X
مدیر عامل آبفا فارس خبر داد:  رفع کم آبی در روستای دهچاه  بخش پشتکوه نی ریز با اتمام حفر یک حلقه چاه آبرفتی

 مدیر عامل آبفا فارس خبر داد: رفع کم آبی در روستای دهچاه بخش پشتکوه نی ریز با اتمام حفر یک حلقه چاه آبرفتی

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس از اتمام عملیات حفر یک حلقه چاه آبرفتی در روستای دهچاه بخش پشتکوه شهرستان نیریز خبرداد و گفت: با گشایش این چاه آبرفتی، کم آبی در روستاهای حسن آباد و دهچاه مرتفع می شود.
شنبه، 25 فروردین 1403 | Article Rating
علی جان صادق پور که جمعه ی گذشته به منظور بررسی روند آبرسانی به مردم شهرستان نیریز به این شهرستان سفر کرده بود، به اتفاق یعقوب خسروانی فرماندار از چاه مذکور بازدید کرد و اظهار داشت: حفر این چاه آبرفتی به منظور رفع کم آبی مردم روستاهای حسن آباد و دهچاه بخش پشتکوه صورت گرفته است که امیدواریم با تأمین اعتبار و تکمیل این طرح مردم منطقه به زودی از مزایای آن منتفع شوند.

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس در همین خصوص افزود: این چاه که از نوع دهانه گشاد با عمق 110 مترمی باشد با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال حفر شده است و با گشایش آن 800 خانوار روستاهای حسن آباد و دهچاه از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

رئیس هیأت مدیره ی شرکت آبفا استان فارس در خصوص دلایل ایجاد این منبع جدید تأمین آب، اضافه کرد: با توجه به کمبود بارشها در استان فارس و بروز پدیده خشکسالی در بسیاری از مناطق استان به ویژه مناطق شرقی و همینطور از بین رفتن بخش زیادی از منابع آب موجود و خارج شدن این منابع از مدار بهره برداری، پس از برگزاری جلسات کارشناسی، به منظور رفع کم آبی در منطقه ی حسن آباد و دهچاه، حفر یک حلقه چاه در دستور کار قرار گرفت که عملیات حفر این چاه در مدتی کوتاه به اتمام رسیده و با تأمین اعتبار عملیات تجهیز و بهره برداری آن نیز به زودی انجام خواهد شد.

به گفته ی وی؛ برای برق رسانی، تجهیز و اجرای 1500 متر خط انتقال این چاه، اعتباری بالغ بر 45 میلیارد ریال مورد لزوم است که انتظار می رود با همکاری مسئولین مرتبط و تأمین به موقع اعتبار لازم ، قبل ازآغاز فصل تابستان این طرح تکمیل و به بهره برداری برسد.


تصاویر
  • مدیر عامل آبفا فارس خبر داد:  رفع کم آبی در روستای دهچاه  بخش پشتکوه نی ریز با اتمام حفر یک حلقه چاه آبرفتی
  • مدیر عامل آبفا فارس خبر داد:  رفع کم آبی در روستای دهچاه  بخش پشتکوه نی ریز با اتمام حفر یک حلقه چاه آبرفتی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری