X
مشکلات تامین آب استان چهارمحال و بختیاری

 مشکلات تامین آب استان چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکلات ناشی از تامین آب شرب شهرکرد و مناطقی که از محل چشمه کوهرنگ تامین می‌شود، گفت: نبود منبع جایگزین تامین آب شهرکرد را با چالش مواجه کرده است.
یکشنبه، 06 مرداد 1398 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری و به نقل از ایرنا، قدرت‌الله بیگلری روز چهارشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران این استان اظهار داشت: مشکل کمبود آب شهرکرد که شب عید امسال رخ داد تلنگر جدی بود تا برای تامین آب این شهر و مناطق مرتبط به دنبال منبع جایگزین باشیم.

وی ادامه داد: هم اینک آب شهر شهرکرد با جمعیتی افزون بر ۱۹۶ هزار نفر از طریق ۳۰ حلقه چاه و چشمه کوهرنگ تامین می‌شود اما با توجه به کاهش منابع آب زیرزمینی و مشکلاتی نظیر یخ‌زدگی چشمه کوهرنگ، منبع مطمئنی به شمار نمی‌رود.

بیگلری با تاکید بر ضرورت تعیین منبع جایگزین برای آب شهرکرد و ۵۴ روستا و ۶ شهر در مسیر خط انتقال آب چشمه کوهرنگ، تصریح کرد: با بهره‌گیری از نظرات کارشناسی و تحقیقات بسیار ۶ راهکار برای این موضوع پیش‌بینی شده که استفاده از چشمه دیمه و اتصال آن به خط انتقال آب کوهرنگ بهترین راهکار به شمار می‌رود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار داشت: برای رفع این مشکل و تصویب راهکار رفع آن نیاز به تشکیل کمیته فنی و کارشناسی است که پس از بررسی همه جوانب آن در این خصوص تصمیم‌گیری می‌شود.

به گزارش روابط عمومی آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری و به نقل از ایرنا، چهارمحال و بختیاری در حالی که منبع ۲ رودخانه بزرگ زاینده‌رود و کارون است اما در حدود ۹۰ درصد نیاز آبی خود را از منابع آب زیرزمینی تامین می‌کند که این موضوع سبب بروز مشکلات زیست محیطی و کاهش شدید سطح سفره‌های آب زیرزمینی شده است.

تصاویر
  • مشکلات تامین آب استان چهارمحال و بختیاری
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری