X
 طرح ملی جهادآبرسانی امیدبخش روستاهای تشنه خراسان شمالی

  طرح ملی جهادآبرسانی امیدبخش روستاهای تشنه خراسان شمالی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: طرح جهاد آبرسانی بعنوان یکی از بزرگترین طرح های آبرسانی با هدف کاهش کمبود آب شرب در روستاهای کشور در حال اجرا است.
چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403 | Article Rating
رضا عطایی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با اشاره به اجرای طرح جهاد آبرسانی در خراسان شمالی اظهار داشت: این طرح با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با حجم سرمایه گذاری 550 میلیارد تومان، در نظر دارد تا پایان دولت سیزدهم جمعیت 90 هزار نفری را در 164 روستای استان از نعمت آب پایدار بهره مند نماید.
عطایی عنوان کرد: طرح جهادآبرسانی در قالب چهار مجتمع روستایی "پایین دست شیرین دره"، "کهنه جلگه"، "پرسه سو" و زیدرسرانی"در استان در حال اجرا است که تاکنون 19 روستا در این طرح از نعمت آب شرب پایدار بهره مند شده اند.
وی در خصوص روند اجرای این طرح در سال 1402 افزود: طرح جهادآبرسانی استان در سال گذشته، گام های مثبتی داشته و تاکنون 3 هزار مترمکعب مخزن ذخیره آّب شرب احداث و 140 کیلومتر خط انتقال نیز اجرا شده است.
عطایی در ادامه اظهارداشت: عملیات اصلاح و توسعه 65 کیلومتر خط انتقال و احداث 9 باب ایستگاه پمپاژ از دیگر اقدامات انجام شده این طرح در سال 1402 بوده است.
عطایی گفت: علیرغم اینکه عملیات نوسازی انشعابات در قرارداد طرح جهادآّبرسانی عنوان نشده، اما با این حال سال گذشته 200 مورد نوسازی انشعاب صورت گرفته و هزار و 500 مورد انشعاب نیز در سال 1403 نوسازی خواهد شد.
وی بااشاره به اینکه برای اجرای این طرح در استان، اعتباری معادل 550 میلیارد تومان در نظر گرفته شده ، افزود: تاکنون 170 میلیارد تومان برای طرح های جهاد آبرسانی در استان هزینه شده است.
طرح جهاد آبرسانی، از اقدامات تاثیرگذار و امیدآفرین در جهت آبرسانی به مناطق روستایی کم برخوردار از آب شرب پایدار است؛ در این طرح، قرار است،10 هزار روستا در سطح کشور از نعمت آب سالم و بهداشتی پایدار بهره مند شوند.


تصاویر
  •  طرح ملی جهادآبرسانی امیدبخش روستاهای تشنه خراسان شمالی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری