X
در رعايت الگوي مصرف آب بايد از تعاليم ديني و سيره پيامبر پيروي كرد

 در رعايت الگوي مصرف آب بايد از تعاليم ديني و سيره پيامبر پيروي كرد

امام جمعه شهر همدان با بيان اينكه ميانگين مصرف آب در كشور ما دوبرابر ميانگين جهاني است گفت: همواره در تعاليم ديني به پرهيز از اسراف توصيه شده است.
شنبه، 01 تیر 1398 | Article Rating

به گزارش روابط عمومي آبفاي استان همدان، حجت الاسلام شعباني در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته با اشاره به فرارسيدن هفته صرفه جويي در مصرف آب و انرژي، پرهيز از اسراف و رعايت الگوي مصرف در بخش آب و برق را وظيفه تمام اقشار جامعه دانست و گفت: ميانگين مصرف سرانه آب در كشور دو برابر جهان است و متاسفانه ميانگين مصرف آب در كشور بالاست.
وي با اشاره به فرارسيدن فصل گرما و نياز به مصرف بالاي آب و برق گفت:متاسفانه 90 در صد منابع آب همدان صرف كشاورزي مي شود كه اين امر نيازمند مديريت در بخش كشاورزي و كشت محصولات كشاورزي است.
امام جمعه همدان گفت: همچنين بر اساس آمار30 درصد مصارف خانگي در استحمام است كه با مطالعه سيره پيامبر اسلام(ص) در استفاده از آب براي انجام وضو براحتي ميتوان در مصرف آب صرفه جويي كرد. 
حجت الاسلام شعباني هم چنين بر لزوم صرفه جويي در مصرف برق تاكيد كرد و افزود: راهكار ارائه شده در اين بخش استفاده نكردن از وسايل برقي پر مصرف در ساعات اوج مصرف است.
وي در ادامه به عدم وصول مطالبات در بخش آب و انرژي اشاره كرد و گفت: هزينه هاي مربوط به استفاده از آب و برق جزو بيت المال است و پرداخت آن از وظايف همه مردم است.

تصاویر
  • در رعايت الگوي مصرف آب بايد از تعاليم ديني و سيره پيامبر پيروي كرد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری