X
آب گوارا، هدیه شهید جمهور به ۳۲۵ روستای کرمانشاه

 آب گوارا، هدیه شهید جمهور به ۳۲۵ روستای کرمانشاه

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه در بیان مهمترین خدمات دولت مردمی سیزدهم به آبرسانی به ۳۲۵ روستا در استان اشاره کرد و گفت: آبرسانی به این روستاها در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی ملی و استانی و از محل هزینه‌کرد شرکت و نیز قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) بوده است.
دوشنبه، 21 خرداد 1403 | Article Rating
آیت‌الله شهید سید ابراهیم رئیسی: در دولت برای رفع مشکل تنش آبی برنامه‌ریزی کردیم ده‌ها هزار روستا را هدف‌گذاری کردیم و در قریب به ۲ سال عمر دولت تنش آبی ۳ هزار روستا حل شده و آبرسانی شده و برنامه‌ریزی شده که ظرف ۲ سال آینده بقیه روستاها را تا ۱۰ هزار روستا رفع مشکل آبی شوند و حتما با کار جهادی که امروز در کشور انجام می‌گیرد، میسر خواهد شد. در پی این موضوع تفاهم‌نامه‌ای در قالب ۲ قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای آبرسانی به ۸۶۰ روستای استان کرمانشاه منعقد شده که در قرارداد نخست تنش آبی ۳۴۹ روستا با ۳۱۴ میلیارد تومان اعتبار رفع می‌شود و در قرارداد دوم نیز ۵۱۱ روستای استان با ۹۲۰ میلیارد تومان اعتبار، به آب پایدار دسترسی پیدا می‌کنند. اکنون این پروژه‌ها در دست اجرا و فعال هستند. طبق این قرارداد؛ سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان عهده‌دار پروژه‌های روستایی شهرستان‌های صحنه، هرسین، کنگاور، سنقر، کرمانشاه و اسلام‌آباد غرب است و پروژه‌هایی ۸ شهرستان شرقی کرندغرب، سرپل‌ذهاب، گیلانغرب، جوانرود، روانسر، پاوه و ثلاث باباجانی نیز برعهده قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی است.طی ۳۴ ماه خدمت دولت سیزدهم شاهد جهش قابل توجهی در آبرسانی به روستاهای سطح استان بودیم به طوریکه برخی از روستاها که مشکلات چندین ساله داشتند، اکنون از نعمت آب شرب پایدار برخوردارند و یا به زودی آبرسانی خواهند شد.

رضا داودی، مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه در بیان مهمترین خدمات دولت مردمی سیزدهم از مردادماه ۱۴۰۰ تا خردادماه ۱۴۰۳، به آبرسانی به ۳۲۵ روستا در استان اشاره و اظهار کرد: آبرسانی به این روستاها در قالب طرح‌های محرومیت‌زدایی ملی و استانی و از محل هزینه‌کرد شرکت و نیز قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) بوده است.

وی از ساخت و تجهیز ۱۵۹ باب مخزن نگهداری آب شرب برای آبرسانی به روستاهای مذکور با ظرفیت ۳۰ هزار مترمکعب سخن گفت.مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به ۶۲۰ کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال آب و همچنین احداث، تجهیز و برق‌رسانی به ۵۵ ایستگاه پمپاژ آب داشت. وی در رابطه با عملکرد لوله‌گذاری شبکه جمع‌آوری و خطوط انتقال فاضلاب تصریح کرد: در دولت سیزدهم ۴۵ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب ایجاد شده است.

داودی احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای جوانرود و تازه‌آباد را در قالب دیگر دستاوردهای ویژه دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهر جوانرود با ۸۸ درصد پیشرفت و تازه‌آباد با ۱۰۰درصد پیشرفت فیزیکی، به یاری خدا تا شهریورماه امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.وی اظهار کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر روانسر هم در ابتدای دولت شهید جمهور پیشرفت ۳۵ درصدی داشت که طی سه سال خدمت دولت سیزدهم پیشرفت پروژه برابر ۶ سال قبل از آن بوده و اکنون به پیشرفت ۸۰ درصدی رسیده و پیش‌بینی می‌شود تا آذرماه امسال به بهره‌برداری برسد.داودی در بیان احداث تصفیه‌خانه‌ها به تصفیه‌خانه‌های شهرهای سرمست، سنقر، صحنه و کرند اشاره کرد و گفت: پروژه‌های مذکور نیز طی دو سال آینده افتتاح خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ادامه داد: احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کرمانشاه (فاز۲) در دولت سیزدهم و نیمه دوم سال ۱۴۰۱ آغاز شده و هم اکنون با پیشرفت ۲۵ درصدی در حال اجرا است.وی اضافه کرد: کار احداث تصفیه‌خانه آب سنقر که از سال ۱۳۹۰ آغاز شده بود و در ابتدای کار دولت سیزدهم تنها ۱۵ درصد پیشرفت داشت که طی سه سال فعالیت این دولت، پیشرفت پروژه ۲.۵ برابر ۱۰ سال قبل شده و اکنون با پیشرفت ۵۵ درصدی در حال انجام است.مدیرعامل آبفا استان کرمانشاه با اشاره به حفر و تجهیز ۱۰۵حلقه چاه آب شرب شهری و روستایی در سطح استان طی دوره سه ساله خدمت دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: کل اعتبار هزینه شده در بخش آب ۲ هزار و ۱۷ میلیارد تومان و سرجمع اعتبارات هزینه شده در بخش فاضلاب در این دوره ۷۴۸ میلیارد تومان بوده است.
تصاویر
  • آب گوارا، هدیه شهید جمهور به ۳۲۵ روستای کرمانشاه
  • آب گوارا، هدیه شهید جمهور به ۳۲۵ روستای کرمانشاه
  • آب گوارا، هدیه شهید جمهور به ۳۲۵ روستای کرمانشاه
  • آب گوارا، هدیه شهید جمهور به ۳۲۵ روستای کرمانشاه
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری