X
تهدیدی که در قم به فرصت تبدیل می‌شود/استفاده از طرح‌های فناورانه در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب
با امضا موافقت‌نامه همکاری بین آبفای قم و معاونت علمی ریاست جمهوری؛

 تهدیدی که در قم به فرصت تبدیل می‌شود/استفاده از طرح‌های فناورانه در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب

آیین امضا موافقت‌نامه همکاری سه جانبه معاونت علمی ریاست جمهوری، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و شرکت آب و فاضلاب استان قم با موضوع «حمایت از طرح‌های فناورانه در حوزه‌های بهبود و ارتقاء کیفیت "لجن" و فرآوری "لجن" تصفیه‌خانه‌های فاضلاب» در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.
شنبه، 07 بهمن 1402 | Article Rating

حسن بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم در این مراسم که با حضور دکتر مسعود علویان صدر معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی آبفای کشور و دکتر متالهی‌اردکانی دبیر ستاد توسعه زیستی و پزشکی دقیق معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهور برگزار شد، امضا این موافقت‌نامه را آغازی برای رفع یکی از مشکلات کشوری دانست.

وی موضوع لجن را یکی از مسائل مهم در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب دانست و گفت: روزانه مقادیر زیادی لجن خشک از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب خارج می‌شود که متاسفانه به دلیل اینکه کیفیت قابل قبولی برای استفاده‌های بعدی ندارند، به عنوان یک چالش اساسی در کشور مطرح است.

بختیاری با اشاره به دغدغه کارشناسان و متخصصان آب و فاضلاب قم  برای رفع این چالش اظهار داشت: در همین راستا با مشورت و همفکری با معاونت علمی ریاست جمهوری و استفاده از ظرفیت بخش دانش بنیان و همکاری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه صورت گرفت.

وی با بیان اینکه این موافقت‌نامه حاصل چند ماه پیگیری و همفکری در بخش‌های مختلف است، یادآور شد: شرکت آب و فاضلاب استان قم تمام تلاش خود را به کار بست تا بتواند نقش خود را در این موضوع کشوری ایفا کند و به نوعی محوریت کار را به نمایندگی از آب و فاضلاب کشور به عهده گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم بر لزوم حرکت سریع و صحیح در مسیر تحقق اهداف تعیین شده در موافقت‌نامه تاکید و خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم این مشکل را که در حال حاضر به عنوان یک تهدید مطرح است را به یک فرصت مناسب برای بهره‌وری بیشتر در کشور تبدیل کنیم.

در پایان این مراسم، موافقت‌نامه همکاری سه جانبه معاونت علمی ریاست جمهوری، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و شرکت آب و فاضلاب استان قم، توسط دکتر علویان صدر معاون آبفای کشور، دکتر متالهی اردکانی دبیر ستاد توسعه زیستی و پزشکی دقیق معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهور و مهندس بختیاری مدیرعامل آبفای قم، امضا و مبادله شد.

تصاویر
  • تهدیدی که در قم به فرصت تبدیل می‌شود/استفاده از طرح‌های فناورانه در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب
  • تهدیدی که در قم به فرصت تبدیل می‌شود/استفاده از طرح‌های فناورانه در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری