X
توافق آبفای قمصر با کشاورزان قهرود
در راستای حل مشکل آب قهرود در ایام پیک مصرف انجام شد:

 توافق آبفای قمصر با کشاورزان قهرود

رئیس اداره آبفای قمصر کاشان از توافق با نمایندگان کشاورزان دشت ذوالقاوند روستای قهرود در راستای حل مشکل تامین کسری آب ۷۵٠ مشترک روستای قهرود خبر داد.
شنبه، 14 بهمن 1402 | Article Rating

محمدرجبی گفت: در جلسه‌ای با حضور بخشدار بخش قمصر، اعضای شورای اسلامی قهرود، نماینده کشاورزان و کارشناسان آبفا در محل بخشداری؛ توافقنامه همکاری آبفا با کشاورزان چشمه ذوالقاوند به امضاء رسید.

 وی افزود: بر اساس این توافقنامه آبفا، آب مازاد نیاز خود در فصل زمستان را به کشاورزان دشت ذوالقاوند واگذار می‌نماید و در ازای آن، در زمان پیک مصرف و فصل تابستان، به همان میزان از آب چشمه این دشت برای تامین آب آشامیدنی مردم قهرود استفاده می‌کند.

به گفته رجبی آب آشامیدنی روستای قهرود توسط قنات سولدر و چشمه قنات کنگران تامین می‌شود و این آب با توجه به کاهش نزولات آسمانی در پیک مصرف، پاسخگوی نیاز روستاییان نیست.

قهرودی‌ها علاوه بر آیین گلاب‌گیری، جشنواره و آیین‌های محلی متعددی در ایام برداشت گوجه سبز، دارند و در این ایام علاوه بر گردشگران، تعداد زیادی قهرودی‌های سایر نقاط کشور نیز برای شرکت در آیین‌های محلی به زادگاه خود می‌آیند.

رئیس آبفای قمصر تصریح کرد: در سالهای قبل، کشاورزان منطقه با آبفا برای تامین آب آشامیدنی در زمان پیک مصرف همکاری می‌کردند، اما در دو سال گذشته به دلیل کاهش آب چشمه‌ها و استمرار خشکسالی، نتوانستند به این همکاری ادامه دهند و همین موضوع سبب ایجاد چالش در تامین آب آشامیدنی روستا شد.

وی افزود: آبفا برای حل این مشکل، پیشنهاد و پیش بینی حفر چاه را ارائه کرد که به دلیل معارضات محلی، امکان انجام آن تاکنون فراهم نشده است.

 رجبی افزود: آبی که طبق این توافق در فصل زمستان از چشمه کنگران در فصل زمستان هدر می‌رفته، از امسال به بعد در استخرهای ذخیره آب کشاورزان ذخیره شده و در ازای آن در فصل تابستان بخشی از آب چشمه قنات ذوالقاوند به منبع ذخیره آب روستا منتقل می‌شود.

تصاویر
  • توافق آبفای قمصر با کشاورزان قهرود
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری