X
30پروژه آب و فاضلاب  با 7هزار میلیارد ریال اعتبار در تربت حیدریه در حال اجرا است

 30پروژه آب و فاضلاب با 7هزار میلیارد ریال اعتبار در تربت حیدریه در حال اجرا است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه با اشاره به 30 پروژه آب و فاضلاب در دست اجرا در این شهرستان گفت: برنامه های آبفا در یک بازه 10 ساله تدوین و از سال 1400 عملیاتی شد.
پنجشنبه، 08 شهریور 1403 | Article Rating
"علی رضا عباسی" در نشست با خبرنگاران میزان سرمایه گذاری در این دو بخش را هفت هزار میلیارد ریال اعلام کرد .
وی از افتتاح طرح آبرسانی به تربت حیدریه با حفر و تجهیز 4 حلقه چاه ، تجهیز تاسیسات آب شهرستان به سامانه تله متری و کنترل از راه دور (هوشمند سازی)، اصلاح دو هزارو 500 متر خط انتقال 600میلی متری کاج درخت و شروع آغازساخت مخزن 5 هزار مترمکعبی "قندشتن"و زون بندی شبکه توزیع شهر تربت حیدریه و تقویت خطوط انتقال منطقه بهارستان به طول 3 کیلومتر از جمله اقدامات آبفا در راستای تقویت زیر ساخت های بخش آب شرب شهرستان است.
وی افزود: در اجرای طرح جمع آوری شبکه و ساخت تصفیه خانه فاضلاب تربت حیدریه هم با رفع دغدغه های سرمایه گذار که مهمترین آن فروش پساب بود دردو سال گذشته(1401 و1402 )به ترتیب 16 و 21 کیلومتر شبکه جمع آوری اجرا شد که در سال جاری این رقم به 40 کیلومتر می رسد.
وی از اجرای هزار کیلومتر شبکه و نصب 23 هزار انشعاب فاضلاب طی 4 سال و احداث مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تربت حیدریه با 12 هزار متر مکعب ظرفیت خبر داد و اظهار داشت: نصب و بهره برداری از سامانه تغلیظ لجن و رفع مشکلات زیست محیطی ، تولید کیک لجن و تبدیل آن به کود با همکاری یک شرکت دانش بنیان و آغازعملیات ساخت تصفیه خانه فاضلاب ولیعصربا 77 درصد پیشرفت و 800میلیارریال اعتبار وتصفیه خانغ فاضلاب شهر نسر با 200میلیارد ریال اعتبار از جمله فعالیت های بخش فاضلاب شهرستان است .
وی خاطر نشان کرد: تربت حیدریه تنها شهرستان در خراسان رضوی است که سه تصفیه خانه فعال و یا در دست ساخت دارد.
وی با بیان اینکه تحق اهداف زمان بندی شده از یک سو آبفا را ملزم به پیگیری و از سوی دیگر منجر به رصد عملکرد شرکت از طرف مردم به عنوان ناظر می شود ، مدیریت طرح ها و پروژه ها با این حجم کار و سرمایه گذاری را بسیار دشوار دانست.
وی ادامه داد: تکمیل نقشه های "جی آی اس"شهرها و روستاها برای هوشمند سازی و نصب لاگر فشار برای کاهش حداقل تفاوت فشارآب در روز و شب در دستور کار آبفا تربت حیدریه قرار دارد و به جد دنبال می شود.
"عباسی" کسری آب شرب شهر تربت حیدریه را 90 لیتر بر ثانیه اعلام و بازسازی و اصلاح شبکه ، جداسازی فضای سبز از شرب با توجه به کاهش منابع تجدید پذیر آب به عنوان تغییر رویکرد از تولید به سمت مدیریت مصرف و تقاضا تاکید کرد.
وی همچنین یکی از چالش های آبفا تربت حیدریه را مطالبات این شرکت از ذینفعان عنوان کرد و گفت: آبفا تربت حیدریه در دو حوزه جاری و سرمایه ای 500 میلیارد ریال مطالبه دارد که بیشرین آن مربوط به شهرداری با 85 میلیارد ریال و نیروهای نظامی با 40 میلیارد ریال است.
این گزارش حاکیست خبرنگاران در پایان این نشست خ در معیت مدیرعامل و معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب آبفا تربت حیدریه از روند احداث تصفیه خانه فاضلاب شماره دو (ولیعصر)و مخزن 5 هزار "قندشتن" شهرتربت حیدریه بازدید کردند.


تصاویر
  • 30پروژه آب و فاضلاب  با 7هزار میلیارد ریال اعتبار در تربت حیدریه در حال اجرا است
  • 30پروژه آب و فاضلاب  با 7هزار میلیارد ریال اعتبار در تربت حیدریه در حال اجرا است
  • 30پروژه آب و فاضلاب  با 7هزار میلیارد ریال اعتبار در تربت حیدریه در حال اجرا است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری