X
آبفای خراسان رضوی از دستگاه های پیشگام در تحول اداری معرفی شد

 آبفای خراسان رضوی از دستگاه های پیشگام در تحول اداری معرفی شد

گزارش فرآیند ارزیابی عملکرد سال 97 جشنواره شهید رجایی و برنامه های عملیاتی تحول اداری آبفای خراسان رضوی دراولین نشست کمیسیون راهبری توسعه مدیریت این شرکت ارائه و بررسی شد. 
یکشنبه، 19 خرداد 1398 | Article Rating

مدیرعامل شرکت آبفای خراسان رضوی در این نشست از ارزیابی و خودارزیابی به عنوان  یکی از آموزه های دینی نام برد و خاطر نشان کرد: لازم است قبل از ارزیابی اقدام به خود ارزیابی شود که این مهم در آبفای استان به خوبی مدنظر قرار دارد.
سید ابراهیم علوی با تاکید بربهبود مستمر ،تحقق این مهم را مستلزم تعیین هدف و راه های تحقق اهداف عنوان کرد و افزود: چنانچه این موارد درهر سازمان و دستگاهی شکل گرفته باشد می توان به بهبود مستمرامید داشته باشد در غیر این صورت به سرمنزل مقصود نخواهد رسید.
وی افزود: مفهوم هدف گذاری و برنامه ریزی در آبفای استان به خوبی نهادینه و پیاده سازی شده است.
وی هدف بلند مدت شرکت را رسیدن به رتبه نخست در بین شرکت های آبفا، کاهش آب بدون درآمد به رقم 15درصد و به صفر رساندن آمار مراجعه حضوری شهروندان به شرکت ، به علاوه تدوین مجموعه اهداف فرعی از جمله افزایش راندمان ، نگه داشت نیروی انسانی و دانش بنیان بودن ذکر کرد.  
سپس رئیس گروه نوسازی و مدیریت عملکرد سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زمان آغاز فرآیند ارزیابی عملکرد سال 97دستگاه های دولتی را اول خردادماه سال جاری اعلام و تاکید کرد:  ارزیابی دستگاه ها منطبق بر واقعیت ها خواهد بود به این معنا که بارگذاری در سامانه جایگاهی ندارد و باید نتیجه کار مخشص شده باشد.
سیدمحمدموسوی با بیان اینکه حساسیت ارزیابی عملکرد برای سازمان ها و دستگاه ها ملموس شده است از آبفای خراسان رضوی به عنوان یکی از دستگاه های پیشگام دربحث تحول اداری نام برد.
وی با اشاره به ویژگی شاخص های عمومی و اختصاص ارزیابی دستگاه ها افزود:عملکرد سال های 97 و 98دستگاه ها بر اساس برش استانی ارزیابی می شود و در نهایت دستگاه های برتر مورد تشویق قرار می گیرند و دستگاه های ناموفق هم بایستی دلایل عدم توفیق خود را توضیح دهند.
وی هدف ارزیابی را تحلیل عملکرد و بررسی نقاط ضعف و قوت و ارائه راهکار برای رفع نواقص موجود دستگاه ها اعلام کرد و تاکید کرد: ارزیابی هدف نیست بلکه تعیین وضعیت اجرایی بخشنامه ها  و مصوباتی است که در اختیار دستگاه ها قرارمی گیرد و اعلام دلایل عدم اجرای احتمالی  به سازمان مرکزی و ارائه راهکار برای رفع نواقص می باشد.
وی افزود: دراین فرآیند حتی مطالب انتقادی و مطالبات درج شهروندان در جراید رصد می شود که آیا  دستگاه مربوطه پاسخ لازم و قانع کننده ای به فرد پرسش کننده داده است.
در ادامه مدیر دفتر بهبود بهره وری و تعالی سازمانی آبفای استان محورها و برنامه های عملیاتی تحول اداری و توسعه مدیریت سال 98 شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی  مبتنی بر برش برنامه های اصلاح نظام اداری سطح استانی را تشریح کرد.
جلیل کارگذار این برنامه ها را مهندسی نقش و ساختار ،توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی اداری،خدمات عمومی در فضای رقابتی، مدیریت سرمایه انسانی، فرهنگ سازمانی ، صیانت از حقوق شهروندی و مدیریت نظام بهره وری و نظارت و ارزیابی منطق برچند برنامه اعلام کرد.

تصاویر
  • آبفای خراسان رضوی از دستگاه های پیشگام در تحول اداری معرفی شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری