X
7 اقدام اساسی برای تحول کمی و کیفی در آب شرب و فاضلاب کردستان با هزینه 18 هزار میلیارد ریال اجرا شد
مدیرعامل شرکت آبفا کردستان

 7 اقدام اساسی برای تحول کمی و کیفی در آب شرب و فاضلاب کردستان با هزینه 18 هزار میلیارد ریال اجرا شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: طی 2 سال اخیر 7 اقدام مهم در حوزه آب و فاضلاب استان برداشته شد که موجب ایجاد تحول کمی و کیفی و ارتقای شاخص های بهره مندی از آب شرب سالم و بهداشتی پایدار و تصفیه فاضلاب شده است.
چهارشنبه، 06 دی 1402 | Article Rating

محمد فرهاد مهمترین اقدام انجام شده در بخش آب را تغییر منبع تأمین آب شرب شهر سنندج از سد قشلاق به سد آزاد با مدیریت آب نیرو عنوان کرد و گفت: این پروژه با هدف بهبود کیفیت آب شرب شهر سنندج به عنوان مرکز استان در سال گذشته و با اعتبار 8500 میلیارد ریال حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

وی افزود: احداث تصفیه خانه آب اضطراری شهر مریوان با ظرفیت 250 لیتر و با اعتبار 500 میلیارد ریال با هدف تأمین آب شرب شرق مریوان با جمعیتی بالغ بر 55 هزار نفر از طریق سد گاران دیگر پروژه حیاتی و مهم در بخش آب بود که در این دو سال وارد مدار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان خاطرنشان کرد: احداث تصفیه خانه آب شرب شهر دیواندره با هدف تأمین آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار جمعیت 51 هزارنفری این شهر و 72 روستای مجتمع اوباتو با اعتبار 2500 میلیارد ریال، دیگر پروژه شاخص در بخش آب بود که در آبان ماه جاری و در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان مورد بهره برداری قرار گرفت.

فرهاد تصریح کرد: تکمیل ایستگاه پمپاژ اضطراری پل شیخ سنندج با هدف تأمین آب پایدار برای مواقع ضروری از سد قشلاق با ظرفیت 1.6 مترمکعب در ثانیه با اعتبار 250 میلیارد ریال و اتصال تصفیه خانه آب شماره 2 به 1 سقز با هدف انتقال 600 لیتر بر ثانیه آب از تصفیه خانه شماره 2 به مخازن شهر سقز با اعتبار 800 میلیارد ریال دیگر پروژه های برجسته به بهره برداری رسیده در این 2 سال در بخش آب استان بوده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان در ادامه گفت: 2 پروژه مهم نیز در بخش فاضلاب در این مدت افتتاح شده است که شامل ارتقای کمی و کیفی تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج به میزان 150 هزار مترمکعب در شبانه روز برای جمعیت 700 هزار نفری این شهر با هدف حفظ سلامتی و بهداشت مردم، حفظ محیط زیست و جلوگیری از تغذیه گرایی سد ژاوه با اعتبار 5000 میلیارد ریال و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب روستای قلیان سنندج با اعتبار 400 میلیارد ریال است.

 

تصاویر
  • 7 اقدام اساسی برای تحول کمی و کیفی در آب شرب و فاضلاب کردستان با هزینه 18 هزار میلیارد ریال اجرا شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری