X
با همکاری دفتر بهره برداری از تاسیسات فاضلاب در شرکت آبفا قزوین انجام شد؛

 اجرای پروژه سایه بان کولرهای آبی توسط دفتر مدیریت مصرف و مطالعات کاهش آب بدون درآمد

این پروژه با توجه به وضعیت غالب کولرهای آبی منصوبه در پشت بام منازل مشترکین و مشاهدات میدانی جهت بررسی وضعیت مصرف آب در کولرهای فاقد پوشش عایق در مقابل نور خورشید در مقایسه با کولرهایی که فقط قسمت سقف کولر با یک نوع عایق از جنس یونولیت پوشش داده شده است توسط دفتر مدیریت مصرف با همکاری مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات فاضلاب "مرتضی کاظمی" صورت گرفت.
دوشنبه، 03 تیر 1398 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین، مهندس "علی موسی خانی" مدیر دفتر مدیریت مصرف و مطالعات کاهش آب بدون درآمد در خصوص اقدامات صورت گرفته افزود: مشکل اصلی جهت اندازه گیری آب مصرفی دراین پروژه میزان دبی کم عبوری برای هر کولر در مقایسه با دبی استارت کنتورهای حجمی در دسترس بوده که برای رفع این مشکل از یک نوع کنتور هوشمند استفاده شد که برای بالا بردن راندمان و دقت اندازه گیری ها از هر کنتور 2 انشعاب برای دو کولر اخذ گردید که تجمیع دبی عبوری مقدار لازم دبی استارت کنتور را تامین نمود . عایق یونولیتی فوق العاده سبک و شرایط نصب آسانی را داشته که با هزینه ای برابر 300000 ریال امکان پوشش فقط سقف کولر فراهم شد. جهت کنترل کارکرد کولرها از 4 دستگاه تایمر دیجیتال دقیق بهره گرفته شد.
مهندس "علی موسی خانی" در خصوص نتایج این پروژه اظهار کردند که میزان آب مصرفی برای هر کولر در شرایط آب و هوایی شهرقزوین حدودا“ 20 لیتر در روز(14%) کاهش خواهد داشت.
وی در ادامه افزود: که اگر تعداد آحاد شهر قزوین را حدودا“ 172002 و تعداد واحدهای دارای کولر آبی را 90 درصد در نظر بگیریم می توان حدودا“ حجم 2835936 لیترآب قابل صرفه جویی در روز برای این تعداد کولر پیش بینی کرد .





 

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری