X
به مناسبت هفته دولت صورت گرفت: افتتاح بالغ بر 1000 میلیارد تومان پروژه ی آب و برق در شهرها و روستاهای استان قزوین

 به مناسبت هفته دولت صورت گرفت: افتتاح بالغ بر 1000 میلیارد تومان پروژه ی آب و برق در شهرها و روستاهای استان قزوین

به مناسبت هفته دولت و در مراسمی با حضور محمد مهدی اعلایی، استاندار، فاطمه محمد بیگی، نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، طیب ملکی پور فرماندار، داراب بیرنوندی، مدیر عامل آبفا و رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان، یوسف اینانلو، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، منصور ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، ابوالفضل موتابها، مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی، محمدرضا کاوئی دیلمی، مدیر انتقال برق استان و جمعی از کارشناسان و معاونان در سالن اجتماعات شرکت آبفای قزوین، ۲۷۵ پروژه ...
شنبه، 10 شهریور 1403 | Article Rating
به گزارش روابط عمومی، استاندار قزوین در این مراسم گفت: مصرف حامل‌های انرژی (برق و آب) منطقی و خردمندانه نیست و باید تصمیم‌های مهم‌تری در نحوه حکمرانی انرژی آب و برق داشته باشیم.
محمدمهدی اعلایی اظهار کرد: این واقعیت وجود دارد که در حوزه مصرف حامل های انرژی از حکمرانی خردمندانه و بر پایه عدالت فاصله داریم و تا زمانی که این موضوع به شکل بنیادین اصلاح نشود، تلاش ها به ثمر نمی رسد.
وی ادامه داد: مجموعه قانون گذاران در مجلس و دولت باید تصمیم های اصولی بگیرند چرا که با این مدل مصرف ارزش افزوده‌ها و فرصت ها از دست می رود.
به گفته استاندار قزوین، امروز که مردم در نحوه اداره کردن کشور مشارکت دارند، باید در زمینه مصرف درست حامل های انرژی نیز همکاری بیشتری داشته باشند تا با حساسیت در این زمینه در صرفه جویی اثر بگذارند.
وی ادامه داد: با وجود فضای وفاق و همدلی که امروز در جامعه حکمفرما شده، لازم است حکمرانی خردمندانه توام با آینده پژوهی و تعقل و همچنین عدالت در اجرای طرح ها در دستور کار مدیران و مسوولان قرار گیرد.
اعلایی یادآور شد: اینکه در روستایی آب وجود نداشته باشد، در حالی که در شهرها به صورت افراطی این نعمت مصرف می شود به هیچ وجه توجیه پذیر نیست و باید عدالت پیوست اقدامات ما قرار گیرد.
استاندار قزوین خاطر نشان کرد: با توجه به فضای امروز کشور، امیدواریم بودجه هایی به سمت توسعه امکانات و انرژی ها اختصاص داده شود تا نیازهای مردم را مرتفع کند.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز هم در این آیین گفت: دشت قزوین باوجود تامین امنیت غذایی ۲۰ میلیون نفر جمعیت در وضعیت نامناسبی از خشکی قرار گرفته و امروز مهم ترین مساله این استان مدیریت و تامین آب است.
فاطمه محمدبیگی اظهار کرد: در آغاز فعالیت دولت جدید تقاضا کردیم تا نسبت به دشت و آب قزوین بی طرف نباشند و امیدواریم دغدغه های استان را مرتفع کنند.
وی ادامه داد: امروز طرح هایی مورد افتتاح قرار می گیرد که برای مردم یک امر حیاتی و ضروری محسوب می شود، چرا که آب مایع حیات است و برق نیز اگر نباشد زندگی انسان ها مختل می شود.
محمدبیگی با تقدیر از تمام کسانی که آب را در استان حکمرانی و مدیریت کردند، گفت: با وجود گرمای زیاد و افزایش دما در استان ماهیانه سه چاه در مدار قرار گرفت که این نشان دهنده زحمات مدیران و مسوولان استانی است.
وی افزود: ۲۴۶ طرح توسط شرکت نیروی برق اجرا شده اما همچنان چالش هایی در بحث رسیدن برق به واحدهای صنعتی و قطعی های مکرر برق در صنایع و چاه های آب کشاورزی وجود دارد که امیدواریم این مشکلات نیز مرتفع شود.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز خاطرنشان کرد: قزوین بهترین محل برای تولید نیروهای تجدیدپذیر است که باید تلاش ها و همت های بیشتری در این خصوص صورت گیرد تا شاهد خودکفایی در تامین انرژی نو باشیم.
مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین نیز در همین مراسم گفت: به مناسبت هفته دولت، 29 پروژه آب و فاضلاب شهری و روستایی با 275 میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری می رسد.
داراب بیرنوندی مدیرعامل آبفای استان قزوین افزود: امروز افتخار داریم با حضور استاندار قزوین این طرح ها شامل 13 پروژه در مناطق شهری و 16 پروژه در مناطق روستایی را مورد افتتاح قرار دهیم.
مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین یادآورشد: طرح های آبفا که امروز به صورت همزمان افتتاح می شود شامل احداث 9 باب مخزن ذخیره آب به حجم 11 هزار مترمکعب، ایجاد 29 کیلومتر شبکه و خط انتقال، حفر و تجهیز 16 حلقه چاه با دبی 558 لیتر در ثانیه، واگذاری 1800 فقره انشعاب در شهر جدید مهرگان، احداث تصفیه خانه مقدماتی تصفیه خانه البرز، اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در سایت های نهضت ملی مسکن در شهرهای مهرگان و بیدستان و اجرای سامانه نانوحباب گندزدایی باب پساب در تصفیه خانه فاضلاب تاکستان است.
وی بیان کرد: برای حل مشکلات مردم در استان باید پروژه های متعددی را افتتاح کنیم اما همچنان برای رسیدن به اهداف تعریف شده فاصله زیادی داریم که باید تلاش خود را بیشتر کنیم.
بیرنوندی یادآورشد: در دولت شهید رئیسی پروژه های خوبی در حوزه آبی کلید خورد از جمله آبرسانی به آبیک از سد طالقان، آبرسانی شرق استان که اگر امسال به سرانجام نمی رسید با بحران زیادی مواجه می شدیم که در این پروژه 29 کیلومتر خط انتقال و 30 هزار مترمکعب مخزن و یک ایستگاه پمپاژ احداث شد و عملا وارد فاز بهره برداری شدیم.
این مقام مسئول بیان کرد: پروژه فاضلاب شهر آبگرم از مشکلات مردم بود که گره گشایی شد و بزودی به بهره برداری می رسد که یکی از آرزوهای دیرین مردم برآورده خواهد شد و در کنار آن پروژه تصفیه خانه شهر شال در فاز اول وارد مدار شده است.
رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان قزوین در ادامه تصریح کرد: در 16 ماه گذشته اقدامات موثری در استان انجام شده و توانسته ایم 249 کیلومترخط انتقال، شبکه توزیع واصلاح و بازسازی و توسعه انجام دهیم که ماهانه 15 کیلومتر خط انتقال در استان ایجاد شده است.
وی بیان کرد: همچنین در این مدت تعداد 46 حلقه چاه و 44 مخزن با حجم 18 هزار و 545 مترمکعب وارد مدار شده که بطور میانگین ماهانه سه حلقه چاه را وارد مدار کرده ایم.
بیرنوندی اظهارداشت: در بخش فاضلاب یکی از مشکلات ما در شهر شریفیه بود که قسمت خدماتی آن را وارد مدار کردیم و ماده 56 شد و در ماه های آینده کامل می شود که 21 کیلومتر شبکه در آن ایجاد شده است.
مدیرعامل آبفای استان قزوین گفت: در راستای استفاده از شرکت های دانش بنیان تاکنون چهار قرارداد دانش بنیانی منعقد شده و تصفیه خانه شهر معلم کلایه با همکاری این شرکت ها عملیاتی می شود و تکنولوژی نانو را هم وارد کار کردیم که به کاهش هزینه ها کمک می کند.
گفتنی است در پایان این مراسم نیز به صورت نمادین، از لوح افتتاح پروژه های صنعت آب و برق در هفته دولت پرده برداری شد و دستور کلید زدن برای اتصال یکی از چاه ها به شبکه تامین آب آشامیدنی از سوی استاندار قزوین صادر گردید.
تصاویر
  • به مناسبت هفته دولت صورت گرفت: افتتاح بالغ بر 1000 میلیارد تومان پروژه ی آب و برق در شهرها و روستاهای استان قزوین
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری