X
برگزاری نشست خبری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با اصحاب رسانه
به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق صورت گرفت:

 برگزاری نشست خبری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با اصحاب رسانه

اصلاح و توسعه 28 کیلومتر شبکه آب و اجرای 82 کیلومتر خطوط فرعی و شبکه فاضلاب در شهرهای استان طی سال گذشته ، اجرای طرح آبرسانی به شهر ملکشاهی و روستاهای مسیر، آبرسانی به شهر بــدره، آبدانان، دهلران، تعویض قسمتی از خط انتقال آب از چشمه گل گل به شهر ایلام ، احداث آب شیرین کن شهر ملکشاهی، طرح زیرساخت آبرسانی به منطقه ویژه اقتصادی مهران،از جمله مهمترین طر حهای عمرانی شرکت آب و فاضلاب شهری استان که در نشست خبری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف ...
یکشنبه، 02 تیر 1398 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام مهندس افشین مظاهری، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: مسئله کمبود آب در سراسر جهان به بحرانی عمومی تبدیل شده است، به همین علت، اقدام برای صرفه جویی در مصرف آن نه تنها باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود بلکه برای کشور و نسل‌های آینده نیز مفید خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند و بیش از 53 درصد تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار دارند که پیش‌بینی می‌شود این عدد تا پایان شش ماهه اول سال جاری افزایش یابد. بارش‌های مناسب اخیر در کشور، استان ایلام را در رتبه سوم کشور قرار داد و این امر سبب نمی‌شود که شهروندان در مصرف آب صرفه جویی نکنند.

مدیرعامل شرکت و آب فاضلاب استان اظهار داشت:منابع اصلی تولید آب در استان ایلام شامل منابع سطحی مانند سدها و منابع زیرزمینی شامل چاه ها و چشمه ها می باشند. این منابع تامین آب شامل تعداد 9 دهنه چشمه ، 56 حلقه چاه، و سد ایلام با حجم تولید در حدود 42میلیون متر مکعب در سال که با خطوط انتقالی به طول 508 کیلومتر و شبکه توزیع بطول 1341کیلومتر ، نیاز آب شرب جمعیتی در حدود 430 هزار نفر در استان را تامین می کنند.

وی در ادامه  به اهم پروژه های عمـرانـی شرکت اشاره  گفت: در بحث پروژه ها هرچند با کمبود منابع مالی و اعتبار مواجه بودیم اما نگذاشتیم پروژه ها تعطیل شوند.

وی طرحهای عمرانی در دست اجرای شرکت را شامل موارد زیر شمرد: اجرای طرح آبرسانی به شهر ملکشاهی و روستاهای مسیر، آبرسانی به شهر بــدره، آبدانان، دهلران، تعویض خط انتقال آب از چشمه های گل گل  به شهر ایلام ، احداث آب شیرین کن  شهر ملکشاهی و  طرح زیرساخت آبرسانی به منطقه ویژه اقتصادی مهران.

مهندس مظاهری  با بیان پیشرفت فیزیکی 58 درصد طرح آبرسانی به شهر ملکشاهی و روستاهای مسیر  گفت:  این طرح با اعتبار بالغ بر     420 میلیارد ریال شامل   3 ایستگاه پمپاژ ، 24/5 کیلومتر خط انتقال لوله فولادی قطر 500 میلیمتر ، 24/5 کیلومتر خط انتقال برق فشار قوی،  9000 مترمکعب مخزن و  احداث تصفیه خانه آب در دست اجرا است.

وی در رابطه با طرح آبرسانی به شهر بــدره نیز گفت: پیشرفت فیزیکی این  طرح حدود    51 درصد و  شامل  ایستگاه پمپاژ ، 7/5 کیلومتر خط انتقال لوله 200 میلیمترفولادی ، حفر و تجهیز یک حلقه چاه می باشد.

مدیر عامل شرکت آب ئ فاضلاب  به آبرسانی به شهر آبدانان  نیز اشاره و گفتند: این طرح  با پیشرفت فیزیکی   60 درصد و اعتبار مورد نیاز 25 میلیارد ریال  شامل بهسازی چشمه سراب آبدانان و احداث مخزن 2000 مترمکعبی طرح و  حفر و تجهیز چاه در حال اجرا است.

 

مهندس مظاهری با بیان جابجایی بخشی از خط انتقال گل گل به‌طول ۳ کیلومتر در منطقه بانبرز شهر ایلام گفت:  با توجه به ساخت و سازهای غیر مجازی که بروی مسیر خط انتقال آب گل گل طی سالیان گذشته در منطقه بانبرز انجام شده  مشکلات عدیده ای را بوجود آورده بود به منظور جلوگیری از احتمال وقوع شکستگی در این مسیر  و به جهت  اطمینان از پایداری شبکه توزیع نسبت به جابجای سه کیلومتر از این خط اقدام نموده است. و این طرح با پیشرفت فیزیکی  33 درصد در حال اجرا است.

وی اضافه کرد : طرح آبرسانی به شهر دهلران  را شامل ترمیم و آب بندی مخزن 10000 مترمکعبی دیوار کشی محوطه ،حفر و تجهیز 4 حلقه چاه  و اجرای 1/8 کیلومتر خط انتقال  آب می باشد  که  پیشرفت فیزیکی آن حدود  46 درصد می باشد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان در ادامه به آب شیرین کن شهر ملکشاهی اشاره کرد و گفت: این طرح  با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال و با ظرفیت 2500 متر مکعب بهمن سال گذشته کلنگ زنی شد این طرح  جمعیتی بالغ بر 30 هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد که در صورت تخصیص اعتبار عملیات اجرایی ظرف ماههای آینده   انجام خواهد شد.

وی در ادامه به طرح زیرساخت آبرسانی به منطقه ویژه اقتصادی مهران اشاره و تصریح کرد: سال گذشته ۱۸ کیلومتر خط انتقال آب، مخزن هوایی به طول ۵۰۰ متر مکعبی فلزی.

اجرایی ۵۴ کیلومتر شبکه توزیع آب منطقه با پیشرفت۵۰ درصد با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال اجرا شده که برای اتمام این طرح ۳۵ میلیارد ریال نیاز است.

 

وی یادآور شد: طی سال گذشته 8 هزار و 365 فقره  انشعاب فاضلاب و 5 هزار و 460 فقره انشعاب آب به متقاضیان در شهرهای استان واگذار شد که با این اقدام، تعداد انشعابات آب در شهرهای استان  به بیش از ۱۴۴ هزار و ۳۵۰ فقره و تعداد انشعابات فاضلاب نیز به بیش از  ۷۷ هزار و  ۳۶۰ فقره رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری ایلام در پایان از جریمه 20 تا 80 میلیون ریالی برای انشعابات غیرمجاز خبر داد گفت: طی سال گذشته 1005 رشته انشعاب غیرمجاز آب در استان ایلام جمع آوری شد و تلاش ها و اقدام‌های لازم برای مدیریت شبکه توزیع آب در شهرهای مختلف این استان با جدیت در حال انجام است، گروه‌های سیار شرکت آب و فاضلاب ایلام با هرگونه انشعاب آب غیرمجاز به‌شدت برخورد می‌کنند.

لازم به ذکر است در پایان این نشست اصحاب رسانه به مسایل و مشکلات حوزه آب و فاضلاب همچنین به بیان دیدگاه های خود پرداختند و معاون خدمات مشترکین و درآمد و معاون بهره برداری شرکت نیز به سوالات حوزه کاری پاسخ دادند و در پایان مدیر عامل شرکت ضمن جمع بندی مطالب عنوان شده به سوالات خبرنگاران پاسخ لازم ارائه نمودند.

تصاویر
  • برگزاری نشست خبری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با اصحاب رسانه
  • برگزاری نشست خبری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با اصحاب رسانه
  • برگزاری نشست خبری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با اصحاب رسانه
  • برگزاری نشست خبری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با اصحاب رسانه
  • برگزاری نشست خبری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با اصحاب رسانه
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری