X
حمایت از طرح‌های فناورانه در فرآوری لجن تصفیه‌خانه های فاضلاب
دبیر ستاد توسعه زیستی معاونت علمی ریاست‌جمهور عنوان کرد

 حمایت از طرح‌های فناورانه در فرآوری لجن تصفیه‌خانه های فاضلاب

دبیر ستاد توسعه زیستی معاونت علمی ریاست جمهور گفت: امیدواریم با حمایت از طرح های فناورانه در فرآوری لجن تصفیه‌خانه های فاضلاب ضمن رفع دغدغه زیست محیطی در این خصوص، ایجاد ارزش افزوده را به صورت ملی داشته باشیم.
شنبه، 07 بهمن 1402 | Article Rating

محمدحسین متالهی اردکانی در آیین امضا موافقت‌نامه همکاری سه جانبه معاونت علمی ریاست جمهوری، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و شرکت آب و فاضلاب استان قم با موضوع «حمایت از طرح‌های فناورانه در حوزه‌های بهبود و ارتقاء کیفیت "لجن" و فرآوری "لجن" تصفیه‌خانه‌های فاضلاب» دغدغه‌های محیط زیستی را ترمز توسعه فناوری و پیشرفت در کشور دانست و گفت: اگر به درستی به محیط زیست توجه کنیم آینده کشور را تضمین کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در خصوص مسئله لجن تاکنون راه حل جدی و تمام کننده در کشور وجود نداشته است، تاکید کرد: در کشوری که انرژی به شدت ارزانی داریم باید ارزش افزوده خوبی را از خروجی‌های غیرگازی فرایندها ایجاد کنیم تا زنجیره ارزش شکل بگیرد.

دبیر ستاد توسعه زیستی و پزشکی دقیق معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهور تصریح کرد: وقتی زنجیره ارزش شکل گرفت و توانستیم یک اقتصادی را رقم بزنیم قطعا مزایای محیط زیستی دیگر را هم به دست می‌آوریم.

وی با بیان اینکه ایجاد ارزش برای لجن، انگیزه‌های اقتصادی را در بالادست فرایند و اتفاقات بسیار خوبی را در پایین دست فرایند ایجاد می‌کند، اظهار داشت: این موافقت‌نامه، یک موافقت‌نامه خاص است که یک همت جدی در شکل‌گیری و تحقق آن وجود داشته است که امیدواریم با پیگیری جدی طرفین اجرای آن به پیش برود و برکت آن برای کشور بماند.

متالهی اردکانی با اشاره به اینکه یکی از وظایفمان در معاونت علمی ریاست جمهوری الگوسازی است، گفت: باید یک فناوری را در یک زمین مستعد به بلوغ برسانیم و جلوه ای واقعی از آن فناوری را به کل کشور نشان دهیم تا مقدمه اثر گذاری ملی فراهم شود.

وی با اشاره به تیم علمی، دغدغه مند و فنی شرکت آب و فاضلاب استان قم ابراز داشت: با توجه به دغدغه ای که نسبت به پیشرفت کار وجود دارد امیدواریم با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری و تلاش آبفای قم بتوانیم این نمونه سازی و الگوسازی را در کشور انجام دهیم و بعد از قم با رسوخ فناوری در کل کشور مسئله لجن و ایجاد ارزش افزوده را به صورت ملی داشته باشیم.

دبیر ستاد توسعه زیستی و پزشکی دقیق معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهور در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با کمک نخبگان بتوانیم از دستاوردهای این ظرفیت که امروز به عنوان یک تهدید محیط زیستی مطرح است هم در حوزه انرژی و هم در حوزه کشاورزی به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

تصاویر
  • حمایت از طرح‌های فناورانه در فرآوری لجن تصفیه‌خانه های فاضلاب
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری