X
هفته صرفه جويي در مصرف آب يك فراخوان ملي براي جلب مشاركت همگاني در امر مصرف بهينه آب

 هفته صرفه جويي در مصرف آب يك فراخوان ملي براي جلب مشاركت همگاني در امر مصرف بهينه آب

با آغاز فصل تابستان و افزايش مصرف آب ، توجه بيش از پيش به مبحث آب و انرژي و يادآوري صرفه جويي و مصرف بهينه آب و انرژي امري لازم و ضروري است؛ ازهمين رو نزديك به سه دهه است كه شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور يكم تا هفتم تيرماه يعني نخستين هفته فصل گرم سال را به نام هفته ي صرفه جويي در مصرف آب ، و هر روز از اين هفته را با يك عنوان نامگذاري مي کنند.
پنجشنبه، 30 خرداد 1398 | Article Rating

به گزارش روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان مركزي، مهندس يوسف عرفاني نسب سرپرست شركت آب و فاضلاب شهري و مدير عامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان مركزي با اشاره به نامگذاري هفته اول تيرماه  به عنوان هفته صرفه جويي در مصرف آب  گفت: سال‌هاست كه متوليان بخش آب  اين هفته را به عنوان يك فراخوان ملي براي جلب مشاركت همگاني در امر مصرف بهينه آب ثبت و رسميت بخشيده و فعاليت هاي فرهنگي گسترده اي در اين زمينه انجام مي شود .

وي با اشاره به اينكه  فصل گرما تداعي كننده مباحثي چون تبخير، كم‌آبي، صرفه‌جويي و... مي باشد تصريح كرد:. به منظور وفاق و هماهنگي در اركان وزارت نيرو و لزوم توجه همگاني، امسال با توجه به لزوم صرفه‌جويي در مصرف برق نيز اين هفته با نام هفته صرفه‌جويي در مصرف آب و برق نامگذاري شده است.

سرپرست شركت آب و فاضلاب شهري و مدير عامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان مركزي با تاكيد براينكه اين هفته به عنوان يك رويداد فرهنگي در افكار عمومي و رسانه‌ها جاي خود را بازكرده است اظهار داشت: هر ساله به اين مناسبت، فعاليت‌هاي فرهنگي_آموزشي بسياري براي ارتقاي آگاهي‌هاي عمومي در مورد آب و برق و جلب توجه افكار عمومي به اين مقوله حساس انجام مي‌شود.

 مهندس عرفاني نسب افزايش آگاهي عمومي و ايجاد انگيزه و علاقه‌مندي براي مديريت مصرف آب و برق را  محورهايي دانست كه رسانه‌هاي همگاني مي‌توانند پيرامون آن‌ها اطلاع‌رساني نموده و مردم را از مشكلاتي كه در اثر مصرف بي رويه با آن دست به گريبان مي‌شوند، بيشتر آگاه كنند و افزود:  در واقع مصرف‌كنندگان مي‌دانند كه تلاش امروز آنان براي رفاه بيشتر فرزندانشان و حفظ منابع آب و برق براي آيندگان است وهدر دادن منابع كنوني، به معني محروم كردن نسل‌هاي بعدي از اين مواهب الهي است.

 گفتني است روزهاي هفته صرفه جويي در مصرف آب و انرژي در سال 1398 به شرح زير نامگذري شده است:

شنبه 1/4/1398 ـ  مديريت مصرف آب و انرژي و خانواده

يكشنبه 2/4/1398 – مديريت مصرف آب و انرژي، افكار عمومي و رسانه

دوشنبه 3/4/1398 ـ مديريت مصرف آب و انرژي، صنعت، معدن، سازمان‌هاي عمومي و موسسات خصوصي

سه‌شنبه 4/4/1398 ـ مديريت مصرف آب و انرژي، غذا، منابع طبيعي و حفظ محيط زيست

چهارشنبه 5/4/1398 ـ مديريت مصرف آب و انرژي، خدمات شهري و روستايي و جلب مشاركت‌هاي مردمي و خيرين

پنجشنبه 6/4/1398 ـ مديريت مصرف آب و انرژي، اقتصاد و حقوق شهروندي

جمعه 7/4/1398ـ مديريت مصرف آب و انرژي و آموزه‌هاي ديني

تصاویر
  • هفته صرفه جويي در مصرف آب يك فراخوان ملي براي جلب مشاركت همگاني در امر مصرف بهينه آب
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری