X
آبگیری تصفیه خانه علیمردان خان بختیاری

 آبگیری تصفیه خانه علیمردان خان بختیاری

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری از آبگیری تصفیه خانه آب علیمردان خان بختیاری در فاز اول افتتاح خبر داد.
ﺳﻪشنبه، 20 شهریور 1403 | Article Rating

محمد کریمی گفت: همزمان با افتتاح فاز اول این تصفیه خانه رفع کدورت آب با دستور استاندار چهارمحال و بختیاری عملیات آبگیری هم انجام شد. مهندس کریمی: اعتبار هزینه شده برای این تصفیه خانه را تاکنون ۷۵ میلیارد تومان اعلام کرد. وی افزود: این تصفیه خانه با هدف رفع کدورت آب از خط انتقال آب چشمه کوهرنگ به شهرکرد در مواقعی که کدورت آب چشمه کوهرنگ افزایش می‌یابد احداث شده است. نامبرده در تشریح عملیات اجرایی این پروژه گفت: بزرگ ترین عملیات ها و مهمترین کارهای انجام شده در این کارگاه عبارتند از: هشت ماه کار شبانه روزی ۲۷ هزار متر مکعب خاکبرداری ۱۵۰ تن آرماتور بندی قالب بندی و بتن ریزی که در نوع خود کم نظیر است اجرای دیوار حایل سنگ و سیمانی به طول ۶۵ متر احداث ۱۶۰ متر مربع سوله نصب ۴ عدد فیلتر شنی تحت فشار حاوی سیلیس های دانه بندی شده اجرای ۲۵۰ متر لوله فولادی با سایزهای۱۰۰۰ ، ۸۰۰ و ۷۰۰ میلیمتری ۶۰۰۰ اینچ جوشکاری نامبرده گفت: این تصفیه خانه رفع کدورت ، آب شرب شهرکرد و قسمتهایی از شهرستان‌های شهر کرد، فارسان و کوهرنگ را در مواقع افزایش کدورت تصفیه می‌نماید. مدیرعامل شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری یادآوری نمود این تصفیه خانه رفع کدورت آب در کمترین زمان ممکن (کمتر از یک سال) و با استفاده از توان و تخصص نیروهای بومی استان احداث شده است. 

کریمی افزود:تصفیه خانه علیمردان خان بختیاری ظرفیت تصفیه بیش از پانصد لیتر بر ثانیه آب را دارد. قابل ذکر است مراسم افتتاحیه و عملیات آبگیری با حضور آقای حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری، دکتر عزیزی نماینده مردم شریف شهرستانهای کوهرنگ ، فارسان ، کیار و اردل در مجلس شورای اسلامی ، حجت الاسلام ملک پور امام جمعه فارسان ، آقای صالحی فرماندار شهرستان ، مسئولین استانی و شهرستانی و تنی چند از مردم محلی به برگزار گردید.

تصاویر
  • آبگیری تصفیه خانه علیمردان خان بختیاری
  • آبگیری تصفیه خانه علیمردان خان بختیاری
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری