X
همزمان با فصل گرم تابستان؛ آغاز هفته صرفه جویی در مصرف آب

 همزمان با فصل گرم تابستان؛ آغاز هفته صرفه جویی در مصرف آب

همزمان با فرا رسیدن فصل گرم تابستان هفته صرفه جویی در مصرف آب آغاز شد.
دوشنبه، 03 تیر 1398 | Article Rating

بهزاد اسدی مدیر امور ابفای شهرستان شهریار با اعلام این خبر اظهار داشت: طی سالهای گذشته کاهش بارش ها، خطر خشکسالی، رشد و توسعه جمعیت شهری، افزایش تقاضا برای آب سالم و بهداشتی، زنگ خطر تامین منابع آب شرب را بصدا در آورده است.

او در خصوص منابع تامین آب شهرستان شهریار گفت: بدلیل عدم برخورداری شهرستان شهریار از آب سد، تنها منبع تامین کننده آب شهرستان های غرب تهران بویژه شهریار، صرفاً چاه ها بوده و و با عنایت به شرایط موجود، نیازمند عزم ملی آحاد جامعه همچون مسئولین محلی، ادارات بویژه فضای سبز شهرداری ، کشاورزان و شهروندان محترم در تمام ابعاد ملزم به رعایت مصرف صحیح آب می باشد .

قابل ذکر است بارش ها طی سال جاری، برای شهروندان ایجاد شبهه کرده، که بارندگی ها در سال جاری مناسب بوده، سدها وضعیت مطلوب دارند و نگرانی بابت کمبود آب وجود ندارد. اما بدلیل قرار گرفتن ایران، در منطقه خشک، حدود ۷۰ درصد بارندگیها تبخیر و الباقی بعضا قابل برداشت نمی باشد .

اسدی افزود: همزمان با فرا رسیدن فصل گرم تابستان، هفته صرفه جویی از ۱ لغایت ۷ تیرماه نیز در سراسر کشور آغاز می شود، هفته صرفه جویی در مصرف آب، فرصتی برای آحاد مردم است، تا در نوع مصرف فعلی ابتدا در خانواده بازنگری نموده و روشهای مصرف صحیح آب را به اعضاء خانواده آموزش و اجرایی نمایند . زیرا شرایط آب، شرایط آزمون و خطا نیست و با عزم و اراده جدی و با ترویج روشهای صحیح مصرف آب، بتوان از فصل گرم تابستان و احتمال کم آبی ، عبور نماییم .

مدیر امور آب و فاضلاب شهریار با اشاره به شرایط طبیعی آب و هوایی گفت : همزمان با فرا رسیدن فصل تابستان، با شدت گرما، تقاضا برای مصرف آب افزایش می یابد ،لذا تلاش مجموعه همکاران در شرکت آب و فاضلاب، ایجاد شرایط آب شرب پایدار و با کیفیت برای همه شهروندان ( بصورت شبانه روز) بوده و تحقق این هدف، از افتخارات ما و مجموعه همکاران در شرکت آب و فاضلاب می باشد. لذا پایداری آب فقط با همکاری، همراهی و مساعدت آحاد مردم شریف امکان پذیر خواهد بود زیرا تامین و توزیع آب مناطق تحت پوشش،از طریق تنها منبع آب شهرستان ( چاهها) تامین و به لحاظ تولید آب محدودیت وجود دارد، که بطور معمول با فرا رسیدن فصل تابستان، میزان تقاضا برای مصرف افزایش می یابد و در صورت مصارف غیر متعارف و بی رویه بویژه در اوج مصرف فصل گرما، میزان آبدهی چاهها پاسخگوی نیاز نبوده و معمولا در شرایط مصرف بی رویه، شبکه های توزیع دچار اختلال شده و بعبارتی آب شرب منازل شهروندان دچار قطع و یا افت فشار آب می شود.

اسدی تصریح کرد: برای برخورداری از آب شرب پایدار، مردم ملزم به همکاری و همراهی بویژه در ایام تعطیلات پایان هفته بوده و از مصارف غیر ضروری همچون شستشوی معابر، آپارتمان و خودرو و ... جدا خودداری نمایند، تا هیچگاه بویژه در فصل تابستان دچار افت فشار و یا قطع های احتمالی آب نشوند .

او در پایان با اشاره به لزوم فرهنگسازی در ترویج فرهنگ صحیح مصرف آب افزود : روابط عمومی آبفا در همین راستا، از ظرفیت های فرهنگی موجود در شهرستان شهریار، تاکنون فعالیت های خوبی را با مشارکت اداره آموزش و پرورش، شهرداری و ...انجام داده و با توجه به ویژگی های مهم قابلیت دسترسی عمومی به آب ، فرهنگسازی در این خصوص نیازمند بازنگری، آموزش و پیگیری جدی نحوه مدیریت مصرف، از سوی مسئولین و شهروندان، بویژه در خانواده می باشد .

تصاویر
  • همزمان با فصل گرم تابستان؛ آغاز هفته صرفه جویی در مصرف آب
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری