X
پروژه جهاد آبرسانی به روستاهای کردستان بیش از 50 درصد پیشرفت دارد
مدیرعامل شرکت آبفا کردستان در نشست خبری با اصحاب رسانه

 پروژه جهاد آبرسانی به روستاهای کردستان بیش از 50 درصد پیشرفت دارد

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان در دیدار با خبرنگاران خبرگزاریها گفت: طرح جهاد آبرسانی به 169 روستای کردستان با اعتبار 528 میلیارد تومان در حال اجرا است و تاکنون 50.05 پیشرفت دارد.
شنبه، 26 خرداد 1403 | Article Rating

نشست خبری محمد فرهاد مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با اصحاب رسانه و تور خبری بازدید خبرنگاران از پروژه جهاد آبرسانی نگل – برقرو روز شنبه 26 خردادماه برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان در این نشست اظهار داشت: طرح جهاد آبرسانی به روستاهای کردستان از ابتدای سال 1401 آغاز و طی 30 ماه قرار است 169 روستای استان را از نعمت آب شرب بهداشتی به صورت پایدار بهره مند کند.

وی افزود: از این تعداد روستا 122 مورد در قالب 6 مجتمع آبرسانی روستایی و 47 تک روستا قرار دارند و در مجموع 67 هزار نفر از جمعیت روستایی استان زیر پوشش این طرح قرار می گیرند.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان خاطرنشان کرد: تا پیش از اجرای طرح جهاد آبرسانی 76 درصد جمعیت روستایی استان از نعمت آب شرب پایدار بهره مند بودند و این عدد در حال حاضر 81 درصد و پس از تکمیل این طرح، جمعیت بهره مند از آب شرب پایدار به 87 درصد ارتقا خواهد یافت.

فرهاد افزود: در طرح جهاد آبرسانی به روستاهای کردستان تاکنون 250 کیلومتر خط انتقال، 112.2 کیلومتر شبکه توزیع، حفر و تجهیز 8 حلقه چاه، بهسازی 4 دهنه چشمه، احداث 34 باب مخزن به ظرفیت 4950 مترمکعب و احداث 20 ایستگاه پمپاژ اجرا و تاکنون 13380 نفر از این طرح بهره مند شده اند.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده قرار است در فاز دوم طرح جهاد آبرسانی نیز 120 روستا در استان کردستان با اعتبار 10 هزار میلیارد ریال از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی به صورت پایدار بهره مند شوند.

فرهاد در ادامه این جلسه و با اشاره به آغاز هفته صرفه جویی در مصرف آب از روز گذشته اظهار کرد: شعار هفته صرفه جویی سال 1403 آب، محور امنیت و ضامن توسعه است و در این هفته تلاش می شود برنامه های مختلف و گسترده ای با هدف مدیریت مصرف آب اجرا شود.

فرهاد افزود: تغییرات اقلیمی و پیامدهای آن نظیر کاهش چشمگیر بارش ها و افزایش دمای هوا موجب کاهش ذخایر آبی در سرتاسر کشور شده است و لذا ضرورت استفاده صحیح از منابع آبی کشور و آموزش مردم به عنوان مصرف کنندگان عمده آب شرب از وظایف شرکت های آب و فاضلاب است.

وی تأکید کرد: از جمله راهکارهای مهمی که هر ساله برای جلب توجه عمومی به مدیریت بهینه مصرف آب و ضرورت اجرای صرفه جویی می شود، برگزاری برنامه های توجیهی در هفته صرفه جویی مصرف آب است که به مدت یک هفته از 25  تا 31 خردادماه برگزار می شود.

در ادامه خبرنگاران از پروژه جهاد آبرسانی مجتمع نگل - برقرو در شهرستان سنندج بازدید کردند. علی حوریجانی مجری طرح پروژه جهاد آبرسانی روستایی استان در این بازدید گفت: پروژه در حال اجرای آبرسانی مجتمع نگل – برقرو شامل 6 روستای نگل – زونج – برقرو- دانیکش – رشننش و دریله با جمعیت مجموع 5 هزار نفر است.

وی با اشاره به اینکه در این پروژه مجموعا 30 کیلومتر خط انتقال، 12 باب مخزن، 7 باب ایستگاه پمپاژ اجرا می شود، افزود: در این پروژه تاکنون 250 میلیارد ریال هزینه شده و دارای 85 درصد پیشرفت است و به زودی فاز 1 آن که آبرسانی به روستای تاریخی نگل است به اتمام خواهد رسید و فاز دوم هم که شامل آبرسانی به 5 روستای دیگر است تا پایان سالجاری تکمیل خواهد شد.

تصاویر
  • پروژه جهاد آبرسانی به روستاهای کردستان بیش از 50 درصد پیشرفت دارد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری