X
گردهمايی سراسری مدیران عامل شرکت های آب و فاضلاب کشور برگزار شد
با حضور مدیرعامل و معاونین آبفای کشور؛ 

 گردهمايی سراسری مدیران عامل شرکت های آب و فاضلاب کشور برگزار شد

اولین گردهمایی سراسری مدیران عامل شرکت های آب و فاضلاب کشور در سال 1403 با حضور هاشم امینی مدیرعامل آبفای کشور و معاونین برگزار شد. 
دوشنبه، 24 اردیبهشت 1403 | Article Rating

در این همایش امینی مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مدیران عامل را موظف کرد تا ۱۵ خرداد ماه سال جاری برنامه کمی و کیفی شرکت ها را با ۲ ویژگی تحولی و فناورانه بودن، به مرکز ارسال کنند.

امينی با اشاره به لزوم اتمام برنامه های تکلیفی جهاد آبرسانی تا پایان سال، اظهار داشت: تابه امروز 5 هزار روستای کشور در قالب طرح جهاد آبرسانی به آب شرب دسترسی پیدا کرده اند و 5 هزار روستای دیگر نیز تا پایان سال جاری می بایست تعیین تکلیف شوند. 

وی توجه به پروژه های اولویت دار را امری ضروری خواند و افزود: تمام شرکت های آب و فاضلاب کشور می بایست تلاش خود را برای به نتیجه رساندن پروژه های اولویت دار به کار گیرند. 

آمادگی برای گذر از تابستان۱۴۰۳، رصد ویژه پروژه‌های تنش، اقناع افکار عمومی در تغییرات تعرفه‌ای، قرائت همزمان کنتورهای آب و برق، تشکیل کمیته رصد هفتگی، گزارش‌های حسابرسی، نگاه جامع در  پرداخت بدهی‌ها، بهره مندی از ظرفیت های قانونی برای تامین هزینه‌ها در قالب ماده ۱۱، فروش پساب و ارتباط موثر با دانشگاه‌های علوم پزشکی از مهم‌ترین توصیه‌های مدیرعامل آبفای کشور در گردهمایی مدیران عامل آب و فاضلاب بود.

اجرای قرائت همزمان کنتورهای آب و برق در آینده ای نزدیک 

علویان صدر معاون برنامه ریزی و اقتصادی آبفای کشور در گردهمایی سراسری مدیران عامل شرکت های آب و فاضلاب، به ارائه برنامه ساده سازی و شفاف سازی تعرفه ها پرداخت و بر تحول اقتصادی صنعت، و توجه ویژه به حوزه بودجه، نظارت مالی و مجامع عمومی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های مهم شرکت های آب و فاضلاب در سال جاری باید ساده سازی و شفاف سازی در قبوض  برای مشترکین باشد بیان کرد: از درآمد حاصل از قبوض آب باید برای توسعه زیر ساخت های آب و فاضلاب به نحو مطلوب استفاده کنید تا در سال های آینده شاهد خبرهای خوبی در این حوزه باشیم. 

علویان صدربا اشاره به اینکه قرائت کنتورهای آب و برق باید در آینده ای نزدیک به صورت همزمان صورت گیرد گفت: شرکت های آب و فاضلاب باید با یک برنامه ریزی مناسب  پروژه هایی که تا به امروز از پیشرفت قابل ملاحظه ای برخوردار بودند را هرچه سریعتر به مرحله بهره برداری برسانند.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی آبفای کشور حسابرسی به موقع و تعامل با حسابرسان را یکی از وظایف مهم شرکت های آب و فاضلاب دانست و افزود: کار مولد سازی اموال در شرکت های آب و فاضلاب باید با سرعت بیشتری انجام شود و درآمد حاصل از آن برای توسعه شبکه آبرسانی روستایی وهم چنین پیشبرد پروژه های شهری  که معطل منابع مالی هستند هزینه شود.

ترسیم نقشه راه ساماندهی کارکنان

ملایی معاون منابع انسانی و پشتیبانی آبفای کشور با تاکید بر اجرای مفاد بخشنامه بازنشستگی کارکنان و ارجای مفاد قراردادهای درمان و عمر کارکنان، به ضرورت تهیه و تدوین سند جامع برنامه ریزی نیروی انسانی، ترسیم نقشه راه ساماندهی کارکنان و همچنین تمرکز در پرداخت حقوق و مزایا، توجه ویژه به جوانی جمعیت وپیگیری تکالیف مجمع پرداخت.

وی  با بیان اینکه سند جامع نیروی انسانی در حال تهیه و تدوین است ادامه داد: برای اینکه یک مجموعه بتواند به اهداف عالی و مدنظر خود برسد باید از نیروی انسانی کارآمد بهره مند شود و به طور صحیح و دز جایگاه های مناسب از آنها استفاده شود.

ملایی با تاکید بر اینکه اجرای  بخشنامه ابلاغی وزارت نیرو در خصوص ممنوعیت به کارگیری نیروی انسانی بدون مجوز باید به صورت ویژه در دستور کار مدیران قرار گیرد گفت:  تبدیل وضعیت نیروهای انسانی که مشمول این قاتون می شوند حدود شش هزار نفر است که تا به امروز کارهای ستخدامی  نزدیک به 80 درصد آنها انجام شده است و 20 درصد ما بقی هم باید هرچه زودتر صورت گیرد.

باید در قانون آب بازنگری شود

احمد حیدری معاون حقوقی، مالی و امور مجلس وزیر نیرو، در گردهمایی سراسری مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب اظهار داشت: تمام ارزش های یک جامعه وابسته به آب است و خدمتی در خصوص سقایی به مردم ارائه می شود ارزشمند است. زمانی که یک ساعت آب قطع شود ارزش کار سقایی مشخص می شود.
وی افزود: قوانین و مقررات در حوزه آب باید کمک حال این صنعت باشد و در حال حاضر این اینگونه نیست و باید تلاش کنیم تا در قانون بازنگری شود. 
معاون وزیر نیرو در خصوص در آمدهای صنعت آمد اظهار داشت: درآمدها برای شرکتی که موظف به هزینه کرد درآمدهایش است کم و کفایت هزینه هایش را نمی دهد. در حال حاضر یک بطری آب معدنی 300 سی سی معادن 5هزار تومان است و آب لوله کشی در هر متر مکعب 3هزار تومان به فروش می‌رسد.
حیدری در خصوص آبرسانی به نهضت ملی مسکن عنوان کرد: این نهضت برای قشر آسیب پذیر جامعه است و باید با تمام وجود کمک کنیم تا زیر ساخت های لازم جهت آبرسانی به این طرح ها انجام شود.

تصاویر
  • گردهمايی سراسری مدیران عامل شرکت های آب و فاضلاب کشور برگزار شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری