X
رئیس اداره کنترل کیفی و امور آزمایشگاهها خبر داد:

 نصب و راه اندازی دستگاه کلریناتور خطی برای نخستین بار در شهرستان بهار

رئیس اداره کنترل کیفی و امور آزمایشگاههای شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان از نصب و راه اندازی دستگاه کلریناتور خطی برای نخستین بار در شهرستان بهار خبر داد.
شنبه، 04 خرداد 1398 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان، جهانگیر سلگی با اشاره به اینکه در راستای  بهبود وضعیت کیفی و بهداشتی آب آشامیدنی روستاها در سال 97 تعداد 39 دستگاه کلریناتور مایعی و گازی جدید در روستاهای تحت پوشش استان نصب و راه اندازی شد، گفت: بر همین اساس7 هزارو 250 خانواربا جمعیتی معادل 26 هزار نفر از مزایای آن بهره مند شده اند .

وی با بیان اینکه این دستگاهها عمدتا جایگزین دستگاههای کلریناتور فرسوده شدند،خاطرنشان کرد:همچنین 600 دستگاه کلریناتور مایعی و گازی در سطح روستاهای استان همدان عملیات گندزدایی آب شرب روستاها رابرعهده دارند.

 

 

سلگی افزود: خریداری، نصب و راه اندازی دستگاههای مذکور 3 میلیاردو 120 میلیون ریال هزینه به دنبال داشت.



وی در همین رابطه توضیح داد: با مساعدت مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان و معاونت بهره برداری شرکت ، دستگاه کلریناتور خطی توسط اکیپ کنترل کیفی معاونت بهره برداری و با نظارت اداره کنترل کیفی استان طراحی و ساخته شد.

 

وی ادامه داد: نمونه این دستگاه برای نخستین بار در روستای فسیجان شهرستان بهار نصب و راه اندازی شد.

 

رئیس اداره کنترل کیفی و امور آزمایشگاههای شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان  با اشاره به اینکه دستگاه کلریناتور خطی بدون نیاز به برق و پمپ تزریق، اقدام به مکش از مخزن محلول کلر می نماید،بیان کرد: با تنظیم مکش محلول کلر، می توان کلرباقی مانده در آب شرب را به مقدار مورد نیاز تامین کرد .

 

وی یادآورشد: همچنین با ساخت حوضچه و قراردادن مخزن محلول کلر نیاز به کانکس یا موتورخانه را حذف شده که با این اقدام؛ ضمن صرفه جویی در مصرف برق، هزیه های امتیاز برق ، خرید کانکس یا موتورخانه ها نیز حذف  می شود.

 

وی همچنین از دیگرمزایای دستگاه مذکور به عدم آسیب رسانی محلول کلر به تاسیسات داخل چاه شامل پمپ شناور ، کابل برق، لوله جدار ،میله چاه و تزریق کلر به خط انتقال خبر داد.

 

لازم به ذکر است؛ طراحی و ساخت دستگاه مذکور؛ توسط "رضا کلوندی" و "افشین همتی" تحت نظارت اداره کنترل کیفی و امور آزمایشگاههای شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان صورت گرفته است.

 

انتهای پیام/

 

 

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری