X
هدايت روان‌آبهاي سطحي به شبكه فاضلاب شهري ممنوع است
مديرعامل آبفاي هرمزگان در تشريح دلايل بالازدگي فاضلاب در معابر شهر:

 هدايت روان‌آبهاي سطحي به شبكه فاضلاب شهري ممنوع است

مديرعامل آبفاي هرمزگان گفت: برداشتن درب منهول هاي فاضلاب در مواقع بارندگي توسط كاركنان شهرداري و يا برخي شهروندان و هدايت غير اصولي روان‌آبها به شبكه فاضلاب شهري به دليل فقدان شبكه جمع آوري آب هاي سطحي ممنوع بوده و اين مسئله سبب انسداد شبكه و بالازدگي فاضلاب مي شود.
یکشنبه، 14 مهر 1398 | Article Rating

امين قصمي افزود: در مواقع بارندگي و آب گرفتگي معابر، هدايت غير اصولي روان آب هاي سطحي به همراه شن، ماسه، گِل ولاي و زباله به درون شبكه فاضلاب فاضلاب شهري ازطريق برداشتن درب منهول هاي فاضلاب سبب انسداد شبكه و بالازدگي فاضلاب، ايجاد اختلال در فرآيند تصفيه و تحميل خسارتي قابل توجه به اين شركت مي شود.

وي در توضيح بيشترِ دلايل فرونشت و يا بالازدگي فاضلاب در برخي معابر شهر، تصريح كرد:  با توجه به اينكه شبكه جمع آوري فاضلاب شهر بندرعباس به صورت مجزا طراحي شده است و نه مختلط، در نتيجه با برداشته شدن درب منهول هاي فاضلاب و ورود روان آب هاي سطحي به اين شبکه، لوله هاي بتني كه داراي عمر طولاني و فرسودگي هستند، جوابگوي حجم زياد آب هاي سطحي نبوده كه اين مسئله سبب  انسداد و شكستگي  لوله هاي بتني و بالازدگي فاضلاب و يا سرريز شدن دريچه هاي منهول مي شود.

قصمي همچنين اعلام كرد: جايگزيني لوله هاي بتنيِ قديمي با لوله هاي پلي اتيلن كه از كيفيت بالاتري برخوردار هستند، از جمله اولويت هاي شركت آب و فاضلاب است كه از چند سال قبل در دستور كار قرار دارد.

مديرعامل آبفاي استان در ادامه با اشاره به تلاش اين مجموعه براي رفع هر چه سريع ترمشكل بالازدگي فاضلاب در برخي معابر، از شهروندان خواست تا از برداشتن درب منهول در مواقع بارندگي و آب گرفتگي معابر خودداري نموده و در صورت مشاهده اين موضوع از سوي كاركنان شهرداري و يا برخي شهروندان، موارد را به سامانه ارتباطات مردمي 122 شركت آب و فاضلاب هرمزگان اطلاع دهند.

وي در پايان افزود: متاسفانه علاوه بر خسارات مالي به تاسيسات فاضلاب، خساراتي نيز به برخي شهروندان در اثر ورود سيلاب به منازل از طريق شبكه فاضلاب و يا سقوط به منهول هاي باز شده، به آنها تحميل شده است كه مي بايست مورد پيگيري قرار گيرد.

 

تصاویر
  • هدايت روان‌آبهاي سطحي به شبكه فاضلاب شهري ممنوع است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری