X
مدیرعامل آبفا فارس: مدیریت مصرف آب یک معروف پسندیده است/ برای مشترکین کم مصرف ، طرح تشویقی در نظر گرفته ایم

 مدیرعامل آبفا فارس: مدیریت مصرف آب یک معروف پسندیده است/ برای مشترکین کم مصرف ، طرح تشویقی در نظر گرفته ایم

مدیر عامل شرکت آبفا فارس همزمان با گرامیداشت هفته صرفه جویی در مصرف آب ( 25 الی 31 خرداد) طی ارتباط تلفنی با برنامه صبحگاهی "پیجور" رادیو فارس، با اشاره به اینکه مدیریت مصرف آب یک معروف پسندیده است، گفت: تا پایان فصل گرم سال برای مشترکین کم مصرف طرح تشویقی جذابی در نظر گرفته ایم که شرح آن اطلاع رسانی خواهد شد.
چهارشنبه، 30 خرداد 1403 | Article Rating
علی شبانی که به دعوت رادیو فارس ضمن ارتباط تلفنی با برنامه ی رادیویی "پیجور" ، به طور مستقیم با مخاطبان این برنامه صبحگاهی سخن می گفت، به ترسیم تصویری جامع از وضعیت منابع آب استان فارس پرداخت و روند آبرسانی به مشترکین این شرکت در سراسر استان را در شرایط مطلوب عنوان کرد.

وی با بیان اینکه استان فارس به عنوان یکی از استان های وسیع کشور دارای اقلیم های مختلف آب و هوایی و بافت های گوناگون جمعیتی است، اظهار کرد: بارندگی ها در سال آبی جاری که از مهر سال گذشته آغاز شده و تا مهرماه سال جاری ادامه می یابد، در حد انتظار نبوده است؛ به طوری که در سال گذشته بالغ بر 80 درصد کاهش بارندگی نسبت به مدت مشابه داشتیم.

مدیر عامل شرکت آبفا فارس افزود: در ابتدای سال جاری به لطف خداوند بخشی از این کمبود جبران شد اما به سفره های آب زیر زمینی کمک چندانی نکرده است و طبق نظرات کارشناسی، این منابع کماکان دچار افت سطح تراز سفره آب هستند.

او گفت: آبهای سطحی نظیر ذخایر سد ها شرایط بهتری دارند و در مناطقی که سدها آبگیری شده اند شهرها و روستاهای منتفع از این منابع دارای وضعیت مطلوب تری در تأمین آب هستند.

وی با بیان اینکه با تمام اوصاف مشارکت مردم در مقوله ی مدیریت مصرف بسیار تعیین کننده است، خاطر نشان کرد: اگر مشترکین آب شرب تنها 20 درصد در مصرف آب صرفه جویی کنند، از تابستان پیش رو گذری مطلوب خواهیم داشت.

شبانی در همین راستا ادامه داد: اقدامات گسترده ای را برای بهبود شرایط در حوزه ی مدیریت مصرف در دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری انجام داده ایم و نسبت به اثرات آن در فصل گرم سال بسیار خوشبین هستیم.

او با تشریح اقدامات این شرکت در حوزه ی سخت افزاری، اظهار کرد: در سراسر استان بالغ بر 30 هزار کیلومتر شبکه ی توزیع داریم که در برخی مناطق، به ویژه در بخش روستایی فرسودگی شبکه ها موجب هدر رفت بخشی از آب تولید شده می شود؛ با اصلاح و بازسازی میزان قابل توجهی از این 30 هزار کیلومتر سعی کرده ایم هدر رفت آب را به حداقل برسانیم.

وی افزود: با افزایش استفاده از پساب های تولیدی در تصفیه خانه های فاضلاب ، جداسازی آب مورد استفاده در فضای سبز شهرداری ها با آب شرب ، استفاده از اقلام کاهنده ی مصرف نظیر شیرهای پدالی و همچنین پرلاتور ها که موجب حداقل 60 درصد صرفه جویی در مصرف آب می شوند، همراه با بازسازی تأسیسات آبرسانی، مهندسی مجدد چاه ها و بهسازی چشمه ها و قنات های موجود، استاندارد سازی انشعابات آب شهری و روستایی و انجام مستمر مدیریت فشار شبکه های آبرسانی به دنبال ارتقاء بهره وری منابع آب موجود هستیم.

به گفته ی مدیر ارشد حوزه ی آب و فاضلاب استان فارس، در حوزه ی نرم افزاری نیز چندین جشنواره فرهنگی - آموزشی در مدارس شهرها و روستاهای استان برگزار گردیده است.

وی یادآور شد: در همین راستا ازطریق رسانه ها و فضای مجازی نیز فعالیت های خوبی در خصوص اشاعه فرهنگ صرفه جویی و مدیریت مصرف آب داشته ایم؛ کارگاه های آموزش مقدماتی در شهرستان های استان برای آموزش بانوان خانه دار انجام داده ایم؛ با ارسال نامه ای به ائمه ی جمعه و جماعات استان خواستار استفاده از تریبون های مذهبی به منظور ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب شده ایم؛ تفاهمنامه فرهنگی با آموزش و پرورش، سازمان بسیج و ..... نیز ازدیگر اقدامات شرکت آبفا استان فارس در حوزه نرم افزاری بوده است.

مدیر عامل شرکت آبفا فارس در بخش دیگری ازگفتگوی خود با شنوندگان برنامه ی پیجور با تأکید بر این نکته که معتقدیم در واقع مدیریت مصرف آب یک معروف پسندیده است، از طرح تشویقی شرکت آبفا استان فارس برای مشترکین کم مصرف تا پایان تابستان خبر داد و گفت: تا پایان فصل گرم سال برای مشترکین کم مصرف طرح های تشویقی جذابی در نظر گرفته ایم که اعلام خواهد شد.

گفتنی است: در ایام هفته ی صرفه جویی (25 الی 31 خرداد) قائم مقام و معاونین شرکت آبفا فارس نیز طی روزهای این هفته با حضور در استودیو یا ارتباط تلفنی با برنامه ی پیجور، ضمن تأکید بر مدیریت مصرف آب، به تشریح روش های کاربردی صرفه جویی در مصرف آب پرداختند.





تصاویر
  • مدیرعامل آبفا فارس: مدیریت مصرف آب یک معروف پسندیده است/ برای مشترکین کم مصرف ، طرح تشویقی در نظر گرفته ایم
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری