X
پروژه بزرگ اصلاح خط 120 کیلومتر انتقال آب گناباد در لنز دوربین خبرنگاران
حضور تور خبری خراسان رضوی در گناباد :

 پروژه بزرگ اصلاح خط 120 کیلومتر انتقال آب گناباد در لنز دوربین خبرنگاران

گروهی از خبرنگاران استان خراسان رضوی در قالب تور خبری از پروژه های بخش آب شرب شهرستان گناباد بازدید و اقدام به تهیه خبر ، فیلم و گزارش کردند.
ﺳﻪشنبه، 06 شهریور 1403 | Article Rating




این گروه پس از ورود به گناباد درمعیت "مجید اکرادی" مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان عازم محل اجرای پروژه اصلاح خط انتقال گناباد در 60 کیلومتری این شهر شدند.
پروژه اصلاح خط انتقال 120 کیلومتری شهر گناباد که مرداد ماه 1402 با اعتبار هزارو 220 میلیارد ریال آغاز شده است شامل 7 کیلومتر لوله گذاری چدنی و شش کیلومتر لوله "جی آر پی" می باشد که ازپیشرفت 60درصدی برخوردار است.
مدیر امور آبفا گناباد درهمین رابطه در پاسخ به پرسش های اصحاب رسانه با اشاره به اصلاح سه کیلومتر از این خط در چند سال گذشته ، از تعویض نوسازی بخش پر اتفاق خط انتقال آب شهر گناباد به عنوان یک پروژه بزرگ در استان نام برد و اظهار داشت: گناباد اولین شهرستان خراسان رضوی به لحاظ برخورداری ازدو شبکه آب (بهداشتی و شرب) محسوب می شود .
به گفته وی آب بهداشتی مشترکین توسط خط 120 کیلومتری با 4 مرحله پمپاژ تامین می شود و آب شرب مورد نیاز هم رایگان و از طریق جایگاه های برداشت و درقالب "نذرآب" در اختیار شهروندان قرار می گیرد.
"مجید اکرادی" با تاکید بر ضرورت تامین اعتبار مورد نیاز پروژه اصلاح خط انتقال شهر گناباد ، از بروز 39 فقره اتفاق طی سال گذشته در این خط خبر داد و افزود: با هر اتفاق ضمن هدر رفت بخشی از آب و از دسترس خارج شدن 70 درصد منبع تامین آب شهر گناباد ، 3.5 میلیارد ریال هزینه نیز بابت ترمیم خط به آبفا تحمیل می شود.
وی با بیان اینکه گناباد در منطقه ای خشک در استان خراسان رضوی واقع است خاطر نشان کرد: نیروهای مجری پروژه با وجود گرمای کم سابقه تمام تلاش و ظرفیت خود را برای اجرای هرچه سریعتر پروژه بکار گرفته اند.
این گزارش حاکیست خبرنگاران اصحاب رسانه در حالیکه زیر تابش شدید خورشید در حال تهیه عکس و فیلم بودند از نزدیک سختی روند اجرای پروژه را به خوبی احساس کردند و آمادگی خود را برای انعکاس کامل نیازها ، مشکلات و اقدامات قابل توجه آبفا خراسان رضوی و امور گناباد در اجرای پروژه های آبرسانی به شهرها و روستاها اعلام کردند.
خبرنگاران در ادامه بازدید خود پس از حضور در ایستگاه پمپاژ "بیمرغ" ، با همراهی مدیر امور گناباد به سمت "روشناوند" که سه سال پیش تحویل آبفا شده است حرکت کردند ، در طول مسیر"مجید اکرادی" به تشریح پروژه ساخت مخزن هزار متر مکعبی این شهر با اعتبار 180 میلیارد ریال پرداخت.
اظهارات مدیرآبفا گناباد هنوز به اتمام نرسیده بود که خبرنگاران خود را در مقابل مخزن ذخیره تازه ساز روشناوند دیدند.
"اکرادی" در ادامه مطالب خود گفت: این شهر از تنش شدید آب شرب رنج می برد و مخزن 300 متر مکعبی موجود هم پاسخگوی نیاز هزار و 400 مشترک شهر روشناوند نبود، بنابراین ساخت مخزن جدید اوایل سال 1402 در دستور کار آبفا قرار گرفت و اکنون آماده بهره برداری است.
وی با اشاره به پروژه حفر یک حلقه چاه جدید برای روشناوند که در مرحله برقرسانی قرار دارد اعلام کرد: تامین آب شش هزار نفر جمعیت این شهر در حال حاضر با استفاده از 4 حلقه چاه با دبی 25 لیتر برثانیه پایدار شده است.
وی همچنین گفت: امور گناباد در مجموع به 48هزارو 795 مشترک در 4 شهر و 76 روستا خدمت رسانی می کند.
خبرنگاران در ادامه از قنات قصبه شاهکار تاریخ تمدن ایران زمین و برخی جاذبه های گردشگری گناباد دیدن کردند.

تصاویر
  • پروژه بزرگ اصلاح خط 120 کیلومتر انتقال آب گناباد در لنز دوربین خبرنگاران
  • پروژه بزرگ اصلاح خط 120 کیلومتر انتقال آب گناباد در لنز دوربین خبرنگاران
  • پروژه بزرگ اصلاح خط 120 کیلومتر انتقال آب گناباد در لنز دوربین خبرنگاران
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری