X

 استاندار هرمزگان از طرح آبرساني سد جگين_بشاگرد بازدید کرد

استاندار هرمزگان گفت: طرح آبرسانی از سد جگین به شهر سردشت بشاگرد تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.
شنبه، 01 تیر 1398 | Article Rating

فریدون همتی در بازدید از سد جگین و روند احداث خط انتقال آب از سد جگین به شهرستان بشاگرد، عنوان کرد: انتقال آب از سد جگین به شهرستان بشاگرد مهم‌ترین پروژه‌ زیرساختی برای این شهرستان محسوب می شود که با جدیت در حال ساخت است.
وی گفت: طرح آبرسانی از سد جگین به شهر سردشت بشاگرد تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.
مديرعامل آبفاي هرمزگان نيز اظهار داشت: طرح آبرساني از سد جگين به بشاگرد با هدف تامين آب به ميزان 3.5ميليون مترمكعب در سال از سال 92 آغاز شده است.
امين قصمي افزود: حجم كلي اين طرح شامل؛ اجرای خط انتقال آب اصلی و فرعی به طول 160 کیلومتر،احداث مخازن ذخيره آب به حجم 20 هزار متر مكعب( بهمراه ابنيه جانبي و محوطه سازي)،احداث 3 باب ايستگاه پمپاژ و احداث تصفيه خانه آب به ظرفيت 14 هزار متر مكعب در روز است.
وي بيان كرد: در حال حاضر پيشرفت كلي اين طرح 30 درصد بوده و عمليات اجرايي آن شامل؛ اجرای 55 كيلومتر خطوط انتقال آب،احداث دو هزار مترمكعب مخزن در شهر سردشت و گوهران، احداث 8 هزار مترمكعب مخزن، احداث ايستگاههاي پمپاژ شماره 1 و 2 با پيشرفت 16 درصد، نصب و راه اندازي پكيج تصفيه خانه آب شرب شهرستان بشاگرد با پیشرفت فیزیکی60 درصد و احداث تصفیه خانه آب بشاگرد با پیشرفت فیزیکی 5 درصد مي باشد.
مديرعامل آبفاي استان با اشاره به اعتبارات اين طرح گفت: تاكنون 908 میلیارد ریال براي اجراي اين طرح هزينه شده است و 2 هزار و 580 ميليارد ريال نيز ميزان اعتبار مورد نياز براي تكميل طرح مي باشد.
وي اضافه كرد: اعتبار مصوب اين طرح در سال 97، 482میلیارد ریال و اعتبار تخصیصی آن در همان سال، 380 میلیارد ریال بوده است.
 

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری