X
ویدئومتری و بهسازی 52 حلقه چاه در سال 97 در استان

 ویدئومتری و بهسازی 52 حلقه چاه در سال 97 در استان

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان گلستان از اجرای عملیات ویدئومتری و بازسازی 52 حلقه چاه عمیق در در سال 97 در استان خبر داد.
یکشنبه، 19 خرداد 1398 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، مهندس " مهیار خسروی " اظهار داشت : این عملیات در راستای نظام مهندسی ارزش و بمنظور بهسازی ، افزایش بازدهی ،امکان بهره برداری مناسب از چاه ها و کاهش هزینه های تولید اجرا شده است  که در ابتدا با انجام عملیات ویدئومتری و بررسی های کارشناسانه برروی نتایج آن، اقدامات علاج بخش نظیر لایروبی ، شستشوی چاه بوسیله اسید (دردو مرحله ) ، پیستون زنی ، برس زنی و نهایتاً شستشوی چاه با الکتروپمپ آزمایشی بمنظور ارزیابی نتایج حاصل به مرحله اجرا درآمد .

 وی همچنین اذعان داشت که در سال 97 برای اولین بار در استان از تکنولوژی های مدرن بهسازی چاه نظیرAir shock )شوک های حاصل از ضربه های فشرده هوا ) برای رفع رسوبات انباشته شده بر روی شبکه های لوله جدار و نیز فیلترگراولی استفاده شده است .

 معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان گلستان اظهار داشت که طی سال گذشته از محل بهسازی 15 حلقه چاه و  ترمیم بریدگی لوله جدار 7 حلقه چاه که عملا از مدار تولید خارج شده بودند در مجموع منجر به افزایش 173 لیتر بر ثانیه  ظرفیت آبدهی شده است که با عنایت به میانگین آبدهی چاه های استان که در حدود 13 لیتر بر ثانیه می باشد ، این اقدامات معادل حفر 13 حلقه چاه جدید می باشد  .

مهندس خسروی در ادامه اعلام کرد با توجه به اینکه هزینه انجام عملیات بهسازی و بازسازی یادشده 5میلیارد ریال بوده است و از سویی برای حفر 13 حلقه چاه جدید به 70 میلیارد ریال اعتبار نیاز داشتیم  لذا در این عملیات شاهد صرفه جویی اقتصادی به میزان 60میلیارد ریال و همچنین مدیریت صحیح زمان بوده است زیرا حفر چاه جدید و تجهیز آن ، پروسه ای زمان بر می باشند .

معاون بهره برداری آبفا در خاتمه ضمن تشکر از بابت تلاشهای کلیه همکاران حوزه بهره برداری در صف و ستاد، اظهار امیدواری نمود تا در سال آتی نیز با تکیه بر تلاش های شبانه روزی همکاران ، شاهد استمرار روند بهبود یاد شده باشیم .

تصاویر
  • ویدئومتری و بهسازی 52 حلقه چاه در سال 97 در استان
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری