X
«فرهنگسازی»  اصل اساسی هفته صرفه جویی در مصرف آب (1 الی 7 تیر)
مدیر عامل آبفار مازندران اعلام کرد:

 «فرهنگسازی» اصل اساسی هفته صرفه جویی در مصرف آب (1 الی 7 تیر)

اول الی هفتم تیر ماه هفته صرفه جویی در مصرف آب و انرژی نامگذاری شده لذا در راستای صرفه جویی در مصرف آب، عناوین این هفته با محوریت فرهنگسازی به عنوان اصل اساسی در مدیریت مصرف از سوی مدیر عامل آبفار مازندران بیان شده است.
چهارشنبه، 29 خرداد 1398 | Article Rating

به گزارش اداره روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران؛ مهندس مجید عبدالهی مدیر عامل آبفار مازندران در گفتگویی ضمن گرامیداشت هفته صرفه جویی در مصرف آب اظهار داشت: امسال در راستای سیاستهای کلان کشور و اهداف و برنامه دولت ، وزارت نیرو اصلاح الگوی مصرف در بخش های آب و انرژی را در اولویت قرار داده و در همین زمینه برنامه های آگاهی بخشی در حوزه مدیریت مصرف برق هم در این هفته اجرا می شود.
وی با اشاره به عناوین هفته صرفه جویی ، شنبه اول تیر ماه را به نام «مدیریت مصرف آب ، انرژی و خانواده » با هدف فراهم کردن زمینه مشارکت خانواده ها در مدیریت مصرف و افزایش نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف اعلام کرد و دومین روز این هفته را هم به منظور استفاده گسترده تر از ظرفیت وسایل ارتباط جمعی و شبکه های اجتماعی به نام «مدیریت مصرف آب و انرژی،افکار عمومی و رسانه» نامید.
مهندس عبدالهی با اشاره به تبیین نقش تولیدکنندگان تجهیزات کاهنده مصرف در توسعه فناوریهای کاهنده مصارف آب و انرژی و تشریح ضرورت نقش توسعه صنایع و بهره برداری از معادن متناسب با ظرفیتهای منابع آبی و انرژی کشور و نیز تبیین نقش سازمانها و موسسات در اعمال رویه های صحیح مصرف آب و انرژی در تاسیسات و ساختمان ، سوم تیر ماه را به نام «مدیریت مصرف آب و انرژی ،صنعت،معدن،سازمانها و موسسات خصوصی» اعلام کرد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران،چهارمین روز هفته صرفه جویی در مصرف را با عنوان « مدیریت مصرف آب و انرژی،غذا،منابع طبیعی و حفظ محیط زیست» با هدف تشریح نقش آب و انرژی در امنیت غذایی و بیان نقش منابع طبیعی در توسعه اقتصادی جوامع و ضرورت حفظ محیط زیست برای بقا و تداوم تمدن بشری بیان داشت.
وی 5 تیر ماه را به منظور تشویق و ترغیب دستگاههای خدمات رسان شهری و روستایی به کاهش مصارف آب و انرژی ،تشویق خیرین و مردم برای سرمایه گذاری به منظور توسعه و بهبود زیرساخت های تولید و انتقال آب و انرژی و نیز ترویج فرهنگ وقف برای اجرای طرحهای آب،فاضلاب و برق به نام «مدیریت مصرف آب و انرژی ،خدمات شهری و روستایی و جلب مشارکتهای مردمی و خیرین»اعلام کرد.
مهندس عبدالهی «مدیریت مصرف آب و انرژی،اقتصاد و حقوق شهروندی» با هدف تشریح ارزش اقتصادی آب و برق،تبیین نقش و ارزش اقتصادی کاهش مصرف در حفظ منابع و جلوگیری از آلودگی محیط زیست و نیز تببین وظایف و تکالیف شرکتهای آب و برق نسبت به مشترکین را عنوان ششمین روز این هفته برشمرد.
مدیر عامل شرکت آبفار استان، آخرین روز هفته صرفه جویی در مصرف آب را با عنوان« مدیریت مصرف آب و انرژی و آموزه های دینی» با هدف تبیین اهمیت صحیح مصرف و پرهیز از اسراف از منظر تعالیم دینی و معرفی شیوه های صحیح مصرف با اتکا به تعالیم دینی اعلام کرد.
وی در پایان، سخنرانی ائمه جمعه و ائمه جماعات در راستای مدیریت مصرف آب و برق و نیز حضور مدیران استانی و شهرستانی در نماز جمعه و ایراد سخنرانی، بازدید روحانیون - بانوان شاغل در صنعت آب و برق و گروههای مختلف از تاسیسات، تقدیر از مشترکان کم مصرف خانگی، برپایی نمایشگاههای معرفی تولید کنندگان تجهیزات کاهنده مصرف آب و انرژی همچنین برگزاری نشست ها و همایش باهدف معرفی و تقدیر از خیرین، اصلاع رسانی در خصوص قیمت آب و مقایسه با سایر کشورها، نصب بنرها و انتشار پیامهای مرتبط در اماکن عمومی و رسانه ها را از جمله برنامه های هفته صرفه جویی در مصرف آب بیان کرد



 

تصاویر
  • «فرهنگسازی»  اصل اساسی هفته صرفه جویی در مصرف آب (1 الی 7 تیر)
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری