X
پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه جهاد آبرسانی به روستاهای بیجار کردستان
مدیر امور آب و فاضلاب بیجار خبر داد

 پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه جهاد آبرسانی به روستاهای بیجار کردستان

مدیر امور آبفا بیجار گفت: پروژه جهاد آبرسانی به روستاهای بیجار در حال حاضر ۴۰ درصد پیشرفت دارد.
یکشنبه، 03 تیر 1403 | Article Rating

حسین اصفهانی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: پروژه های جهاد آبرسانی با هدف محرومیت زدایی در قالب 11 پروژه در شهرستان بیجار تعریف شده است که شامل 11 پروژه تک روستایی و ۲ پروژه در قالب مجتمع های شاهگدار و خاندانقلی اجرا شده که در این راستا 15 میلیارد تومان تاکنون هزینه شده است و به لحاظ ریالی 50 درصد و به لحاظ فیزیکی پیشرفت 40 درصدی دارد.
وی افزود: آبرسانی به روستای چنگیز قلعه به صورت امانی و از محل منابع داخلی شرکت، اجرای ۴هزار متر لوله گذاری، نصب شیر آلات، تجهیز ایستگاه پمپاژ از جمله امور انجام شده در این روستا است. 
اصفهانی  عنوان کرد: آبرسانی به روستای صلوات آباد که به صورت امانی و از محل منابع داخلی شرکت انجام شده است شامل اجرای لوله گذاری به طول یکهزار و ۶۰۰ متر و نصب شیرآلات همچنین آبرسانی به روستای چطاق که شامل اجرای لوله گذاری به طول ۲ هزار و ۴۰۰ متر و نصب شیرآلات، خطوط انتقال و احداث ایستگاه پمپاژ است.
وی با بیان اینکه آبرسانی به روستای کوتان از دیگر اقدامات نهضت آب رسانی است، گفت: در این پروژه احداث اتاق فرمان، احداث مخزن ۴۰ متر مکعبی، اجرای ۳۶۰۰ متر لوله گذاری و نیرورسانی به ایستگاه پمپاژ  انجام شده است.
وی افزود: آبرسانی به شهر بیجار از سیدان به صورت امانی و از محل منابع داخلی شرکت با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد ریال، اجرای لوله گذاری به طول 4۰۰۰ متر، احداث 5 عدد حوضچه شیرآلات، احداث ایستگاه پمپاژ، نصب شیرآلات اتاق فرمان و حوضچه ها از جمله دیگر اقدامات امور آب و فاضلاب بیجار است.
اصفهانی به آبرسانی مجتمع شاهگدار و جزئیات آن اشاره و عنوان کرد: آبرسانی به روستای کهریز، کاک عباس، قزانقره، روستای شاهگدار، آخکند، ینگی کند، آغبلاغ، همایون ، زینل از جمله پروژه های نهضت آبرسانی شهرستان بیجار در این مجتمع است. 
مدیر امور آب و فاضلاب بیجار آبرسانی به روستای قجور و جیران و حفر یک حلقه چاه نیمه عمیق و همچنین حفر ۳ رشته گالری، احداث مخزن ۴۰ مترمکعبی روستای جیران، اجرای 9۰۰ متر خط انتقال در روستای حاجی آباد، اجرای ۱۲۰ متر عبور عرضی رودخانه روستای حاجی آباد را از دیگر اقدامات امور آبفا بیجار عنوان کرد.
اصفهانی به تعداد ابرسانی و دیگر خدمات امور آب و فاضلاب بیجار گریزی زد و گفت: تعداد کل روستا228 مورد است که 137 مورد به صورت مستقیم تحت پوشش خدمات این امور بوده و بقیه روستاها به صورت غیرمستقیم همچون آبرسانی سیار ، پخش کلر، نظارت و راهنمایی، لایروبی و شستشو شبکه فاضلاب و .... می باشد.
وی‌ عنوان کرد: ترمیم بیش از  ۴ هزار و ۴۰۰ مورد حوادث آب و فاضلاب در شهرستان بیجار و رفع بیش از 61 کیلومتر گرفتگی شبکه آب، لایروبی و شستشوی شبکه دفع فاضلاب به میزان بیش از 155کیلومتر و لایروبی و بهسازی و مهندسی مجدد چشمه سراب با اعتبار بالغ بر 10 میلیارد ریال و اصلاح بیش از 65 مورد شیرالات اصلی و فشار شکن سطح شهر از دیگر اقدامات این امور است.
به گفته اصفهانی استفاده از تجهیزات فناورانه و به روز در تاسیسات آب و فاضلاب شهرستان همچون پایپ جکینگ، حفاری به روش نقب، دستگاه نشت یابی و ویدئومتری شبکه فاضلاب، احداث شبکه آب و فاضلاب طرح نهضت مسکن ملی با اعتبار 600 میلیون تومان، تعویض و بهسازی شبکه آب و فاضلاب خیابان پیاده راه اردلان، اصلاح و توسعه شبکه آب و فاضلاب محلات بیجار به طول بالغ بر 9.5 کبلومتر به صورت امانی و از محل منابع داخلی شرکت و افزایش سه برابری نسبت به سنوات قبل ن از دیگر اقدامات مهم این امور است.
وی افزود: اجرای بیش از 3.2 کیلومتر شبکه فاضلاب در منطقه هواشناسی و افزایش جمعیت تحت پوشش به میزان 98 درصد، اصلاح و توسعه شبکه آب و فاضلاب محلات شهر های تابعه به طول 3745 متر به صورت امانی و از محل منابع داخلی شرکت از دیگر کارهای انجام شده است. 
اصفهانی واگذاری 2137 فقره انشعاب آب در سطح شهرستان بیجار، واگذاری 978 فقره انشعاب فاضلاب، شستشوی 114 باب مخزن ذخیره آب، انجام بیش از 102 هزار کلر سنجی از شبکه توزیع آب، انجام 195 مورد آزمایش شیمی فیزیک، انجام 84 مورد آزمایش بیولوژی و انجام 1874 مورد آزمایش میکروبی را از دیگر اقدامات امور آبفای بیجار عنوان کرد.

تصاویر
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه جهاد آبرسانی به روستاهای بیجار کردستان
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری