X
یکی از موفقترین حوزه های عملکردی دولت در کردستان وزارت نیرو و بخش آب و فاضلاب است
استاندار کردستان؛

 یکی از موفقترین حوزه های عملکردی دولت در کردستان وزارت نیرو و بخش آب و فاضلاب است

استاندار کردستان گفت: یکی از مهمترین و موفقترین حوزه های عملکرد دولت در استان کردستان، وزرات نیرو و بویژه بخش آب و فاضلاب است.
شنبه، 16 دی 1402 | Article Rating

اسماعیل زارعی کوشا با اشاره به پروژه خط انتقال آب سد آزاد به سنندج، این پروژه را از شاخصترین طرحهای عملکردی دولت سیزدهم در استان دانست و گفت: این پروژه تا پیش از دولت سیزدهم پیشرفت زیادی نداشت و به دلیل مشکلات اعتباری تقریبا متوقف مانده بود.

وی افزود: مشکل آب شرب شهر سنندج از ابتدای دهه 90 دغدغه جدی مردم بود به گونه ای که برای تأمین آب شرب خود به چشمه ها و قناتها پناه می بردند؛ اما خوشبختانه با اقدامات جهادی دولت در استان، طی کمتر از یکسال پروژه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج از 15 درصد به 100 درصد پیشرفت و به اتمام رسید.

استاندار کردستان با بیان اینکه طی دوسال و نیم گذشته اعتبارات پروژه های آب و فاضلاب در استان بیش از 4500 میلیارد تومان بوده است، گفت: در این مدت 2576 میلیارد تومان پروژه در حوزه آب و فاضلاب در استان کردستان به بهره برداری رسید.

زارعی کوشا با تأکید بر اینکه این میزان فعالیت به لحاظ اعتباری و حجم کار در رفع تنش های آبی و پروژه های نیمه تمام در حوزه آب و فاضلاب بی سابقه بوده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر پروژه انتقال آب شرب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج، پروژه های ارتقاء تصفیه خانه شماره 2 سنندج، راه اندازی تصفیه خانه آب شرب دیواندره زودتر از موعد و احداث تصفیه خانه اضطراری شهر مریوان از دیگر پروژه های مهم اجرا شده در حوزه آب در دولت سیزدهم به شمار می روند.

وی با اشاره به اینکه 99.99 درصد جمعیت شهری و 80 درصد جمعیت روستایی استان از آب شرب پایدار بهره مند هستند، افزود: 96.5 درصد جمعیت شهری استان نیز، زیر پوشش خدمات جمع آوری بهداشتی فاضلاب قرار دارند.

استاندار کردستان تصریح کرد: طرح جهاد آبرسانی با اعتبار 528 میلیارد تومان برای تأمین آب شرب 169 روستا، دیگر پروژه مهم دولت در بخش آب است که در حال حاضر 47 درصد پیشرفت دارد و در این پروژه جزو استانهایی هستیم که عملکرد خوبی داشته اند.

تصاویر
  • یکی از موفقترین حوزه های عملکردی دولت در کردستان وزارت نیرو و بخش آب و فاضلاب است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری