X
مدیرعامل شرکت آبفا فارس بر ضرورت مصرف بهینه آب تاکید کرد
به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب (یکم الی هفتم تیر ماه) ؛

 مدیرعامل شرکت آبفا فارس بر ضرورت مصرف بهینه آب تاکید کرد

مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس طی گفتگویی ضمن بیان عناوین روزهای هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق (یکم تا هفتم تیر ماه)، با اشاره به منابع محدود آب بر ضرورت مصرف بهینه آب تأکید کرد.
ﺳﻪشنبه، 28 خرداد 1398 | Article Rating

 مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس طی گفتگویی ضمن بیان عناوین  روزهای هفته ی  صرفه جویی در مصرف آب و برق ( یکم تا هفتم تیر ماه ) ، با  اشاره به منابع محدود آب ، بر ضرورت مصرف بهینه آب تأکید نمود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا استان فارس ، مهندس محمد علی قلندری مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس ، همزمان با آغاز هفته ی صرفه جویی در مصرف آب و برق ( یکم الی هفتم تیر ماه ) طی گفتگویی  علاوه بر تشریح عناوین روز های این هفته و توصیف وضعیت منابع آب استان ، به ضرورت  اتخاذ رویکرد  جدید  در خصوص  مصرف آب شرب اشاره و بر لزوم صرفه جویی به عنوان مهمترین راه مقابله با بحران کم آبی تأکید نمود . بنابراین گزارش وی در همین خصوص ادامه داد: خداوند بزرگ را به پاس نزول باران رحمتش در ماه های اخیر شاکریم ولی تصور اینکه این بارندگی ها مشکلات کمبود آب را به طور کامل حل نموده و دیگر نیازی به صرفه جویی در مصرف آب نیست، تصور بسیار غلطی است. مهندس قلندری در همین راستا ادامه داد: چون حدود 85 درصد آب شرب مردم شهرهای استان از چاه های آب شرب آهکی تأمین می گردد و این بارندگی ها تأثیر چندانی روی این منابع ندارد بنابراین صرفه جویی در مصرف آب امری بسیار ضروری و اجتناب نا پذیر است.  مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته ی صرفه جویی در مصرف آب و برق ، این هفته را فرصتی مغتنم برای تأکید بر اولویت ها در حوزه ی صرفه جویی در مصرف آب و انرژی عنوان و اظهار داشت : در هفته ی صرفه جویی در مصرف آب و برق ، راهکارهای ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب و انرژی ، باید به عنوان یک اولویت مهم در این برهه از زمان مرورگردد و به کار گرفته شود. چرا که امروز، بحران کم آبی به عنوان یک چالش در جامعه ی بشری مورد بحث است . مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس افزود : با توجه به واقع شدن کشور ایران در منطقه ی خشک و نیمه خشک و کمبود بارش ها و از طرفی همگن نبودن بارش ها از نظر زمانی و مکانی و میزان تبخیر ها ، عملا دستیابی به منابع آبی پایدار را بسیار دشوار نموده است. وی در همین راستا پنج چالش عمده ی بخش آب در کشور  به ویژه استان فارس را  1- تغییر اقلیم ، 2- خشکسالی های متوالی در سنوات اخیر ، 3-  برداشت بی رویه ی آب از منابع موجود 4-  فرو نشست زمین و تخریب آبخوان ها  5 – قیمت نا چیز آب در  بخشهای مختلف مصرف و شکاف زیاد بین قیمت تمام شده ی آب نسبت به قیمت فروش آن  عنوان نمود. مهندس قلندری با اشاره به این مطلب که شرکت ها و سازمانهای متولی تأمین آب در شرایط کنونی به این نتیجه رسیده اند که راه مقابله با بحران کم آبی را نباید در طرحهای مطالعاتی به منظور دستیابی به منابع جدید آب جستجو کرد ، بیان داشت :  اصولی ترین روش مهار کردن بحران های ناشی از خشکسالی و کم آبی ، اعمال مدیریت کاربردی در حوزه تقاضا، مصرف و صرفه جویی در مصرف آب می باشد . وی در ادامه تصریح نمود : شرکت آب و فاضلاب استان فارس نیز با توجه به لزوم بستر سازی های فرهنگی در جامعه در حوزه مدیریت مصرف آب و با توجه به افزایش شدید دما در روز های اخیر و پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر ادامه ی این روند در روزها و ماه های آتی، اقدام به تهیه برنامه های فرهنگی جامعی به منظور تأکید و ترویج اصول صرفه جویی در مصرف آب نموده است که با یاری خداوند مجدانه به سوی اجرای آن پیش می رود  . مهندس قلندری ضمن درخواست از شهروندان استان فارس به منظور مصرف بهینه ی آب شرب با هدف حفظ منابع آب موجود ، عناوین هفته صرفه جویی سال 1398را به شرح  ذیل اعلام نمود :

شنبه 1/4/1398 ـ  مدیریت مصرف آب و انرژی و خانواده

یکشنبه 2/4/1398 – مدیریت مصرف آب و انرژی، افکار عمومی و رسانه

دوشنبه 3/4/1398 ـ مدیریت مصرف آب و انرژی، صنعت، معدن، سازمان‌های عمومی و موسسات خصوصی

سه‌شنبه 4/4/1398 ـ مدیریت مصرف آب و انرژی، غذا، منابع طبیعی و حفظ محیط زیست

چهارشنبه 5/4/1398 ـ مدیریت مصرف آب و انرژی، خدمات شهری و روستایی و جلب مشارکت‌های مردمی و خیرین

پنجشنبه 6/4/1398 ـ مدیریت مصرف آب و انرژی، اقتصاد و حقوق شهروندی

جمعه 7/4/1398ـ مدیریت مصرف آب و انرژی و آموزه‌های دینی

تصاویر
  • مدیرعامل شرکت آبفا فارس بر ضرورت مصرف بهینه آب تاکید کرد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری