X
9000 میلیارد ریال اعتبار برای بخش فاضلاب کردستان از مصوبات سفر رئیس جمهور به زودی ابلاغ می شود
مدیرعامل شرکت آبفا کردستان خبر داد

 9000 میلیارد ریال اعتبار برای بخش فاضلاب کردستان از مصوبات سفر رئیس جمهور به زودی ابلاغ می شود

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان کردستان مبلغ 900 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی فاضلاب نواحی منفصل شهری سنندج، روستاهای بالادست سد ژاوه و تکمیل تصفیه خانه های فاضلاب شهرهای سنندج، مریوان و دیواندره در نظر گرفته شده و قرار است از سوی دفتر رئیس جمهور این میزان اعتبار ابلاغ شود.
شنبه، 20 آبان 1402 | Article Rating

محمد فرهاد با بیان این مطلب اظهار داشت: به منظور حفظ و حراست از سد ژاوه به عنوان یک منبع مهم تأمین آب باید فاضلاب روستاهای بالادست این سد ساماندهی شود تا هم حفظ و حراست از محیط زیست انجام و هم از ورود فاضلاب به کاسه سد ژاوه جلوگیری شود که در همین راستا پروژه ارتقای کمی و کیفی تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج نیز به مبلغ 500 میلیارد تومان اجرا شد و در سفر اخیر رئیس جمهور به بهره برداری رسید که اجرای این پروژه نیز با هدف حفظ سلامت آب سد ژاوه بود.

وی افزود: در همین راستا با هدف اجرای شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب سنندج و نیز ساماندهی فاضلاب نواحی منفصل شهری سنندج و روستاهای بالادست سد ژاوه، 600 میلیارد تومان منظور شده و به زودی ابلاغ خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: علاوه بر این 600 میلیارد تومان، 300 میلیارد تومان دیگر نیز برای تکمیل تصفیه خانه های فاضلاب مریوان و دیواندره و همچنین باقیمانده طلب پیمانکار تصفیه خانه فاضلاب سنندج نیز از سوی دفتر رئیس جمهور قرار است ابلاغ شود.

فرهاد ابراز امیدواری کرد بس از جذب و هزینه این مبلغ به حوزه فاضلاب استان، شاهد رشد و ارتقای چشمگیر شاخص های این حوزه باشیم.

وی در پایان با اشاره به دور دوم سفر رئیس جمهور به استان در هفته گذشته گفت: پروژه های تصفیه خانه آب شهر دیواندره و طرح ارتقای کمی و کیفی تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج با هزینه مجموع 7500 میلیارد ریال به صورت همزمان با سایر طرحهای وزارت نیرو در کردستان توسط رییس جمهور در این سفر به بهره برداری رسید.

تصاویر
  • 9000 میلیارد ریال اعتبار برای بخش فاضلاب کردستان از مصوبات سفر رئیس جمهور به زودی ابلاغ می شود
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری