X
مشکلات آبی شهرستان هرسین بزودی زود مرتفع می شود
مدیرعامل آبفا استان کرمانشاه خبر داد:

 مشکلات آبی شهرستان هرسین بزودی زود مرتفع می شود

نشست قرارگاه آبرسانی استان کرمانشاه با حضور معاون عمرانی استاندار، فرماندار هرسین، مدیرعامل، معاونین و مدیران شرکت آبفا در فرمانداری شهرستان هرسین برای اخذ تصمیماتی در جهت رفع تنش آبی این شهرستان، برگزار شد.
شنبه، 11 فروردین 1403 | Article Rating

رضا داودی مدیرعامل آبفای استان کرمانشاه درخصوص طرح های آبرسانی شهرستان هرسین گفت: با توجه به اینکه به فصل گرم سال نزدیک می شویم، بایستی تمهیدات لازم را برای عبور از تنش آبی ۱۴۰۳ اتخاذ کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به تأکیدات استاندار محترم و اینکه هرسین جزء شهرهای اولویت دار بوده، دو طرح آبرسانی در این شهر در دستور کار قرار دارد که یک طرح آن برای تأمین آب مناطق مرتفع و بخش‌های تنش زای شهر هرسین است که خوشبختانه پیشرفت ۹۵ درصدی داشته و طی چند روز آینده یک بخش از این فاز وارد مرحله بهره برداری می شود و شهرک‌هایی از جمله شهرک شهرداری از این میزان آب منتفع خواهند شد.

داودی خاطرنشان کرد: فاز دوم نیز شامل طرح ۳ هزار متر مکعبی ایستگاه پمپاژ، خط انتقال و خط آب بر است که شبکه آن بزودی افتتاح خواهد شد. این طرح، طرحِ شماره یک اولویت دار هرسین است.

او افزود: اولویت شماره دو، تأمین آب توسط چاه‌های جایگزین است که در نشست قرارگاه، مصوبات خوبی مطرح شد و بحث تملک محل چاه‌ها مورد بررسی و گفت وگو قرار گرفت. قرار است ۸ حلقه چاه در منطقه جنوب هرسین (منطقه تمرگ – داودی) حفاری شود که فعلا یک حلقه آن حفاری شده و بخشی از خط انتقال آن نیز اجرا شده و ۷ حلقه چاه دیگر نیز بعد از حل و فصل شدن مسائل اجرایی پروژه، حفاری خواهد شد.

داودی ابراز امیدواری کرد: چاهها را بصورت جایگزین و پلمپ شده نگه می داریم تا اگر درتابستان آتی و سالهای آینده سراب شهر هرسین با مشکل آب مواجه شد، بتوانیم از این چاههای جایگزین استفاده کنیم و امیدواریم که با این شرایط دیگر هیچ وقت تنش آبی را در شهر هرسین تجربه نکنیم.

درپایان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه به مردم هرسین مژده داد: رفع تنش آبی تمام مناطق شهر هرسین و همچنین حفر چاه به صورت جدی در دستور کار قرار دارد و به امید خدا و با تلاش همکاران ما در شرکت آبفا در همین فصل بهار با مخزن جدیدی که وارد مدار می شود، مشکلات آب هرسین بطور کامل حل و تنش آبی در تمام مناطق هرسین مرتفع خواهد شد.

تصاویر
  • مشکلات آبی شهرستان هرسین بزودی زود مرتفع می شود
  • مشکلات آبی شهرستان هرسین بزودی زود مرتفع می شود
  • مشکلات آبی شهرستان هرسین بزودی زود مرتفع می شود
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری