از مهمترين مطالبات مردمي تاكيد شد.
چهارشنبه، 13 آذر 1398 | Article Rating

مديرعامل آبفاي هرمزگان در در بازدید اعضای شورای شهر بندرعباس از  تصفيه خانه فاضلاب ،  بر ايجاد زير ساخت لازم جهت استفاده از پساب به عنوان ظرفيت آبي جديد تاكيد كرد.

امين قصمي گفت: با توجه به شرايط اقليمي خاص شهر بندرعباس، تا محل مصرفي براي پساب تعريف نشود ناگزير اين ظرفيت عظيم بايستي وارد دريا شود. وي افزود: استفاده از اين ظرفيت نيازمند يك برنامه ملي و اراده جمعي است كه در اين رابطه به مدت دو سال در حال مذاكره با صنايع غرب براي متقاعد نمودن آنان جهت خريد پساب هستيم.

وي با تاكيد بر ضرورت الزام صنايع نسبت به خريد پساب، گفت: ايجاد كمربند سبز در غرب بندرعباس از جمله الزامات زيست محيطي صنايع است كه آب مورد نياز آن را مي توانند از طريق پساب تامين كنند.

قصمي همچنين با اشاره به امضاء قرارداد فروش پساب از سوي بخش خصوصي به شهرداري بندرعباس، اظهار داشت: استفاده از پساب در آبياري فضاي سبز شهري به منظور كاهش ميزان مصرف آب شرب از ديگر زيرساخت هاي لازم جهت استفاده از ظرفيت پساب به عنوان منابع آبي جديد است.

وي گفت: بر اساس اين قرارداد به ميزان 200 ليتر بر ثانيه از ظرفيت پساب در اختيار شهرداري بندرعباس قرار مي گيرد كه به دليل شرايط خاص اقليمي و لب شور بودن پساب بايد براي آبياري فضاري سبز تصفيه تكميلي بر روي آن صورت گيرد.

وي اضافه كرد: در حال حاضر اين قرارداد بايستي در جلسه شوراي شهر بررسي و  تصويب شود و سپس از سوي شهرداري جهت اجرا ابلاغ گردد.

مديرعامل آبفاي استان افزود: در خصوص تامين مالي اين قرارداد آبفا در راستاي كمك به شهرداري، 25 درصد از قيمت خريد پساب را تامين خواهد كرد كه اين موضوع نياز به مصوبه شوراي شهر دارد .

 قصمي با تاكيد بر ضرورت نقش آفريني شوراي شهر به عنوان پارلمان محلي در تحقق مطالبات مردمي، خواستار حمايت و پيگيري جدي اعضاء اين پارلمان در متقاعد سازي صنايع غرب در خريد پساب و تامين منابع مالي قرارداد فروش پساب به شهرداري به منظور جلوگيري از ورود اين سرمايه ملي به دريا شد.

در ادامه، اعضاء شوراي شهر بندرعباس از روند عمليات مقاوم سازي مخزن 30 هزار مترمكعبي ذخيره آب داماهي، عمليات اجرايي شبكه جمع آوري فاضلاب محلات درخت سبز، تپه الله اكبر و شمال بلوار جمهوري بازديد كردند.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری