X
هر فرد در خراسان رضوی روزانه معادل 121 بطری 1.5 لیتری آب مصرف می کند

 هر فرد در خراسان رضوی روزانه معادل 121 بطری 1.5 لیتری آب مصرف می کند

روزانه 182 لیتر آب معادل 121 بطری 1.5 لیتری توسط هر فرد در خراسان رضوی مصرف می شود.
یکشنبه، 18 شهریور 1403 | Article Rating
این واقعیت زمانی ملموس می شود که بدانید هر بطری 1.5 لیتری از طریق فروشگاه ها با میانگین و حتی قیمت بیشتر از 70 هزار ریال به مشتری عرضه می شود در حالیکه بابت هر مترمکعب (هزار لیتر) آب شرب که از طریق شبکه توزیع شهری و روستایی در اختیار مشترک قرار می گیرد بین 110 هزار تا 120هزار ریال دریافت می شود.
این تفاوت فاحش قیمت در حدی است که باورآن در نزد بسیاری از افراد دشوار بوده و علت آن هزینه کمی است که مشترک برای آب بهاء خود می پردازد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در همین رابطه با اشاره به آبرسانی این شرکت به سه میلیون و 340 هزار نفر جمعیت شهری و روستایی در استان به جز شهرستان مشهد تاکید کرد : توان تولید آب توسط این شرکت در شهرها 8410 و نیاز 8816 لیتر بر ثانیه و در حوزه روستایی تولید 6105 و نیاز 6376 لیتر برثانیه است .
"حسین امامی" از خشکسالی ، افزایش جمعیت ، مصرف بی رویه ، برداشت های بی رویه از منابع زیر زمینی در دیگر بخش ها از جمله کشاورزی به عنوان اصلی ترین عوامل بروز کمبود آب در استان نام بردو با اشاره به وسعت و پراکندگی شهرها و روستاها و اقلیم خشک و نیمه خشک حاکم براستان متذکر شد: این عوامل هزینه های استحصال ، انتقال ، ذخیره و توزیع آب در استان را افزایش داده است.
به گفته وی قیمت پایین آب از یک سو منجر به زیان شرکت و از طرف دیگر باعث استفاده از شرب برای دام و آبیاری باغات و در نتیجه کمبود در برخی نقاط استان شده است.
وی از کاهش ظرفیت آبدهی چاه ها بین 5 تا 10درصد در سال خبر داد وبا بیان اینکه این شرکت با وجود سختی فراوان و هزینه های سنگین ، خود را ملزم به تامین آب کمی و کیفی 97 شهر و دوهزار و 900 روستا در استان می داند اعلام کرد: برای این منظور علاوه بر چاه های در مدار هر ساله ده ها حلقه چاه به دلیل کاهش آبدهی ناشی از ادامه پدیده خشکسالی و برداشت های بی رویه از سفره های زیر زمینی ، حفر ، جابجا و یا کف شکنی می شود تا وضعیت در حالت پایدار باقی بماند.


تصاویر
  • هر فرد در خراسان رضوی روزانه معادل 121 بطری 1.5 لیتری آب مصرف می کند
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری