X
اختصاص 3500 میلیارد ریال برای تکمیل پروژه‌های حوزه آب در کردستان
مدیرعامل شرکت آبفا کردستان خبر داد؛

 اختصاص 3500 میلیارد ریال برای تکمیل پروژه‌های حوزه آب در کردستان

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان از اختصاص مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به دیواندره، ۵۰ میلیارد تومان برای حفر و تجهیز چند حلقه چاه در استان و ۲۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای استان خبر داد.
یکشنبه، 12 شهریور 1402 | Article Rating

محمد فرهاد با بیان این مطلب گفت: به منظور ادامه روند اجرای پروژه های آبرسانی در استان، پیگیری های لازم از سوی استاندار کردستان با برگزاری جلساتی در دفتر وزیر نیرو برگزار شد که ماحصل آن اختصاص اعتبارات برای آبرسانی به دیواندره، حفر چاه در شهرستانها و آبرسانی به روستاهای استان بود.

وی افزود: تصفیه خانه آب دیواندره با اقدامی جهادی و تلاش همه جانبه شرکت آبفا در زمینی به مساحت 4.5 هکتار به ظرفیت 250 لیتر در ثانیه احداث و جمعیت شهر دیواندره و 72 روستای مجتمع اوباتو را تحت پوشش قرار داد.

وی با بیان اینکه این تصفیه خانه بخشی از طرح آبرسانی به شهرستان دیواندره است افزود: با هدف تقویت آبرسانی به این شهرستان مبلغ یکهزار میلیارد ریال دیگر برای ادامه پروژه آبرسانی به دیواندره تصویب شد.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با اشاره به طرح جهاد آبرسانی با هدف بهره مندی روستاهای فاقد آب شرب از آب سالم و بهداشتی به صورت پایدار گفت: در فاز اول این طرح که 41 درصد پیشرفت دارد 169 روستای استان با اعتبار 528 میلیارد تومان از این نعمت خدادادی بهره مند می شوند.

فرهاد ادامه داد: علاوه بر این طرح، برای آبرسانی به سایر روستاهای استان نیز 2 هزار میلیارد ریال دیگر مصوب شده است که امیدواریم پس از جذب و هزینه کرد این اعتبارات در کنار تکمیل پروژه جهاد آبرسانی شاهد رونق اساسی در حوزه آبرسانی به روستاهای استان باشیم.

وی با اشاره به حفاری 33 حلقه و تجهیز 30 حلقه چاه آبرسانی در دولت سیزدهم گفت: برای حفر و تجهیز چندین حلقه چاه در شهرستان های مختلف استان 500 میلیارد ریال دیگر نیز از سوی وزارت نیرو به این منظور اختصاص یافت.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان تأکید کرد: امیدواریم با جذب این 3500 میلیارد ریال شاهد ارتقای کمیت و کیفیت خدمات رسانی در حوزه آب به شهروندان استان باشیم و زمینه رضایت بیش از پیش مردم کردستان فراهم شود.

 

 

 



 

تصاویر
  • اختصاص 3500 میلیارد ریال برای تکمیل پروژه‌های حوزه آب در کردستان
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری