X
قول مساعد مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برای تامین اعتبار 40 میلیاردی برای رفع تنش مجتمع های آبرسانی خراسان جنوبی

 قول مساعد مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برای تامین اعتبار 40 میلیاردی برای رفع تنش مجتمع های آبرسانی خراسان جنوبی

مديران عامل صنعت آب استان به همراه مجتمع نمایندگان استان  با آقای دكتر اميني مديرعامل شرکت مهندسی آبفاي كشور دیدار و گفت و گو کردند.
چهارشنبه، 24 مرداد 1403 | Article Rating

 دکتر امینی مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این جلسه در خصوص تامین اعتبار 40 میلیاردی برای رفع تنش مجتمع های آبرسانی خراسان جنوبی قول مساعد داد.
وی همچنین از تامین اعتبار پروژه برای تامین لوله مجتمع  آبرسانی محمد آباد قاینات خبر داد.
دكتر هاشمي نماينده بيرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه به بیان گوشه ای از چالش های بحران آب شهرهای حوزه انتخابیه، پرداخت و اظهار کرد: مجتمع های آبرسانی موجود پاسخگوی اضافه شدن روستای جدید نیست. 
دکتر حسن هاشمی خواستار توجه ویژه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به مجتمع های روستایی مخصوصا در شهرستان مرزی درمیان و بخش مرکزی بیرجند، تسریع در انتقال آب از دشت مختاران به بیرجند و نیاز اعتباری ۵۵۰ میلیاردتومانی پروژه مذکور، تامین اعتبار طرح انتقال پساب فاضلاب بیرجند برای استفاده در معادن مهم محدوده خوسف 
دکتر اسحاقی نماینده مردم قاینات و زیرکوه نیز در این جلسه از حضور حضور دکتر امینی در قاینات و زیرکوه و متعاقب آن رفع مشکل ۱۲روستای زیرکوه و طرح اقدامات اضطراری برای پایداری مجتمع گزنو تقدیر کرد و خواستار تسریع در اجرای پروژه انتقال آب از دشت آهنگران و تامین آب میان مدت زیرکوه، درمیان و قاینات شد.
آقای مهندس نصیری نماینده مردم شریف شهرستان های طبس، فردوس، سرایان ، بشرویه. و عشق آباد نیز ضمن بیان مشکلات و تنش های آبی در روستاها ی شهرستان طبس  بر ضرورت تکمیل طرح آبرسانی  شهر طبس توسط آب منطقه‌ای استان تاکید داشتند که آقای دکتر امینی نیز از محل اعتبارات تنش آبی سال جاری  ۲۰ میلیارد تومان پیش‌بینی نمودند.

*350 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای رفع تنش آبی ۱۸ مجتمع آبرسانی روستایی استان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه در هیچکدام از شهرهای استان تنش و بحران آبی نداشتیم، از ۱۰۶مجتمع روستایی استان ۱۸مجتمع دارای تنش آبی داریم که از دلایل آن می توان به افت سفره و فرسودگی شبکه و افزایش جمعیت روستایی در پایان هفته گاها تا ۱۶برابر جمعیت ساکن اشاره کرد و گفت: برای رفع تنش آبی ۱۸ مجتمع آبرسانی روستایی استان 350 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز می باشد.
مهدی دوستی در ادامه به برنامه های کوتاه مدت شرکت برای رفع تنش مجتمع های آبرسانی روستایی درگیر تنش اشاره کرد.
تامین اعتبار اجرای پروژه فاضلاب خوسف از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.که مقرر شد برای جلب سرمایه گذار از طریق تهاتر پساب تصفیه خانه فاضلاب بیرجند پیگیری های لازم بعمل آید.
 

تصاویر
  • قول مساعد مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برای تامین اعتبار 40 میلیاردی برای رفع تنش مجتمع های آبرسانی خراسان جنوبی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری