X
استقرار 43 تیم‌ عملیاتی واکنش سریع آبفا برای مقابله با سیلاب در سیستان و بلوچستان

 استقرار 43 تیم‌ عملیاتی واکنش سریع آبفا برای مقابله با سیلاب در سیستان و بلوچستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: در پی صدور هشدار قرمز هواشناسی، کلیه تمهیدات لازم، اعم از آماده‌باش کامل نیروهای عملیاتی، استقرار کلیه تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین، ناوگان آبرسانی سیار و ایمن‌سازی خطوط برق منابع تولید تا پایان بحران اتخاذ شده است.
ﺳﻪشنبه، 28 فروردین 1403 | Article Rating
"علیرضا قاسمی" با اعلام این خبر بیان کرد: برای مقابله با بحران سیل و جلوگیری از اختلال در روند خدمات‌رسانی به مردم مرکز و جنوب استان، همزمان با اعلام هشدار قرمز هواشناسی جلسه مدیریت بحران تشکیل و اقدامات لازم برای پیشگیری و یا کاهش آسیب‌های احتمالی ناشی از سیلاب مصوب و ابلاغ شد.
وی افزود: در همین راستا برای روزهای بحرانی پیش‌رو از هم‌اکنون 86 نیروی عملیاتی در قالب 43 تیم واکنش سریع و ماشین‌آلات سنگین در 5 شهرستان زابل، زاهدان، سراوان، ایرانشهر و چابهار مستقر شده است.
وی از ذخيره‌سازي آب در مخازن ذخيره مناطق شهري و روستايي كه در معرض آسيب‌پذيري بالا قرار دارند خبر داد و گفت: پايش و رصد مستمر كلرمازاد و كدورت آب در مناطقي كه منابع توليد در حاشيه رودخانه ها و يا از سدها آب تامين مي‌شود نیز در دستور کار قرار دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: ايمن‌سازي خطوط برق در حاشيه رودخانه‌ها و مسيل‌ها و ايمن‌سازي و ايجاد خاكريز در اطراف منابع توليد ( چاه‌ها) و ايستگاه‌هاي پمپاژ آب و فاضلاب در معرض سيلاب از دیگر اقدامات لازم برای مقابله با آسیب‌های احتمالی ناشی از سیل است.
با توجه به وقوع سيلاب در رودخانه‌هاي فصلي دور از انتظار نيست نسبت به رفع حوادث نشت خطوط انتقال يا شكستگي خطوط انتقال سريعا اقدام گردد.

رصد مستمر تاسيسات تامين، توليد و انتقال آب در طول بحران
مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان نیز در این رابطه بیان کرد: با توجه به شدت بارش‌ها در شهرستان‌هاي زرآباد، چابهار، كنارك و دشتياري، كليه ماشين آلات حوزه فاضلاب و پمپ‌هاي لجن‌كش قوي، ماشين آلات سنگين و تجهيزات مقابله با بحران جهت امدادرسانی در حالت آماده بكار قرار دارند.
احمد دشتی، افزود: هماهنگی برای آمادگی پیمانکاران بخش خصوصی برای بکارگیری كليه ماشين‌آلات و تجهيزات انجام شده تا درصورت نياز بكارگيري شود.
وی ادامه داد: همچنین، كليه مولدهاي برق اضطراري در تاسيسات آب و فاضلاب و ناوگان آبرساني سيار در سطح استان نیز در حالت آماده به کار قرار دارند.
دشتی اضافه کرد: استقرار و برقراري كشيك پرسنل معاونت بهره‌برداري و توسعه آب و فاضلاب، رصد مستمر تاسيسات تامين، توليد و انتقال آب تا پايان شرايط اضطراري، اعلام سریع گزارش هرگونه حادثه احتمالي از جمله اقدامات برنامه‌ریزی شده شرکت در طول گذر از بحران است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در جلسه مدیریت بحران، مقرر شد با توجه به وقوع سيلاب در رودخانه‌هاي فصلي و در صورت وارد آمدن آسیب به تأسیسات نسبت به اعزام تیم‌ عملیاتی جهت رفع حادثه با قید فوریت اقدام شود.
تصاویر
  • استقرار 43 تیم‌ عملیاتی واکنش سریع آبفا برای مقابله با سیلاب در سیستان و بلوچستان
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری