X
اجرای عملیات ارتقاء و بهسازی ایستگاه پمپاژ لجن برگشتی در  تصفیه‌خانه فاضلاب شماره یک شیراز

 اجرای عملیات ارتقاء و بهسازی ایستگاه پمپاژ لجن برگشتی در تصفیه‌خانه فاضلاب شماره یک شیراز

مدیرعامل آبفا شیراز از اجرای عملیات ارتقاء و بهسازی ایستگاه پمپاژ لجن برگشتی در تصفیه‌خانه فاضلاب شماره یک شیراز خبر داد و گفت: با توجه به افزایش روزافزون دبی ورودی به تصفیه‌خانه، ارتقاء و بهسازی ایستگاه پمپاژ به‌عنوان اولویت اصلی طرح ارتقای تصفیه‌خانه در دستور کار شرکت آبفای شیراز قرار گرفت.
شنبه، 11 فروردین 1403 | Article Rating

بهمن بهروزی ابراز داشت: این عملیات در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ از محل بودجه جاری شرکت آبفای شیراز با اعتباری افزون بر ۸۵ میلیارد ریال انجام شد.
وی افزود: پس از ارتقاء ایستگاه پمپاژ علاوه بر افزایش دبی به بیش از ۱/۵ برابر شرایط قبلی، توان مصرفی ایستگاه پمپاژ از ۳۳۰ کیلووات ساعت به ۱۸۰ کیلووات ساعت کاهش ‌یافته است که معادل ۴۵ درصد کاهش در مصرف انرژی می‌باشد.
وی با اشاره به مشکلات ایستگاه پمپاژ لجن برگشتی قبل از اجرای عملیات ارتقاء و بهسازی گفت: پس از گذشت حدود ۱۶ سال بهره‌برداری از تصفیه‌خانه مذکور، مشکلاتی در ایستگاه پمپاژ لجن برگشتی به وجود آمده و علاوه بر فرسودگی و خوردگی بخشی از لوله و اتصالات و خرابی و سوختن پمپ‌ها، دبی لجن برگشتی موردنیاز فرآیند نیز تأمین نمی‌گردید.
مدیرعامل آبفا شیراز خاطرنشان کرد: در شرایط قبل از بهسازی، چهار دستگاه الکتروپمپ ۱۱۰ کیلووات بصورت ۳+۱ در مدار بهره برداری قرار داشت و در طرح ارتقاء و بهسازی از ۴ دستگاه الکتروپمپ ۹۰ کیلووات بصورت ۲+۲ استفاده شده است.
گفتنی است تصفيه خانه فاضلاب شماره يك کلانشهر شيراز در زميني به مساحت تقریبی ۷۵ هكتار، در شرق شيراز واقع شده است. مساحت مدول اول این تصفیه خانه حدود ۲۵ هكتار و راه اندازی و بهره برداری آن از سال ۱۳۸۵ آغاز شده است.

تصاویر
  • اجرای عملیات ارتقاء و بهسازی ایستگاه پمپاژ لجن برگشتی در  تصفیه‌خانه فاضلاب شماره یک شیراز
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری