X
طرح آبگیر و تصفیه‌خانه آب شهرهای ربط و سردشت افتتاح شد
همزمان با سفر رئیس جمهور و وزیر نیرو به استان آذربایجان‌غربی؛

 طرح آبگیر و تصفیه‌خانه آب شهرهای ربط و سردشت افتتاح شد

همزمان با سفر رئیس جمهور و وزیر نیرو به استان آذربایجان غربی و با دستور رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس، طرح آبگیر و تصفیه‌خانه آب شهرهای ربط و سردشت توسط مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افتتاح شد.
چهارشنبه، 01 خرداد 1398 | Article Rating

به گزارش روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های توسعه منابع آب و خاک نواحی مرزی استان آذربایجان غربی بیان کرد: افتتاح طرح‌های بزرگ، پاسخ قاطع ما به کسانی است که خیال می‌کنند ملت ایران با فشار، سر خم می‌کند و از تمامی کسانی که با تلاش در زمینه آب و خاک موجب خوداتکایی، خودکفایی و ایجاد اشتغال در کشور شده‌اند، تقدیر کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در سال گذشته آب پشت سدهای کشور حدود 25 میلیارد متر مکعب بوده و امسال این میزان حدود 41 میلیارد متر مکعب است، گفت: این نشان می‌دهد که خداوند نعمت آب را به این کشور و مردم ارزانی داشته و باید در زمینه توسعه کشاورزی و معیشت مردم تلاش کنیم.

روحانی تاکید کرد: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون هر هفته 30 روستا به شبکه آبرسانی سالم و هشت روستا به شبکه برق متصل شده و می‌شوند.

استان‌های مرزی ویترین توسعه و آبادانی کشور هستند

در ادامه، وزیر نیرو در این مراسم با تاکید بر اینکه تمامی طرح‌های توسعه منابع آب و خاک 12 استان مرزی کشور در چارچوب 13 موافقت‌نامه مرزی منعقد شده با همسایگان کشورمان در حال اجراست، عنوان کرد: استان‌های مرزی ویترین توسعه و آبادانی کشور است و تثبیت جمعیت، توجه جدی به مسئله اشتغال و فراهم بودن شرایط تولید به‌ویژه در سالی که به نام "رونق تولید" نام‌گذاری شده است، از اهم برنامه‌های دولت و وزارت نیرو برای استان‌های مرزی خواهد بود.

رضا اردکانیان با اشاره به افتتاح سدهای مخزنی کرم‌آباد، سردشت و بویلاپوش، گفت: در اجرای این پروژه‌ها 22 کیلومتر کانال و به همین میزان خط لوله به کار گرفته شده است. در این مرحله جمعا 15 هزار و 700 هکتار اراضی منطقه مشروب خواهد شد ولی پس از تکمیل پروژه‌های توسعه منابع آب و خاک در آذربایجان‌غربی سطح اراضی تحت پوشش به 46 هزار و 500 هکتار خواهد رسید که جمعا جمعیتی بالغ بر سه میلیون و 400 هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد و در دوره ساخت و بهره‌برداری ده‌ها هزار اشتغال مستقیم و غیرمستقیم را نیز سامان‌دهی کرده و خواهد کرد

وزیر نیرو تاکید کرد: تاکنون برای طرح‌های یاد شده بالغ بر سه هزار و 600 میلیارد تومان هزینه شده و اعتبار پروژه‌های که امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت حدود دو هزار و 200 میلیارد تومان خواهد بود.

افتتاح طرح آبگیر و تصفیه‌خانه آب شهرهای ربط و سردشت با اعتبار یک هزار میلیارد ریال

همچنین، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در مراسم افتتاح طرح آبگیر و تصفیه‌خانه آب شهرهای ربط و سردشت گفت: پروژه مذکور با ۱/۵ هکتار توسط توسعه منابع آب و نیروی ایران کار خود را شروع کرد.

حمیدرضا جانباز افزود: این پروژه با اعتبار یک هزار میلیارد ریال با ظرفیت ۴۹۵ لیتر برای سه مدول و ظرفیت اول (فعلی)۳۳۰ لیتر در ثانیه آماده بهره‌برداری شد.

وی بیان کرد: محل تامین آب خام این تصفیه‌خانه یک واحد برج آبگیر بوده که روی دریاچه سد سردشت اجرا شده و فاصله آن تا ساختگاه سد ببش از ۲۰ کیلومتر است .

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: آب خام از طریق پنج الکتروپمپ شناور و خط انتقال داکتیل به قطر ۷۰۰ میلیمتر و طول ۲/۵کیلومتر  به تصفیه‌خانه انتقال می‌یابد و فرآیند این تصفیه‌خانه از نوع متعارف بوده و این تصفیه‌خانه دارای ظرفیت دریافت آب تا کدورت ۳۰۰۰ NTU است.

تصاویر
  • طرح آبگیر و تصفیه‌خانه آب شهرهای ربط و سردشت افتتاح شد
  • طرح آبگیر و تصفیه‌خانه آب شهرهای ربط و سردشت افتتاح شد
  • طرح آبگیر و تصفیه‌خانه آب شهرهای ربط و سردشت افتتاح شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی اخبار
جستجوی اخبار
جستجوی پیشرفته
جستجوی پیشرفته
دسته‌بندی شهری یا روستایی
دسته‌بندی شهری یا روستایی
برچسب های خبری
برچسب های خبری