X
با حضور مدیرعامل آبفا استان

 طرح‌های آب و فاضلابی شهرهای جنوب شرقی تهران موردبررسی قرار گرفت

طی نشستی با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران و نماینده مردم شریف ورامین پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی طرح‌های آب و فاضلابی این شهرستان‌ها موردبحث و بررسی قرار گرفتند.
ﺳﻪشنبه، 28 خرداد 1398 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب جنوب شرقی استان تهران: در این نشست که در محل سالن کنفرانس شرکت برگزار شد همچنین ائمه جمعه، فرمانداران و روسای شورای شهر شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک نیز حضور داشتند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقی استان تهران در ابتدا این جلسه با عرض خیرمقدم به حاضرین، طی سخنانی به گزارش عملکرد شرکت متبوع خودپرداخت و افزود:مطابق برنامه ششم توسعه در سال 98پروژه‌های عمرانی و خدماتی شرکت علی‌رغم محدودیت‌های شدید مالی و تحریم‌های پیش رو با تلاش همکاران و مطابق برنامه‌ریزی بدون وقفه وبا سرعت بیشتری در حال اجرا هستند.
مهندس علیرضا کارگری در ادامه به انتقال آب سدماملو به شهرهای جنوب شرقی استان تهران اشاره کرد و افزود: فاز نخست این طرح با حضور ریاست محترم جمهور با انتقال آب سدماملو به شهرستان‌های پاکدشت و قرچک به بهره‌برداری رسید و مرحله دوم در دو سال اخیر بیش از 90درصد اجرا شده است. طرح انتقال آب ماملو به شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران با اجرای 32کیلومتر لوله‌گذاری در اقطار 600 الی 1200میلی‌متری، انجام شد و با تکمیل عبور عرضی محور امام رضا (ع) و دو کیلومتر خط باقیمانده در تابستان سال جاری این پروژه برای شهر ورامین و مناطق خیرآباد و باقرآباد نیز به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرعامل شرکت آبفا جنوب شرقی استان تهران بابیان این مطلب که انتقال آب سد ماملو به شهرستان پیشوا نیز در دستور کاری شرکت قرار دارد، تصریح کرد: هم‌اکنون صد درصد منابع تأمین آب شهرستان پیشوا از سفره‌های آبی زیرزمینی است و به‌منظور بهره‌برداری از آب‌های سطحی، تعادل بخشی منابع آبخوان و تأمین پایدار آب شرب شهروندان طرح انتقال آب سدماملو و طرح خط پدافندی در جلسه شورای برنامه‌ریزیاستان تهران که در بهمن‌ماه سال گذشته در فرمانداری این شهرستان برگزار شد در مرحله نهایی شدن نقشه‌های اجرایی طرح قرار دارد.
مدیرعامل آبفا جنوب شرقی استان تهران در خصوص اجرای طرح فاضلاب شهری در ورامین گفت: در طی این سه سال اخیر با سرعت بخشیدن به مراحل اجرایی طرح فاضلاب شهری ورامین 106کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا شد و در مدول اول اجرای طرح فاضلاب و تصفیه‌خانه بیش از 30 هزار مترمکعب پساب تولید می‌شود که این مهم می تواندنقش بسزایی در تعدیل و تأمین آبخوان دشت منطقه و شکوفایی کشاورزی داشته باشد. همچنین تملک 15 هکتاری زمین تصفیه‌خانه انجام شد.
مهندس کارگری همچنین در خصوص اجرای طرح فاضلاب شهری قرچک گفت: طرح فاضلاب شهری قرچک با اجرای 114کیلومتر شبکه‌گذاری فرعی واصلی در حال اجراست و با 45 هزار مترمکعب پساب در مرحله نخست گام مهمی در منابع آبی این شهر برداشته می‌شود.
در ادامه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران طی سخنانی اظهار داشت: با تکمیل و افتتاح مدول دوم تصفیه‌خانه هفتم تهران قطعاً 30 میلیون مترمکعب آب اختصاص‌یافته به دشت ورامین، به شهرهای تحت پوشش شرکت آبفا جنوب شرقی استان تهران انتقال خواهد یافت و مردم این مناطق از آب شرب سدماملو بهره‌مند خواهند شد.
مهندس بختیاری در ادامه با اشاره به تکمیل طرح فاضلاب شهرهای استان تهران، افزود: برای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای ورامین، قرچک و پاکدشت در نیمه دوم سال 98 مطابق برنامه‌ریزی و بر اساس اعتبارات تخصیصی عملیات اجرایی آغاز می‌شود.
در ادامه نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با تقدیر و ابراز رضایت از عملکرد شرکت آبفا جنوب شرقی استان تهران خواستار تسریع در احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرهای ورامین و قرچک شد.
دکتر نقوی همچنین بر لزوم بهره‌مندی مردم پیشوا از آب سدماملو همانند سایر مناطق جنوب شرق استان تهران تأکید کرد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری