X
 روند تعویض کنتورهای خراب آب در نیشابور به دلیل افزایش قیمت ها کاهش یافت

  روند تعویض کنتورهای خراب آب در نیشابور به دلیل افزایش قیمت ها کاهش یافت

کمیته آب بدون درآمد شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در سومین جلسه خود در سال 98 اقدامات انجام شده شرکت آبفای تبصره دو نیشابور در راستای کاهش هدررفت آب را بررسی کرد.
یکشنبه، 05 خرداد 1398 | Article Rating

در این جلسه که به ریاست مدیرعامل آبفای خراسان رضوی برگزار شد ابتدا سید احمد رضا رضوانی مدیردفترمدیریت مصرف و مطالعات کاهش آب بدون درآمد شرکت گزارش مولفه های تولید و مصرف آب درسال های 96 و97، وضعیت کنتورها، میزان مصرف آب در فضای سبز، وضعیت طبقات مصرف و بالانس شهرو نتایج عملیات نشت یابی را به اطلاع اعضا رساند سپس مدیرعامل و معاونان شرکت تبصره دو نیشابوربه پرسش های مدیرعامل ، معاونان و مدیران دفاتر پاسخ دادند.
مدیرعامل شرکت آبفای تبصره دو نیشابوردر سخنان خود با اشاره به 250 تا300 کیلومترشبکه فرسوده آب گالوانیزه درنیشابور ، 70درصد اتفاقات را مربوط به انشعابات آب دانست و گفت:بیشترکنتورهای فضای سبز شهرداری غیرقابل دسترسی است و به ناچار مصرف مشابه اعلام می شود.
محمد سلطانی ازشناسایی و کنتور گذاری 61فقره انشعاب فضای سبزدرسال قبل در نیشابور و خاطر نشان کرد: با هدف کمک به تامین آب شهروندان آبیاری فضای سبزدر شهر نیشابور از ساعت 9 الی 18 ممنوع شده است.
به روز رسانی نقشه GIS شهر نیشابورخبرداد و اظهار داشت: هدف از بروز رسانی این نقشه انجام بهترمانور بر روی  شیرآلات اصلی شبکه و کاهش زمان اتفاقات می باشد.
به گفته وی این شرکت علاوه بر به روز رسانی نقشه GIS ، تقسیم نیشابور به پنج زون و پیگیری خرید کنتورهای التراسونیک ، درصدد نصب سه دستگاه کدورت سنج در مخازن ذخیره آب شهر می باشد.
وی بااشاره به تعویض هزارو 977دستگاه کنتور خراب آب طی سال 96 در شرکت تبصره دو نیشابورافزود: به دلیل افزایش قیمت ها آمار تعویض کنتورها در سال گذشته به هزارو 607دستگاه کاهش یافت.
به گفته وی با توجه به خرید کنتور توسط مشترک ، موضوع گارانتی هم بایستی توسط خریدار پیگیری شود ولی فروشندگان نسبت به خرابی کنتورها پاسخگو نیستند و خریدار را به تولید کننده ارجاع می دهند لذا آبفای نیشابور وارد مکاتبه و مذاکره  با سازندگان شده تا از مصرف کنندگان احقاق حق کند.
مدیرعامل آبفای خراسان رضوی هم بر ایجاد سازکار استفاده از فرصت گارانتی کنتورهای ساخت داخل تاکید کرد و رقم نشت آب در انشعابات شهر نیشابور را درحد بالا دانست و خواستار اقدامی جدی برای رفع مشکل و همچنین برگزار جلسه ای برای بررسی موضوع کیفیت لوله مورد استفاده در شبکه توزیع آب شهرنیشابور شد.
وی خاطر نشان کرد: مادامی که میزان مصرف آب دقیق محاسبه نشود امکان دستیابی به رقم واقعی هدررفت امکان پذیر نیست.

        

تصاویر
  •  روند تعویض کنتورهای خراب آب در نیشابور به دلیل افزایش قیمت ها کاهش یافت
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری