X
برخورداری 97 هزار نفر جمعیت شهری و روستایی آذربایجان غربی از آب شرب پایدار
همزمان با هفته دولت انجام شد؛

 برخورداری 97 هزار نفر جمعیت شهری و روستایی آذربایجان غربی از آب شرب پایدار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: همزمان با هفته دولت و با بهره برداری از دو طرح تامین آب شرب، 87 هزار و 445 نفر جمعیت شهری در استان از آب شرب سالم و بهداشتی و پایدار برخوردار شدند.
شنبه، 10 شهریور 1403 | Article Rating
محمداشرفی، عملیات تکمیلی طرح آبرسانی به زمین های توحید ارومیه را از جمله این طرح ها عنوان کرد و اظهار داشت: برای اتمام و آماده بهره برداری شدن این طرح 2.1 کیلومتر خط انتقال اجرا و یک باب مخزن ذخیره 5 هزار مترمکعبی احداث شده است.
وی گفت: برای اجرا و اتمام این طرح350میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی هزینه شده که با بهره بردرای از آن با ظرفیت 73لیتر درثانیه، 84هزار نفر جمعیت ساکن در منطقه از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار شدند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی همچنین از آغاز بهره برداری از طرح آبرسانی به شهرستان مهاباد همزمان با گرامیداشت هفته دولت در استان خبر داد و اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح، 60لیتر در ثانیه به ظرفیت تامین آب شرب مهاباد افزوده شد.
اشرفی افزود: برای اتمام این طرح 4 کیلومتر خط انتقال اجرا و یک باب مخزن ذخیره 2هزار متر مکعبی احداث شده است.
وی، اعتبار هزینه شده برای اجرا و اتمام این طرح را 250 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی اعلام کرد و افزود: با بهره برداری از این طرح، 3هزار و 445 نفر جمعیت شهر مهاباد تحت پوشش قرار گرفتند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی همچنین از آغاز بهره‎ برداری از طرح‎ های آبرسانی به 35 روستای استان همزمان با هفته دولت خبر داد و اظهار داشت: با بهره برداری از این طرح ها دوهزارو 264 خانوار روستایی با 9 هزار و 548 نفر جمعیت از نعمت آب آشامیدنی سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار شدند.
اشرفی گفت: برای اجرای این طرح ها 516 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از بهره برداری از دو طرح جمع آوری فاضلاب در هفته دولت نیز خبر داد و اظهار داشت: شبکه جمع آوری فاضلاب بازار تاناکورای مهاباد به همراه لیفت های فاضلاب مربوطه و ایستگاه پمپاژ O24 و شبکه جمع آوری فاضلاب شهر میاندوآب با 710 میلیارد ریال اعتبار نیز افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفتند.
وی گفت: برای اجرای این طرح ها 2.2 کیلومتر خط انتقال، 14.5 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب اجرا و 5 هزارو250 انشعاب فاضلاب نصب شده است.
تصاویر
  • برخورداری 97 هزار نفر جمعیت شهری و روستایی آذربایجان غربی از آب شرب پایدار
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری